SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

RegioJet chystá po odchode z trasy Bratislava - Komárno prepúšťanie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Joj no tak ta masa ludi presadne do aut a bude si treba v Bratislave privstat do prace o hodinku-dve skor. Minister ma na aute majak, jeho to velmi neovplyvni, akurat jeho zamestnancov.

Obcania su v takychto situaciach idealny ciel na vydieranie.
Zaujimave je, ze vyber natahoval minister predosly, ale vydierat teraz idu ministra sucasneho.
 

 

Za predošlého ministra ešte bol čas na prechodné/trvalé riešenie, za súčasného už len na prechodné, ktoré ale doteraz nepredstavil. Samozrejme, majiteľ RJ si servítku pred ústa nikdy nedával, na druhej strane ministerstvo mu na to dosť dobre nahralo.
 
Hodnoť

Odchod

Keď odchádzal štátny dopravca so svojimi "pešiakmi" z tejto trate pred 10 rokmi a prichádzal Regiojet, tak sme sa tešili. Nové vlaky, nový prístup. Vynovili sa zastávky (síce myslím, že investíciu nefinancoval Regiojet) atď. Teraz by som sa tešil keby odošli a vrátil sa štátny dopravca, resp. iný poskytovateľ. Regiojet za 10 rokov sa nijak dopredu nepohol. Tlačenica vo vlakoch, lebo zisk je nadovšetko (až po tlaku ministerstva pridali nejaké mimoriadne spoje), špina všade, o záchodoch ani nehovoriť, vlaky sú nepohodlné na dlhé vzdialenosti (BA - Komárno 2h). Iba v jednom jedinom je lepší ako štátny dopravca, a to je prístup sprievodcu/sprievodkyne.
 

tlacenica

Myslim ze za tlacenicu su zodpovadni ludia a nie RegioJet. Ak maju nejaku kapacitu a je zaujem tak proste tlacenica vzdy bude. Ta tlacenica skor ukazuje na iny problem a to ze zaujem je ale nase dopreavne siete su naprd. Hodila by sa dvojkolajka, aby sa nemuseli vlaky cakat v zastavkach, ale s tym su nejake problemy.
 

Ty si prespal dobu a nevieš čo za štátu

bolo.Si udereny? Alebo ako Danko alebo ťahač Káčera.

Narod si pamätá Regiojet vytiahol celé železnice z doby kamennej a zo sraciek.


Dloezal keď mu to nevyjde a RJ odíde a doprava skolabuje a zníži úroveň tak ho tých 4 milióny cestujúcich vytiahne za gule z ministerstva a zavesia ho na kandelaber.

Je to najslabší minister skôr MARIC a BRZDAR teoretik Kecal z predanej nevesty a RODINE môže dobre posahat to preferencie to si Kollár ešte neuvedomil.

Zatiaľ len strihá bez akýchkoľvek zásluh.

Som zvedavý koľko projektov na úseky diaľnic urobil?
 

 

Niesom obhajca Regiojetu, ale niektore veci treba uviest na spravnu mieru.

Regiojet by na tejto trati velmo rad zarabal viac penazi, ale brania mu v tom hlavne dve veci :

1) obmedzena kapacita jednokolajnej trate.
Uz teraz je trat vytazena na 120 %, vlaky sa mozu vyhybat iba v staniciach, grafikony su nastavene na minimalne rezervy. Ak meska jeden vlak, tak meskanie sa postupne prenasa na celu trat. A ked sa nebodaj stane nejaka mimoriadna udalost, tak sa cely grafikon okamzite zosype.

2) Regiojet ma so statom zmluvu na prepravu isteho mnozstva ludi. Kedze je to sukromna firma, tak ziadnu charitu robit nebude. Sukromna firma musi v prvom rade tvorit zisk, aby prezila v konkurencii inych firiem.
Takze kym stat neprida peniaze na prepravu vacsieho mnozstva cestujucich, tak ziadne navysenie kapacity nebude.


PS : vlaky Regiojetu mali niekolko havarii s kamionmi na nechranenych zelecnicnych priecestiach, tusim 5. Po takejto havarii je cela suprava odstavena z premavky a zohnat okamzitu nahradu v rovnakej kvalite a kapacite je nemozne. Vtedy nastava provizorium, ked sa narychlo zozenie nejaka volna suprava, aby aspon nieco jazdilo. Cestujuci pochopitelne nadavaju na Regiojet, ale malokto si uvedomi, ze za to v podstate moze stat, ked su este v 21. storoci na takto vytazenej trati priecestia bez zavor.
 

riziko podnikania

Regiojet má zmluvu zo štátom. A štát (no najmä cestujúcich( nemusí vôbec zaujímať, prečo Regiojet nie je schopný splniť zmluvu. Má mať dostatok náhradých súprav, alebo viesť svojich rušňovodičov, aby jazdili tak, že nebudú mať zrážky s autami, ktoré zlikvidujú súpravy. Teba tiež nezaujíma, prečo niekto, kto sa zaviazal vykonať ti nejakú službu, nie je schopný zmluvu dodržať.
 

 

... viesť svojich rušňovodičov, aby jazdili tak, že nebudú mať zrážky s autami, ktoré zlikvidujú súpravy...

Mas vobec predstavu, ako sa vedie vlak ?
 

 

"viesť svojich rušňovodičov, aby jazdili tak, že nebudú mať zrážky s autami, ktoré zlikvidujú súpravy" - tak toto je top komentár :D

Bez ohľadu na fakt, že priecestia sú zabezpečené výstražným svetelným a zvukovým znamením (áno niektorí menej schopní jedinci potrebujú všade závory, zjavne by tomu tak malo byť aj na bežných križovatkách) máš vôbec predstavu akú brzdnú dráhu má viac ako stotonový vlak?

Ak pôjdeš vo svojom aute a na svetelnou signalizáciou chránenej križovatke Ti do jazdnej dráhy náhle vojde iné vozidlo, ktoré išlo na červenú, tiež budeš OK, ak bude niekto na teba hádzať vinu, že Ťa autoškola nenaučila ako "jazdiť tak, že nebudeš mať zrážky s autami"?
 

 

nuž, evidentne viacerí diskutujúci majú inteligenčný problém porozumieť aj inému, než polopatistickému textu. ešte si nepočul o takom, že ak chceš vyjadriť jedinú možnosť, tak ju postavíš do alternatívy voči absurdnej možnosti (musí začať pracovať alebo si zobrať princa z rozprávky).
Zmyslom môjho príspevku bolo, že Regiojet neplnil zmluvu, lebo nemal dostatok jednotiek na jej plnenie.
 
Hodnoť

blamaz

to je tak neskutocna blamaz a hanba... ta uroven nekompetentnosti ministerstva je priam az strasidelna...
 

Národ a voliči chcú veria Regiojetu

tak nechápem prečo im to nepodpísal na ďalších 12 rokov a Jancura je schopný manager a zoženie kvalitné súpravy.


No najslabší minister Dopravy Chrust JUST sa zaťal a 4 milióny Ľudí na tejto trati si to odseru.
 
Hodnoť

 

Moj osobny tip ze ministerstvo chce lepsie podmienky prepravy a RJ to hra takto.
 

 

Kedze sa ale do sutaze neprihlasila ziadna konkurencia Regiojetu, tak asi tie podmienky splnitelne neboli.
 

 

ak tam nie je nikto dalsi prihlaseny, tak to len umocnuje moj dojem.
 
Hodnoť

tak to je fakt super

to si prosim nikto neuvedomuje, kolko ludi denne tymi vlakmi cestuje? Nech sa ministerstvo konecne zobudi, ja uz som tam pisala niekolkokrat, samozrejme bez reakcie. Neviem si opredstavit, co to bude, ked by tie vlaky nechodili
 
Hodnoť

Nerozumieš tomu.Min nechce na 10 rokov

podpísať zmluvu s Regiojetom s novými klimatizovaným súpravami.

Chce aby JANCURA ešte jazdil 2 roky s klimatizovanymi zakial prebehne súťaž na ktorú malo 6 rokov a domrvili to.


JANCURA mu ponukol teda keď nechce nove vlaky na 10 rokov že potiahne so starými bez klímy ešte 2 roky.


Dloezal ako dristac asi vie že tam viac ako 2 roky nevydrží lebo je NAJSLAbSI MINISTER tzv KECAL.
 

 

drístač je Kasak: howno vie a vypisuje
pozri https://ekonomika.sme.sk/c/224...
 
Hodnoť

Zamýšľal sa už niekto zo zodpovedne

nezodpovedných politikárov a odborníkov (aj takých máme?) ako sa vyrieši doprava medzi Komárnom a Bratislavou? Keď ranostaji a ponocní zaplnia a upchajú príjazdovú cestu. Ostatným neostane iné, ako prestupovať z jedného auta do druhého, až do BA? Podobnú víziu mal pred rokmi už karikaturista Jiránek. A načo nám bude ten slávny "záchvat", keď sa naň autá ani nedostanú, alebo v "lepšom" prípade sa zastavia P. Biskupiciach, alebo v Sitine? Asi najmúdrejšie bude hľadať chybu koronavíruse, alebo v Bruseli aj s jeho požičanými miliardami. Soros je tiež naporúdzi.
 

veru, veru

obyčajne je všetko inak.
keby si sa toho držal, bol by si za mudrca
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika