SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bezplatnú verejnú dopravu podporuje takmer 63 percent Slovákov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Kym sa budeme pytat menej vzdelanej a menej inteligentnej casti populacie, tak vzdy bude vacsina za taketo navrhy...a vzdelanejsia a inteligentnejsia cast to bude platit.
 

Tak !

Výstižné. K+
 

 

Naivný ktorí si myslí že mimo miest musia byť vo väčšine menej inteligentní ľudia. KOpec ľudí čo žilo v mestách sa odsťahovalo mimo väčších miest. Poznám takých len vo svojom okolí desiatky. Tak toto je naozaj mylná predstava. Inteligentní ľudia myslia totiž aj na ekológiu, čo to prinesie regiónom, sociálny aspekt a pod. Samozrejme nie všetci čo sa považujú za inteligentných, vedia rozmýšľať širokospektrálne aj so zapojením EQ.
Keďže ľudia si asi nezažívajú do vankúšov všetko ušetrené, ale nemalá časť sa vracia do obehu ekonomiky v podobe služieb a tovarov, podpore cestovného ruchu (ušetrené sa vie využiť pre blízkych, na svoje záujmy).
Zaujímavé, že podobných názorov ako ja (VV II. stupňa + VV I.stupňa na inej Univerzite, maturita s vyznamenaním) je mnoho, ľahko takto úboho argumentovať, akoby sa ZA nevyjadril nik s vyšším vzdelaním. To prieskum netvrdí, len tvrdí kto sa vo väčšej miere vyjadril za.
 

 

To, co hovoris v prvej a predposlednej vete som ja ani nenapisal, ani si to nemyslim. To len ty vidis, co chces vidiet. Stretavam sa s tym pomerne casto, ze ludia vzdelani a inteligentni maju akoby chvilkove vypnutia mozgu a reaguju podobne nezmyselne ako ty.
 

 

Žiaľ niektorí majú tie vypnutia očividne dlhodobé, keď nedokážu domýšľať dôsledky a pozerať sa ďalej ako na rozpočet na ďalší rok. Vôbec sa nečudujem že ľudstvo robí s jediným svojím domovom čo robí, lebo väčšina uvažuje práve takým krátkodobým spôsobom, keď biznis a individualizmus je pre niektorých nadovšetko. Je to len prejav egoizmu a nezodpovednosti. Pokiaľ sa zlepší výber daní, bude väčšia kontrola vynakladaných prostriedkov pri VO, správe veci verejných, teda efektívnejšie hospodárenie a aj využívanie eurofondov, nebude to taká ťarcha ako sa to niektorí snažia vykresliť. Asi fakt úplní laici ktorí nemajú ani základné vedomosti o ekonomke si myslia, že sa naraz odleje 500 mil. a nič z toho sa v rôznej podobe (nebudem sa opakovať), vráti naspäť.
To čo píšeš o vypnutí mozgu a nezmyselnosti na ten tvoj príspevok úplne sedí.
 

 

Podľa toho, koľko hrubiek máš v tom texte, myslím si, že tvoje VV II. stupňa + VV I.stupňa na inej Univerzite, maturita s vyznamenaním sú zo Sládkovičova, Skalice a Čiernej nad Tisou
 
Hodnoť

Clovek by si myslel,

ze ten ficovsky populisticky nezmysel zrusia. Ale nieee, budu este v balickoch pokracovat. Vsak my sme hotove Svajciarsko (hospodarsky), vsak co je to 500 milionov. Vsak uz len niekoho uspesnejsieho oholia na daniach.
 

 

Keď niekto nevie myslieť na to čo to prinesie naspäť - akoby ľudia všetko ušetrené zašívali do vankúšov :D - a nevie myslieť aj na ekologický efekt, ten môže kritizovať nezmyselne do vetra donekonečna. Nezmení význam tých opatrení, ktoré majú sociálno-ekologický význam a časť sa tiež vráti do ekonomiky v podobe iných nakúpených tovarov a služieb.
Ide aj o podporu regiónov, cestovania, turizmu a pod., ktoré na seba naväzuje ďalšie príjmy.
 

No

len to musí celé niekto zaplatiť. A kto to zaplatí? Stredná trieda a vyššie. Ako vždy.
 

 

Lebo v tej "triede" nie sú napr. študenti že? Čo ušetria niečo spoločnému domácemu rozpočtu! A v konečnom dôsledku sú "asi" súčasťou rodín aj dôchodcovia. Však trochu rozmýšľajte.
 

 

Tu mhd zaplatit treba. Preco sa prislusne podniky nepodporia priamo? Preco na to vlada zase ide cez cestujucich formou balickov a iluzie niecoho zadarmo?? Nie je to nahodou pokracovanie Ficovho populizmu?
 

 

Takže nikde v Európe nie je pre isté skupiny časť verejnej dopravy buď zadarmo alebo s výraznou zľavou? Slovensko je jediné ktoré aj kvôli ekológii a cieľom Parížskej klimatickej dohody a iných jednaní, ktoré sa snaží znížiť počet áut na cestách a podporiť verejnú dopravu?
Mne by nevadilo ani keby to nebolo zadarmo (pre nich, každý vie že vodičia podniky nebudú robiť zadarmo a každému rozmýšľajúcemu je jasné že to ide z št. rozpočtu), ale napr. s výraznou zľavou, ktorá by nemusela byť rovnaká pre študentov, dôchodcov, ale ZŤP by som zadarmo kľudne doprial. To v akých prekážkach musia žiť, nielen vozíčkari, je smiešne malá kompenzácia - MHD zadarmo, ale aspoň niečo.
 
Hodnoť

toto je prachsprostá korupcia voličov

dopravné spoločnosti, či už súkromné, krajské či mestské, ktorým tiež kvôli koronakríze klesli tržby, sa dajú podporiť aj priamo

jaj ale to by nenakúpilo toľko voličov, hlas každej socky dobrý
 
Hodnoť

prosím

myslel som si, že komunista fico je majstrom v populizme, vidím, ale že matelko asi bude trhať rekordy
 
Hodnoť

Ze si to nedal Fico patentovat

a bumbala bac, mame tu dalsieho populistu co sa ohana socialnymi balickami namiesto systemovej a komplexnej reformy.

Darmo, adhoc riesenia su silne nastroje kazdeho populistu, vcitane toho cezpolneho.
 

 

Ak sa nebudú prijímať podobné opatrenia, môžeme zabudnúť na zelenšiu politiku a smerovanie k enviromentálnej väčšej rovnováhe a udržateľnosti. Ak sa bude na všetko pozerať cez peniaze, ľudstvo narazí.
 

 

Akurát že MHD pre študentov a dôchodcov zadarmo je v našich podmienkach v skutočnosti anti-ekologické opatrenie.

Vzhľadom na "koncepčnosť" práce tejto vlády to totiž dopadne tak, že mestá budú musieť sami vykryť výpadok príjmov a teda zvýšia cenu cestovania platiacej skupine a namiesto toho, aby dostali do MHD pracujúcich, takže hromadnú dopravu ešte viac znevýhodnia oproti osobným autám, nehovoriac už o nejakom posilňovaní spojov alebo modernizácii alebo o modernom čistom cestovaní.

A hádajte, kto má alternatívu k MHD - dôchodcovia a študenti, ktorí ňou jazdia aj teraz, alebo pracujúci, ktorí poväčšinou majú auto?
 

 

Presne tak! Toto opatrenie nemá s ekológiou ani udržateľným rozvojom nič spoločné. Toto je obyčajný populizmus.

Minú sa desiatky miliónov eur ročne, aby mohli zadarmo cestovať tí, ktorých je dnes v MHD najviac a majú najnižšie cestovné. A vykrývať to budú musieť tí, ktorí dnes platia najviac, zo skúseností sú najviac hákliví na kvalitu služby, a majú aj reálnu možnosť zo systému kedykoľvek odísť a presadnúť do auta.

Áno, cestujúcich bude v MHD viac. Ale počet áut na cestách zostane rovnaký. A možno aj vyšší. Keď sa peniaze prehajdákajú na vozenie zadarmo, bude sa zrejme šetriť na kvalite (frekvencia, výbava, štandardy) a v MHD ozaj ostanú len tí, čo si iný spôsob dopravy nebudú môcť dovoliť.

Komerčný svet okolo nás poskytuje množstvo príkladov, že väčšina ľudí je ochotná si za lepšiu službu priplatiť a že tam, kde je lacno a zle, sa zdržuje len všakovaká lúza alebo to skrachuje. Napriek tomu ľudia, ktorým sme zverili do rúk vedenie štátu, opakovane neváhajú zdevastovať čokoľvek verejné a fungujúce, len aby si pripísali politické body tým, že to bude "zadarmo".

P.S.: Pracujem vo verejnej doprave a som jej celoživotným podporovateľom a každodenným používateľom.
 

v zadarmistoch si Igor kúpi

voličské hlasy za peniaze nás pracujúcich

on sa tlačiť nebude, rozváža sa tiež "zadarmo" = za naše peniaze vo vládnom bouráku s vlastným šoférom
 
Hodnoť

 

Dakujeme ludom v mnesich obciach, ze zo svojich dani chcu podporit MHD zadarmo v mestach.
Diky, fakt som to necakal.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika