SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Muskov tweet zrazil hodnotu Tesly o 14 miliárd dolárov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

a mna trapi

ze som dal za dnesny nakup az 50e.
 

 

Ja len 35, ale v tom bol aj dobrý koňak. Inak myslím si, že Musk a jeho prostredníci teraz môžu začať nakupovať vlastné akcie ako diví.
 

 

nemyslim ze by sa vrhli na nakup vlastnych akcii.
skor naopak.
tesla zufalo potrebuje hotovost. este viac ako obycajne.
takze by som si skor tipol ze to bol varovny vystrel pred tym ako zacnu svoje akcie predavat.
 

 

Tesla zufalo potrebuje hotovost? Haha, ziskovy 1. kvartal plus 8 miliard na ucte, to je realita, tak nesir bludy
 

Tesla a realny zisk?

Odcital si od toho kvartalu aj extremny minus, ktory Tesla vlecie snad od svojho vzniku?
Resp. myslis, ze ta firma si na seba zarobi sama? Keby nemali pravidelne dotacie a ludia im z nejakeho dovodu neverili a nekupovali akcie, tak by davno krachli.
To je riadny business - zalozit firmu, zadlzit sa x milionov $, aby sa postavila fabriku, a po vyrobeni par kusov, ktorych extremne predrazena cena len tazko pokryje aktualne naklady celej firmy vyhlasovat, ze je to uspesna spolocnost !
Uspesna bude, ked by dokazala splatit vsetky tie miliony ktore do nej vrazili ludia od zaciatku
 

uspesna je ...

ono, nie je tajomstvo, ze hodnota Tesly je vyssia ako Ford + GM + Chrysleru dohromady. Kedysi, ked bola napredaj, tak tym pohrdli, dnes Teslu uz tazko niekto kupi. A to, ze ma dlhuje peniaze investorom ? Povedz mi, ktora vacsia firma nevydala dlhopisy ....

Nie ze by som suhlasil s Muskovym pristupom, ale treba uznat, ze to, co on dosiahol v pripade elektromobilov (technologia, nehovorim o kvalite vyroby), tak skoro nedosiahne ziadna ina automobilka.
 

 

Technologia ? Patenty su verejne - vsetci mozu kopirovat. Kvalita vyroby ? Tou je Tesla znama - teda vlastne nekvalitou. Hodnota Tesly je skor viera majitelov akcii ze konkurenti sa s emobilitou nerozbehnu a ze Tesla konecne zacne vyrabat a predavat vo velkom.
 

 

Patent v zmysle patentova listina je naozaj verejny = patentovu listinu si mozes kopirovat kolko chces.
Patent v zmysle riesenie chranene patentom pocas ochrannej doby pouzivat nemozes. Za pouzivanie patentov resp. predaj prav vyplyvajucich z patentu sa v niektorych pripadoch platia extremne peniaze.
Teslu ako firmu neviem zhodnotit, ale zatial zije. Velka vacsina novozalozenych firiem do 6 rokov prestane de facto existovat, takze uz len to ze Tesla este stale existuje je uspech.
Co sa tyka Muskovho vyhlasenia, tak predpokladam ze dostane od uradov mastnu pokutu. A priprava pred predajom akcii to urcite nie je, nakolko nie je v jeho zaujme znizovat hodnotu akcii ak sa ich chysta predavat. Oplatilo by sa mu to keby sa chystal nejake akcie Tesly kupit. Ale ak by to teraz urobil tak mu hrozi kriminal. Takze bud ide o neuvazeny vyrok alebo je dohodnuty s niekym kto planuje akcie Tesly kupit.
 

 

To ze maju akcie Tesly vysiu hodnotu ako su akcie Fordu este neznamena ze Tesla nieje bublina. Ja som presvedceny ze je a nikdy by som si jej akcie nekupil.
 

No reda, ale az

po tomto tvojom prispevku klesnu akcie, a nebude to mizernych 14 mld.
 

 

Technologia u elektromobilov? Baterky su hlavne otazkou trpezlivosti alebo cinskeho vyrobcu, co sa vykasle na US patenty Tesly. V elektromotoroch nic nove Tesla nema.

Jaguar sa spojil s Waymo a to v technologii (samostatne riadenie) prekona Teslu ako nic. Tesla je stale len autonomia level 3 (pod dozorom vodica), Waymo je level 4 (bez dozoru vodica). Waymo to uz pouziva ako taxiky. Takze naskok na urovni SW je na opacnej strane, aj ked treba uznat, ze Tesla ma lepsi marketing.
 

 

Ty si tak mimo, ako len mimo môžeš byť. Keď už samotní šéfovia konkurenčných automobiliek (napr. H. Diess VW) uznávajú, že Tesla má pred nimi niekoľkoročný náskok v technike, tak to už o niečom svedčí. Stačí sa pozrieť napr. na tabuľku dojazdov: https://www.wikiwand.com/en/Ba... , čo je u ev jeden z najdôležiteších parametrov, zrýchlenia, rýchlosti nabíjania atď. A to už nehovorím o software, kde má Tesla náskok ešte väčší (OTA updates).
Samostatnú kapitolu tvoria technológie autonómnej jazdy, kde má Tesla v podstate nedostihnuteľný náskok a už teraz vyhrala, lebo ako jediná si zvolila prístup vizuálneho "porozumenia" sveta (o.i), a nie detailného 3d skenovania okolia pomocou lidaru. Waymo síce môže v niektorých obmedzených lokalitách fungovať autonómne už teraz, ale za chvíľu ho Tesla prevalcuje, lebo jej systém je univerzálny.
 

 

Ano, dojazd a nabijanie som spominal v baterkach. To nie je nic nove a ako pisem, chrani ich iba US patent.

OTA updates patria k relativne najmenej komplikovanym featuram. Ja osobne sa takym autam vyhybam a nedivim sa, ze to vyrobcovia az tak netlacia. Odmietam to, lebo mi bez takej komunikacie na dialku nemozu deaktivovat cast auta a ziadat viac penazi:
https://www.theverge.com/2020/...

Aj Waymo pouziva aj kamery, teda hlavne kamery. Lidary su tam kvoli bezpecnosti ako dalsi system. Niekto s takou urovnou samostatneho riadenia si nemoze dovolit, aby jeho auta havarovali kvoli roznym odleskom. To sa stalo viackrat u Tesly. Pri takom vyvoji je otazkou casu, kedy staty prestanu povolovat autonomne auta.
 

 

Ak vykazuje firma zisk (inak uz 3. kvartal po sebe) tak asi naklady pokryva. Tesla nevlecie od zaciatku ziadny minus, za navysovanie kapitalu nikomu nic nedlzi. Klasicke dlhy, kde bude musiet vratit peniaze za vydane dlhopisy samozrejme ma, avsak podstatne menej ako konkurencia.
 

Dobrý

koňak nestojí 20 eur :o)
 

stará škola

Nebol francúzsky, ale východoeurópsky. Viem že EÚ sa hnevá, keď sa tomu tiež hovorí koňak.
 

Takže

maximálne nejaké brandy... ;-)
 

 

pliska, tipujem. A ta je dobra.
 

Tak

to áno. Tá xo za dvacku je fakt dobrá.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika