SME
Štvrtok, 28. máj, 2020 | Meniny má ViliamKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Korona urýchľuje koniec superjumba, deväť strojov Air France už nevzlietne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Letisko v raznanoch pri sabinove by jedno zobralo na praskovanie....
 
Hodnoť

Toto lietadlo je omyl

A380 je omyl od toho momentu, keď ho niekto pretlačil do výroby. Keby nebolo šejkov z emirátov (vlastníkov Emirates), ktorí si jeho nákupom kupovali ktoviečo od euro papalášov (pranie peňazí cez Airbus), skončilo by už dávnejšie.

Nie je dobré pre aerolinky, pretože je príliš veľké a je problém ho naplniť a rovnako je hrozné pre cestujúceho, ktorému sa predlžuje nástup a výstup výrazne oproti normálu. Tiež na letisku spotrebuje 2 sloty (hlavne odlet), pretože robí taký brajgel, že ďalšie lietadlo musí čakať 2x viac, ako po štarte iného stroja.
 

Mne naopak

bude veľmi chýbať. Doteraz nič lepšie nelietalo. Na dlhých letoch bolo perfektné pokecať si v bare, sprcha vo first class bola perfektná. Ja som lietal, aj lietam cez Dubaj všetko. Lety Airbusom A380 boli vždy len a len oddychom. Sprcha, jedlo, perfektný ICE na zábavu, servis no proste všetko. Bola to špička. Naše deti len v každom lietadle hľadajú " tie izbičky s tými dvierkami" nuž už ich bude menej. Aj keď musím povedať, že inovovaná first class v 777 je perfektná, obrazovka ešte väčšia...len teda sprcha nie je. S vystupovaním som som problém nikdy nemal. Na poriadnych letiskách boli extra rampy na vrchné a dolné poschodie. Frankfurt to má skvele spracované aj Dubaj, Singapur. Nikdy som dlho nečakal.
 

 

Pán exminister?
 

 

a... pán s tým niekedy letel???
ak by nebol korona vírus, 380ky by lietali do konca projektovaného času, a potom by ho ešte predali do Etiópie či Zimbabwe.. Tieto rýchle rozhodnutia sú len preto, že sa očakáva, že rok-dva bude pokles dopytu. Ináč by neboli rýchle uzávery.
Veľké lietadlo: viac problémov,viac cestujúcich, viac profitu... ak nie je korona, ak je záuje, ak lieta veľa ľudí..
Tieto lietadlá ešte lacno kúpia číňania a budú prevádzkovať na vnútroštátnych letoch ako električku.
 

 

No neviem.
A380 zacali vyradzovat uz dva roky dozadu.
Par ich uz aj rozobrali. Skor ako zacala tato kriza.
A obskurne aerolinky tiez nemaju o ne zaujem lebo ich proste nenaplnia. Myslim ze zatial len jeden ks sa podarilo predat dalej.
Koniec vyroby bol tiez ohlaseny pred dvomi rokmi. A chyba uz len 8ks dodat emirates. Z ktorych asi nakoniec dodaju len tri.
A380 to mala spocitane uz pred touto krizou. Akurat kriza to urychlila.
Emirates tiez bude mat chvilu problem ich vyuzit ale myslim ze ked ich takmer vsetci povyradzuju tak a380 emirates budu lietat este roky plne a pekne zarabat kedze ludia tie lietadla maju radi.
Novy model prepravy je proste priame linky, huby pomaly padaju dole. Preto sa budu teraz predavat najlepsie a321xlr a a220.
 

Presne tak

To lietadlo by skončilo tak, či onak. Ja teda nechápem, ako ľudia môžu mať tie lietadlá radi (s výnimkou cestujúcich vo first). Ale OK, ak nejakým zázrakom budú pokračovať a nájde sa výrazne nižšia cena v biznis (čo niekedy kvôli obsadenosti bývala), tak moje antipatie pôjdu bokom :)
 

 

Letel si uz vobec tym lietadlom?
To nie len o prvej triede.
To lietaldo je jedno z najtichsich, a menej v nom citis turbulencie(lebo na pohnutie takou vahou potrebujes viac energie).
Plus pocit ze si v tak obrovskej krave je fascinujuci.
 

 

Preco ich maju ludia radi? Pretoze pri rovnakom pocte cestujucich na sirku ma o 70 cm sirsiu kabinu ako 777 a teda ludia v Y nie su natlaceni ako sardinky. V J a F ti je jedno v com letis, v Y nie.
 

Jasné, že som letel

aj v biznis triede. Aj keď nie s Emirates. A áno, by som lietal tak (vo first so sprchou), ako píše vyššie 1641287, tak by mi určite chýbalo :) Lebo "bežná" biznis trieda v tomto lietadle znamená 60-80 miest a to už potom je dosť plné.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Oznacit nespravne tvrdenia a vymysly za hluposti je porusenim Kodexu?
Fiha!
 
Hodnoť

 

takze dve male europske aerolinky vyraduju a uz tu mame koniec, zaujimave.
 

 

Koniec uz tu bol aj tak. Ked je lacnejsie prepravit rovnaky pocet cestujucich dvomi 787-9 ako jednym A380 (tak to tvrdi Qantas), nema A380 mimo tych najzatazenejsich letisk opodstatnenie. Bohuzial.
 

 

nuž, ak je to takto, to má rácio..
potom je to ale nevydarené lietadlo, lebo cieľ mal byť ušetriť náklady a phm...
 

 

Kazde lietadlo je casom neekonomicke. A380 je z inzinierskeho hladiska nieco nadherne. Ale, ked bolo schvalene do vyroby, tak tam bolo prilis ega. Tak tiez, dve krizy za 10 rokov, za 13 rokov prevadzky lietadla nepomohli.
 

 

Prave tie krizy ho polozili. Ego ani velmi nie.

No, co sa da robit. Viacere uzasne a ambiciozne projekty boli predcasne ukoncene z vaznych dovodov, akymi su kriza, zmena podmienok oproti predpokladanym, apod.
Menovat mozeme US raketoplany, nadzvukovy Concorde, teraz A-380...
 

 

Trend v doprave je žiaľ jednoznačný. Veľa a lacno. Úroveň a komfort idú bokom. Netýka sa len leteckej dopravy aj Orient expres svojho času skončil lebo bol drahý. Možno pár týchto krásnych strojov predsa len prežije. Po oznámení konca Concorde začal byť o posledné lety obrovský záujem. Možno sa pre A 380 nájde pár fanúšikov, ktorí budú ochotní zaplatiť za pohodlné cestovanie. Ale veľa ich nebude.
 

 

rozumiem... neviem ako to robia, ale milujem lety s emirates... je tam aj komfort, aj pridané služby, a cena sa dá akceptovať...
 

 

re "Prave tie krizy ho polozili. Ego ani velmi nie."

praveze ego ludi v airbuse pri schvalovani projektu hralo velku ulohu. airbus chcel mat ikonicke lietadlo. nieco ako mal boeing s 747.

keby ze sa historia vyvinie inak, bez dvoch velkych kriz za 10 rokov, s horsimi 787, 77E a 77W, 350, tak mozno 380 by zila dlhsie a lepsim zivotom. ale airbus, ked stvoril 380, tak nedal do vienka otmu lietadlu dost dobre vlastnosti. pozri trebars co dokazal boeing spravit s povodnou 77A, kde sme skoncili pri 77W, alebo airbus s 330-300, kde teraz mame 330-900. to je vsetko neuveritelny pokrok.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika