SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

České reštaurácie žiadajú rozvozové firmy o solidaritu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

aj tak celkom nechápem

v čom je tak velký problém pre reštauráciu, ktorá by v pohode fungovala (čiže tých rozvozov by spravila veľa ), ale položí ju práve táto vysoká marža požičaného človeka s autom a vodičákom., Prečo to nerozvezie nejaký zamestnanec ?
Však taký čašník (čašníčka ) musí mať teraz dosť času (nechcem povedať, že je rovno nadbytočný ), vedúci (majiteľ ) ked si dá do toho auta handsfree, tak vie úradovať aj za jazdy. Auto má zrejme každý z nich.
Tak hodím kľúče čašníkovi a zanes to tam a tam. Podľa mňa , ked si zamestnanec chce udržať v týchto ťažkých časoch prácu, tak skočí aj do auta vlastného (dobre tu dajme tomu že dostane drobné na spálený benzín). Však tu nejde o nasledujúcich 10 rokov, ale (dúfajme ) pár týždňov - mesiacov .

U nás v strediskovej obci máme jedného pána, čo robí kebab, pizzu. Zavolám, spraví, donesie. Pracujú v prevádzke s manželkou.Teraz aj pred coronou. By som povedal, že teraz to má s tým rozvozom ľahšie, lebo kým je tých 10 minút preč, tak sa manželke nestane, že nestíha, lebo plná prevádzka.
To isté aj ostatné dve blízke reštiky všetky takto fungujú a ich najmenší problém je cena nejakej rozvážky, lebo si to robia sami. Celkom iné problémy riešia.

Myslím si, že najväčší problém majú firmy, kde je nastavená hierarchia tak, že sa skrátka od určitých pozícií už fyzicky nepracuje, strápňovať sa nejakým rozvozom jedla predsa pán manager (majiteľ ) nebude, to si radšej priplatí, zvýši cenu a potom plače, že mu to nevychádza.
Nemyslel som svoj príspevok v zlom, zas celkom do toho nevidím, a možno mi niekto od fachu vysvetlí, prečo to nejde takto jednoducho, ale vo svojom okolí vidím, že toto fakt nie je gro reštauračného problému, ktorý sa nedá vyriešiť okamžite.

Dokonca aj nákladovo. To čo spálim v aute,ušporím na plyne- nemusím tak kúriť priestor reštaurácie (okrem kuchyne ).To čo nedám čašníkovi, dám šoférovi (zrejme tá istá osoba).
To čo dám za krabičku, nedám na pranie obrusov, umývanie tanierov.

Myslím že to čo položí niektoré reštiky a hlavne krčmy je množstvo predaného jedla, nie spôsob ako ho doručím zákazníkovi (či pešo k stolu, alebo autom k dverám).
Tie množstvá a samotné tržby budú samozrejme teraz niekde inde.To je ten problém, ktorého riešenie pracujúcim v tomto biznise nezávidím.
 

Nie je to také jednoduché.

Podľa mňa to funguje ako Booking, len v gastrobiznise. Síce ti nájdu zákazníka ľahšie ako ty, ale si musíš za to zacvakať.
 

booking

keby zožral 40 % s čistej tržby za dohodenie zákazníka , tak by sa na to hotely asi tiež vybodli.
 

Nepísal som o marži, ale

o princípe. Cez appku si človek zvolí z viacerých ponúk a viacerých reštík na jednom mieste. Tiež by som to asi využil, veď nebudem jesť stále to isté.
 

 

ale ved na to aby si nejedol to iste nemusis pouzivat stale inu restauraciu. vacsina restauracii varia viac ako jedno jedlo.
 

Rád skúšam.

Preto by som tú appku využíval. Fakt je ten, že človek sa môže aj popáliť, ale zvedavosť je zvedavosť )
 

Myslíte,

že keby to bolo tak jednoduché, ako píšete, že to tie reštaurácie dávno robia?
 

však píšem o tom

, že nechápem, v čom je ten háčik, že to všetci nerobia. Aj ked niektorí áno.
Netvrdím, že nie je niečo, čo ja z vonku nevidím (nemäžem vidieť ). A rád by som sa to dozvedel.
Verím tomu, že naschvál si nikto biznis do muky dať nechce.
 

Jednoducho ich aplikácie a know-how

sú prepracované do najmenších detailov. Zákazník je mrcha a na vašu webstránku sa môže viete čo... :)
 

teraz myslím

biznis nestojí na nejakých turistoch a obchodných cestujúcich.

A žeby som si nedokázal získať kontakt (tel. číslo , jedálny lístok na nete ) na reštiky, ktoré bežne navštevujem, dávam si tam menučko ?
Ako mám rád tiež moderné technologie, ale to sa takto fakt nedá ?
Ja si o menučko volám každé ráno o ôsmej a o pol dvanástej mi vrátnik volá, že to tu mám (výber z dvoch polievok a troch jedál ). poobede (to už nie je každý deň ) volám do tej spomínanej kebabárne . Ked je to len jeden durum pre malého (takže nič moc tržbu nespravím ), tak sa snažim po to skočiť sám, alebo dám pánovi o jedno € viac.
A teraz potrebujem aj ja (chcem obedovať ), aj oni (chcú moje peniaze ), aby mi to mohli doniesť do práce (domov ).
Ohľadne nákladov na tú prepravu. Ked som tam na to menučko chodil, tak to zas tak daleko byť nemôže, aby sa im to neoplatilo .nejaký kurier má už z logiky vyšší náklad, kedže sa musí najprv dostaviť ktovie odkiaľ do reštaurácie, a potom aj ku mne.
Viem, mám na to dedinský pohľad, ale v rámci mesta sa neviem nakontaktovať na obľúbenú reštauráciu, ktorá má roznášku ? Musím to robiť cez sprostredkovateľa ?
 

So všetkou úctou,

ale vy ste snom každého reštauratéra...
 

 

asi hej :). Celkovo som dosť dobrý zákazník , ,ja sa neohradím takmer k ničomu. Moju nespokojnosť každý obchodník môže len vytušiť z toho, že ma zrazu nevída vo svojej prevádzke.
Preto aj takéto objednávky jedla na slepo možno celkom nechápem.

Ale zdá sa mi logické a správne, že ked to teraz majú reštaurácie zlé, a ja mám to šťastie, že mňa, ani nikoho z mojej rodiny corona zatiaľ nijako neobmedzila, tak nebudem komplikovať život tým, ktorí to šťastie nemali. Almužny im posielať nebudem, ale zarobiť im dám . Viac ako doteraz a skúsim do toho nezapojiť dalšiu položku (ktorej prevádzkovateľ sa teraz tiež nemá zle ), ktorá im príjem skreše.

Ked mňa niečo nič nestojí (alebo málo ) a druhému pomôže, nemám problém to spraviť. Nie som z tých, koho rúško dusí, nič viac zo svojej pozície robiť neviem v tejto situácii.
A do obchodu chodím v zásade v rukaviciach. Sporím im chemikálie a zároveň aj svoje ruky. V lete nie je problém, lebo takmer všade jazdím na motorke, takže si dám pred obchodom dole len prilbu, v zime si nosím v aute tiež. Je to lepšie ako jednorázové streknutie dezinfekcie pri vchode. Ruky v rukaviciach automaticky používa človek inak ako bez (nedotýka sa nimi tváre), oddelia predmety od priameho styku s mojou pokožkou. Takže ani cudzí vírus ku mne, ani môj k inému tak ľahko neprejde. Dúfam, že nenabehne na mňa teraz nejaký popierač antiruškár, , viem že to nie je 100% tné, ja sem nechodím sa dookola hádať k tejto téme, nemá to zmysel.
 

 

no, biznis vela restauracii ale stoji na nepravidelnych navstevnikoch. v bratislavskom starom meste je na predaj tak polovica restauracii, mozno aj viac.

v meste vela restauracii vlastnu roznasku nema.
 

 

Áno osobne poznám troch z toho dvaja predávajú. Ešte minuly rok sa chvastali že majú tri dovolenky ročne, nového bavoraka a už sa ta prevádzka riadi sama, len inkasujú a občas niekoho vyhodia aby spravili bubu. Od počiatku firmy nastavené len na ekonomicky najvydarenejšie obdobia nemôžu teraz prežiť. To je logické. Veľa firiem vznikajúce 2017-2019 má dnes pruser, nastavili biznis keď sme mali preplnene mesta turistov, všetkým rástli platy a odmeny a míňalo a zadlžovalo sa v miliardách.

A úprimne, take gastro nech krachnú, ľudí mi je síce ľúto ale nájdu si zas iný biznis. Dva roky vynechaju dovolenky, v dobrých časoch mali 9, v zlých 0, v priemere je to stále viac ako jedna za rok.
Viac ľúto mi je ich sedminy ktorú musia vrátiť lizingovke, a ich 24rocnej frajekry ktorá už stihla všetkým kamoškam narozpravat o dovolenke v Thajsku. Aspoň sa vráti k svojej žene a deti budú spokojnejšie. Aj môj pes má teraz najlepšie obdobie života keď sú všetci doma :)
 

 

no, pokial mas restauraciu v pesej zone a nastavenu na turistov to nieje, ze mas zly podnikatelsky plan. to proste teraz nemas ako zachranit.

premna je podstatne aby sa udrzali normalne restauracie, kam ludia chodia denne. len dnes su nahrane napriklad aj vyvarovne v bizniscentrach. a tie fakt nemaju co robit. ludia su doma na homeofficoch, najmy pre jedalne bezia, ale na najmy nezarobia. to fakt nieje zlym podnikatelskym planom.
 

 

ak je reštauracia postavená na kvalitnom jedle, teda na tom o čom ma primárne reštaurácia byť, tak prežije aj koronu, Dokonca sa im teraz darí lepšie vďaka možnosti rozvozov a novým zákazníkom. Príkladov je mnoho.

Ak máš reštauraciu nastavenú tak, že mať čo najväčšiu maržu (kupiť najlacnejší steak ale predavať ho za 39e lebo turisti kupia) tak jasné, také jedlo si domáci kupovať nebude. Také krachnú. A nech. Aspoň sa vytroví lacnejší priestor pre pocitvé kuchyne. A v Bratislave ich tak veľa nie je, je ostuda že v hocakej reštike v dunajskej strede alebo Trnave vám spravia poctivejší steak než v Bratislave v reštike, ktorá sa tým chvastá.

Ja neviem, možno sú na platobnom zozname niekoho a vychádza im platiť výpalné len s takými cenami. To ale znamená, že mafiáni krachnú ako prví, či?
 

 

hm, ako chces robit rozvozy z pesej zony ? nemusi ist nutne o to, ze platis vypalne, napriklad si v centre, lebo su tam turisti a mas vysoky najom. to nemas sancu udrzat.

k steakom sa neviem vyjadrit, 39 za steak je vela. ton sa neda udrzat v takychto casoch. inak steaky asi moc na rozvoz dobre nebudu.

inak ked uz to spominas, vies odporucit dobru podnik na steak v trnave ? alebo aj v dunajskej strede.
 

Hacik je v tom, ze

ten jeden ci dvaja zamestnanci v tom peak case stihnu odviezt tak tri styri jedla. Roznaskova sluzba si koordinuje vela kurierov podla miest nakladky si vykladky, nikdy nejde s jednym dvomi jedlami z jednej restauracie. Skoro nikdy nejde kurier orazdny na zakladnu. Proste vo velkom to ide efektivnejsie.
 

toto chápem

ale pri troške snahy zo strany dodávateľov aj odberateľov stravy sa to skoordinovať dá. Navarím, nejakou logickou cestou rozvozím. Platím cez net, nezdržujem sa.
A hlavne, to čo som písal už nižšie, riešim to lokálne. Nepríjmem objednávku z dalekého miesta.. Alebo ked chceš, tak ti to priúčtujem (toho kuriera ).
Každý spokojný, to je trh.
Nie že služba, ktorá je potrebná pre môj biznis je drahá a odoberie mi celý môj zisk. Napriek tomu idem dalej, platím to zo svojeho a plačem. To načo je dobré, kto toto potrebuje ? Ja tiež nepôjdem robiť pre niekoho , ked taxík na cestu na pracovisko bude stáť viac ako je moja výplata. Bud idem na bicykli , stopom, alebo nejdem. Prípadne sa opýtam taxikára, či nespustí z ceny , lebo zajtra ostanem doma a už ho nezavolám.

No a myslím si, že toto všetko tie reštaurácie riešia , oni majú všetky tie čísla, ktoré sú pre nás fiktívne. Dobrí (šťastní ) sa rozhodnú správne, nedobrí (alebo smoliari ) nesprávne. Pre tých prvých ostane po kríze väčší trh.
Pre mňa ako ekonomického ultrapravičiara je to takto jednoduché. To že v europe aj na Slovensku vyhravajú volby len viac , alebo menej zlodejskí ľavičiari , ktorí ľudom naslubujú, že nebudú musieť rozmýšľať ani riešiť vlastné problémy , napriek tomu, že komunardi na plnenie tých sľubov v živote nezarobia je chyba občana X, ktorý tak rozhoduje pri voľbách.
 

Jasné, rozumiem.

Lenže perfect markets sú fikcia, neexistujú. Iste by si to každý najradšej vyriešil sám, ale z nám neznámych dôvodov mu to nejde (áno, možno je aj nepružný, aj to je dôvod). Tipujem, že tí, čo sú s donáškovými službami na nule, to robia preto, aby nemuseli zavrieť, umŕtviť hardware v kuchyni, vyhodiť ľudí (s odstupným?) a po pol roku si hladať nový prenájom a novú klientelu niekde inde. Takto nezmiznú z očí, zakazníci, ako napríklad ja, sa k nim po kríze vrátia.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika