SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Búrka poškodila úsek na stavbe nultého obchvatu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

este to niekoho prekvapuje??? takto sa tu buduje a tzm padom kradne....ale pohoda, ked to narodu nevadi, tak treba to rozkradnut vsetko....a potom dat na socialne programy
 

 

Práveže preto sa to zosunulo, lebo sa to neukradlo. Keby to rozkradli a nič nepostavili, nemalo by sa čo zosunúť :D
 

 

zosunulo sa to, lebo sa to ukradlo - nie samotná konštrukcia, ale čas a energia na poriadne zhutnenie násypu (voľným okom rozdiel nevidieť, tak čo!) a materiál i práca na jeho ochranu pred eróziou a zrážkovými vodami...
 

re: voľným okom

nebude vidno ani po dobu 30 rokov, lebo určite nezaprší
niekto ti má jasné
u zhotoviteľa sú všetci blbí zlodeji, len jeden mimo je lietadlo
 

 

A už neboli na slovensku lokality, kde pri veľmi silnych burkach sa zosuvali svahy a nič sa tam nestavalo. Ale čisto slovenske kritika,kritika,kritika
 
Hodnoť

 

isiel som tade vcera, zosunuli sa aj nasypy na ktorych je vybudovana nova cesta z petrzalky do rusoviec, po ktorej jazdia auta. Vyzeralo to dost nebezpecne, zial nemal som dost casu aby som zastavil na bezpecnom mieste a vratil sa to odfotit. Voda vymleta az ku krajnici cesty, takze asfalt pomaly visi vo vzduchu. Par krat tade prejde tazky nakladiak a vozovka skolabuje. dufam ze to okamzite opravia.
 
Hodnoť

Stavba ciest

ako v 80. rokoch v Kalabrii.
Tam sa pouzival mastalny hnoj ako prisada do betonu, kedze oba materialy stvrdnu, ked uschnu.
 
Hodnoť

 

mozem potvrdit, tiez som to dnes videl ked som siel okolo ...a najhorsie je ze ma to uz ani nezarazilo...
 
Hodnoť

 

Technologicky niečo nie je v poriadku. Jednoducho násyp sa po búrke nemôže takto rozpadnúť. Keď stavali Rakúšania diaľnicu tak robili veľa rôznych vrstiev stále to valcovali a aj tak ešte kde je násyp vyšší je vyložený kameňom. Rovnako každých 10-15 metrov je rúra ktorá odvádza vodu. Vydláždenej žľaby odvádzajú vodu do záchytných poldrov. Tu navodili hlinu urobili 10 m vysoký násyp povalcovali a tvária sa že to stačí a možno odtiaľ začne vypadávať stavebný alebo iný odpad.
 

:-)

"Jednoducho násyp sa po búrke nemôže takto rozpadnúť"

Ako vidis na Slovensku sa to stat moze...
 

re: Rakušania stavali

podľa ich projektu
popísaný postup sa asi bežne nevyskytuje
D4/R7 je stavbou s koncesiou po dobu 30 rokov,
zhotoviteľ by riskoval veľmi veľa, ak by použil nesprávnu technológiu
 
Hodnoť

Podobne kratery po odtekajucej

vode len nie az v takom rozsahu som videl aj na r7 na prijazdoch a nadjazdoch. Ostava len dufat ze to bolo pocas vystavby ked este nebol rieseny odvod vody z vozovky a ze sa to nezopakuje pri plnej prevadzky. Ale tak hadam za 30 rokov pride aspon 1 lejak co to preveri.
 
Hodnoť

Vy ste to nepochopili

To tak ma byt :)
To projektanti tak navrhli, aby sa to predtym ako ju zatopi najskor rozpadlo. A stavebnici tam este dali odpad, aby sa tak stalo este pred odovzdanim do uzivania.
Zlata to krajina toto Slovensko
 
Hodnoť

Pomaličky píšem, rýchlo mi zmažú...

Pokiaľ, žiaden pokiaľ. Až po uši sú v tom chlapci z Iberijského polostrova. Nevhodný materiál "zriedený" odpadom. Zlý technologický postup. Nesprávna projektová dokumentácia. Chýbajúce drenážne rúry. Technicky nezabezpečená stavba. Neodborne vyhotovená projektová dokumentácia.
Toľko v jednoduchých vetách. Problém je oveľa zložitejší. Toto sú iba výjavy, ktoré s neveľkou námahou sa dá zachrániť.
Sú však aj chúlostivšie stavebné objekty stavby. Čo tak sa pozrieť bližšie na prípravu mosta cez Dunaj?
Má viac problémov, kľudne až po 32.-33. rokoch to "zgegne" niečo na spôsob Ponte Morandi. Slúžil síce 51 rokov, ale mal slúžiť 100-120 rokov. Nie náhodou boli predpísané pravidelne práce na moste vrátane pravidelného až nepretržitého monitoringu.
Most je postavený asi na nej menej vhodnom mieste. Sú tam tri tzv jazyky s potencionálnym rizikom na zosuv či deštrukciu koryta. Do toho tzv Veľký Zemník, ľudovo povedané tzv plytká ťažba štrku.
Keď sa chlapcom "podarilo" ušetriť si niečo na materiáloch, tak to môže kľudne "rachnúť" ešte počas môjho života. Určite tomu nedávam 30 rokov, nanajvýš polovicu. Cez štrkovňu most, kto a kde to videl?
 

TLIESKAM...

Skvelo a stručne zosumarizované, bude ešte veľa veľa plaču...!
 

 

Hlavne ze vyhral najlacnesi zhotovitel a takto to vyzera. Stat mal Spanielov vyhodit hned ako tam namiesto estakad navrhli nasypy.
 

Násxpy žiaden problém.

Treba však povedať, že chýbalo asi 20-25% materiálu za dumpingovú cenu. Už sa ponúkalo riešenie si "zarobiť" na problémy.
Máme skratka veľmi zle zákony a veľmi slabý najvyšší štátny stav. úrad aj vyšší štátny dozor.
Jak, že tie výrazy nikomu nič nehovoria, veď o tom je reč. Z hľadiska stavebných zákonov sme niekde na úrovni Zimbabwe a Bangladesh...
 

Watuki

predpokladám, že to množné číslo (stavebných zákonov) je len bežný omyl
dáte konkrétne čím stav. zákon pripomína pomery v Zimbabwe a Bangladéši?

ktorý je to najvyšší stav. úrad?
čo a kto je vyšší štátny dozor?
kde ste o takých čítali?
 

Správne!!!

Aspoň vidíte, že v Tom u nás je totálny cháos. Keď mi pošlete link na verejný stavebný e-dennik, môžeme sa baviť o tom, že SME sa trochu posunuli k moderným spôsobom evidencie a kontroly stavieb. Koncom týždňa či mesiaca pred kontrolným dňom tam všetko nasekať je síce pekný "šport", ale nič nedokumentuje o spôsobe postupov na stavbe.
Má to fungovať tak, že to čo do polnoci sa neobjaví v e-denniku sa nestalo, alebo bolo nelegálne. Pri takejto stavbe o.i. by mali byť verejné aj snímky zo satelitov. Hneď by bolo jadne, že šofér valnika červenej farby s EČV KX666CC skutočne bol naložený 5x nie na prevádzke Fera Gera s.r.o. v Búrkovciach, ale u Mačička Sandinga v Ivanke pri Dunaji. Nedoviezol cez kontrolnú bránu SD D4/14.02 cca 68 ton zeminy kvality xc08.16.06, ale odpad s EWC kódom 1x yzg usq. Drobnosti, ale akékoľvek mediálne bitky o kvalite, odpad)neodparí a pod. všetko ide bokom. Totiž informácie sú známe už od polnoci, teda 23:59:59 daného dňa. Všetko ostatné je fikcia, lebo jediný e-denník v ten deň je napríklad bez záznamu v tejto veci.
A tých príkladov môže byť pekne množstvo.
A oni sa hádajú ako v 19. storočí. :-)
 

Watuki

dáte taký link na verejný e-SD stavby a satelitné snímky z výroby vo svete, ktorý podľa Vás je "posunutý moderným spôsobom"?
naozaj by sa malo uveriť, že e-forma SD zaručí vždy pravdivé a nikdy neupravené záznamy?
naozaj sa má uveriť, že SD je nástroj / prostriedok verejnej kontroly?
ak by bol verejne dostupný, ako by ste zaručili nemožnosť zneužitia hackerských technológii na úpravy?

ak niektoré vozidlo so známym EČV neprešlo cez kontrolnú bránu, a ešte k tomu viac razy, netreba záznam v SD do polnoci, dá sa to overiť aj bez toho
predstava o fungovaní - zápis do polnoci, alebo sa to nestalo, je možno dobrá do literatúry,
podľa mňa, neexistuje nijaký racionálny dôvod, aby sa neuznával záznam vykonaný nasledujúci deň - ráno, predpoludním, ale aj neskôr, ak záznamu predtým bránili objektívne skutočnosti
stavbyvedúci nemá povinnosť robiť záznamy o každej udalosti bezprostredne potom, čo nastala, lebo je to nereálne
rovnako nie je dôvodné vyžadovať, aby pracoval do neskorej (pol)noci, ak má povinnosti na stavbe od skorého rána nasledujúci deň
nemusí sa to páčiť, ale stále je účinný Zák. práce a jeho úpravy o nepretržitom odpočinku
aj keď rozsiahle stavby sa rozdeľujú na úseky so samostatnými stavbyvedúcimi, asi to nerieši podmienky na záznamy podľa vami prezentovanej predstavy
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika