SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jazdíme priveľa autom? Len dve krajiny v EÚ sadajú za volant menej ako Slováci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Tak to som rad, ze kecy o tom, ako sa viac vyuziva MHD a bicykle su kecy.
 

 

Zaujimavy zaver si si domyslel z informacneho clanku ktory nic nehovori o vyvoji mhd a cyklistov.
 

 

Prva veta clanku:

Na to, aby sa mohli presunúť z jedného miesta na druhé, využívajú Slováci najčastejšie osobný automobil, a to v takmer troch štvrtinách prípadov (73,9 percenta).

Cital si clanok na ktory reagujes, ano?
 

 

To ze chodia ludia autom neznamena ze zaroven nenarastlo aj vyuzitie bicykla alebo kolobezky. Plus tipujem ze aj pocet presunov narastol a aj vdaka vlastnictvu auta. Hlavne uplne zbytocnych.
Takze ak chces robit zavery musis mat info aj o vyvoji poctu ludi v mhd a na bicykli.
 

 

Nuz, priatelu, nechcem Ta sklamat, ale ak v troch stvrtinach pripadov pouzijeme osobny automobil, na vsetky ostatne druhy dopravy pripadne len ta posledna stvrtina.
Nic viac.
Takze auta su 3x pouzivanejsie, ako hocico ine. Chapem, ze urcitym skupinam ludi sa tato statistika nehodi. Preto ju treba vsetkym takym stale pripominat.
 

 

Nuz. Ked pred 20 rokmi 5% jazd bolo na biku a teraz 10% tak je narast alebo pokles?
Ked pred 20 rokmi chodilo mhd 100 tisic ludi a teraz 150 tisic je to pokles alebo narast?
Celkovy pomer ti hovori len to ze za najvacsi narast mali automobily, nie ze zvysok klesal.
A ked sa pozriem von a vidim kolko ludi chodi na biku a kolobezke tak si nemyslim ze je tam upadok.
 

 

Motas hrusky, jablka a hnile hrozno.
Hovorim len, to, co clanok, a to konkretne to, ze 3/4 jazd su prostrednictvom IAD. Teda automobilov.
Je uplne jedno kolko tych jazd je dokopy, toto cislo hovori ze auta su najviac vyuzivane, a to 3x viac ako cokolvek ine.
Jasnejsie to uz napisat neviem.
Co s tym ma to ze pred 20timi rokmi to bolo inak neviem, infrastruktura sa ma budovat pre tych, ktorych je vacsina.
Zvysok su uz len nejake cyklokoalisticke teorie.
 

 

No vidis. Takze nevies ako to bolo pred 20 rokmi ale vies ze bicykel sa teraz pouziva menej ako pred 20 timi rokmi.
Lebo to je pointa. Clanok nepise nic o vyvoji pomeru presunov. Len o narastu aut. Ale ten neznamena ze nemohli narast aj bicykle. V klude na ukor mhd.
Takze bez dobrych dat nemozes vyvodit jednoznacny zaver o poklese bicyklov. Vsetko asi na ukor hromadnej dopravy.
A osobne by ma zaujimalo ako to bolo a ako sa ten pomer menil v case.
 

 

Ty si stale v tych hruskach.
Ak sa aj bicykel pouziva viac, auta sa stale pouzivaju 3x viac.
Je jedno o kolko narastli bicykle, a o kolko auta. Proste presun bicyklami a kolobezkami je DNES absolutne marginalny, ak bicykle a kolobezky su castou len stvrtiny, kde su aj autobusy, trolejbusy, elektricky, vlaky...
Ja som o poklese ci naraste bicyklov nenapisal ani raz ani slovo.
Takze by sa malo investovat do infrastruktury, ktoru ludia pouzivaju.
 

 

Reagoval som na uvodny prispevok kde clovek z niekade vycital ze su to keci o raste mhd a bicyklov. Pochybujem ze to na co sa odvolava hovorilo o tom ze vacsinu prepravy tvori mhd a bicykel.
Rast mhd a bicyklov sa nevylucuje s clankom.
 

 

Mno, to je také ošemetné. Viete, ja a hromada mojich známych rada jazdí na bicykli. Kým som žil vo svojom rodnom meste, bicykel mi postačoval bohato na osobný presun. Keď som niečo potreboval previezť, už som musel zvážiť, či to fyzicky a časovo zvládam. Inak som roky bicykel uprednostňoval.

Potom som si odžil zopár rokov mimo SR v meste väčšom ako to Slovenské, moje rodné. Tam to však nebol problém, lebo dostupnosť hromadnou dopravou a cyklotrasy boli na uspokojivej úrovni.

Keď som sa však po rokoch presťahoval za prácou do Bratislavy, bicykel zostal zaparkovaný, pretože bývam v časti Bratislavy, kde je jazda na bicykli po ceste skutočne hazard so životom.

Bezohľadní vodiči situácií nepomáhajú, no nie sú až taký častý problém, ako neprehľadná cestná komunikácia, kde ma skôr niekto zrazí preto, lebo ma dobre cez zákrutu nevidel a podobne.

Takže záujem o cyklotrasy je ( aj u motoristov, keďže ja by som taktiež uvítal menej strachu o to, či náhodou cyklista nespadne keď ho práve s odstupom obchádzam ). Lenže to by sa tie cyklotrasy museli aj reálne budovať a nie premaľovať značenie na ceste pre motorové vozidlá, zhrabnúť peniaze z Eurofondov a tváriť sa, že Slovensko podporuje cyklistov.

Nepomohlo to ani cyklistom a ani vodičom. Hovorím ako člen oboch skupín.
 

 

Po prve, tvoj prvy prispevok v diskusii hovoril nieco, co clanok vobec neriesil. MHD a bicykle sa kludne mozu pouzivat viac, ako trebars 10 rokov dozadu.

Po druhe, v krajinach ako Holandsko urcite nepripada na auta viac presunov ako u nas, kedze tam ludia naozaj masovo pouzivaju bicykle, podla tamojsich statistik okolo 1/3 jazd pripada na bicykle, takze na auta ani teoreticky, keby vsetko ostatne boli len auta (co je samozrejme daleko od reality, lebo maju aj vybornu zeleznicnu siet), nemoze vyjst viac, ako u nas. Preto je pravdepodobne, ze dana studia bicykle vobec neberie do uvahy a tie 3/4 sa tykaju len motorizovanych presunov. Alebo vynechali zo studie vela krajin. Zial danu studiu som napriek snahe najst nevedel, za co velka kritika autorovi. Bicykle sa vsak naozaj v clanku nespominaju vobec okrem vseobecneho zaveru.

Po tretie, kazdy vie, ze u nas vacsina presunov pripada na auta, to je zbytocne pripominat. Prave preto vsak treba rozvijat inu prepravu, najma bicykle a vlaky, lebo v opacnom pripade to bude len horsie.
 

 

Po prve co pises, s tym suhlasim. Pisem ale ze sa pouzivaju menej ako auta. Nie ze sa pouzivaju menej ako predtym. Konkretne sa pouzivaju zjavne v par percentach.

Nehovorime o Holandsku. Clanok je o SK.

Po tretie nesuhlasim, chcem aby sa ako v demokracii podporovalo to, co ludia chcu. Nie to, co chce par jednotlivcov...
 

 

Keď nie sú podmienky na bezpečnú dopravu bicyklom, tak sa nebudú masivnejšie používať. To máš tak, ak by neboli koľaje pre električky, tak nebudú premávať. To však neznamená, že by ich ľudia nechceli využívať.
 

 

Toto je presne ta nicim nepodlozena demagogia.
 

 

Demagógia je to, čo produkuješ.
 

 

No ak si to myslel tak, ze su nejake kecy o tom, ze sa mhd a bicykle pouzivaju viac ako auta, tak to som naozaj nikdy od nikoho nepocul... jedine o com sa hovori je, ze bicyklov pribuda a cyklisticka infrastruktura zufalo chyba.

Ten odstavec "o Holandsku" nebol primarne o Holandsku ale o tom, ze studia pravdepodobne vobec bicykle do uvahy nebrala. Ale Holandsko samozrejme je relevantne aj ako ukazka, ze minimalne na rovine to s bicyklami fungovat moze.

Pleties si pojmy s dojmami. To, ze vacsina ludi pouziva auto neznamena, ze vacsina je proti vacsej podpore vlakov a bicyklov. Ja sam jazdim castejsie autom, ale v momente, ked by to infrastruktura dovolovala, by som okamzite preferenciu zmenil. Keby tu hypoteticky neexistovala cestna infrastruktura, iba polne cesticky, po ktorych by sa vsetci premavali na bicykloch, skutroch a pesi, tiez by si tu vypisoval, ze nie si za budovanie ciest pre auta, lebo ich ludia nepouzivaju?
 

 

ono ten clanok je strasne chaoticky. vobec nerozlisuje vzdialenost na presuny. u dennych presnoch urcite nebudeme v autach treti najlepsi, kedze holandsko.

co sa ale zanedbava je to, ako velmi sa zmenil charakter krajiny. 30 rokov dozadu ovela viac ludi byvalo na dedinach kde pracovali lokalne (zivili sa v polnohospodarstve, a presuvali sa lokalne bicyklami/peso, kedze prekonavali male vzdialenosti). dnes tito ludia ud presli do miest bez cyklistickej infrastruktury, alebo dochadzaju do miest, a bicykle tam niesu vobec realne, a verejna autobusova doprava riedka, ze neumoznuje pracovat.
 

 

To ze infrastruktura sa ma budovat pre tych, ktorych je vacsina je jeden pohlad. Taky jednoduchy a trochu obmedzeny. Druhy moze byt aj taky, ze infrastruktura sa ma budovat tak aby sa podporilo to co chceme dosiahnut..
 

 

Ak to "co chcete dosahnut" je to, co chce vacsina, tak jasne, podme do toho.
Ja len tisko hovorim, ze vacsina sa nijako neozvala, ze by to chcela
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika