Čerpanie eurofondov je obrazom právneho chaosu v orgánoch EK a sústavná zmena pravidiel za pochodu plus uplatňovanie retroaktivty a roznych "pokút" (korekcie), ktoré nemajú oporu v žiadnej všeobecne závaznej legislatíve (leg. EÚ resp. SR) sú jeho obrazom.
Problematika VO a kontrola uplatňovania základných zásad transparentnosti a nediskriminácie nemože ležať na luďoch, čo s dotknutými procesmi nemajú žiadne vlastné skúsenosti. Vysvetľovať "nevedkovi", že nerozumie problematike, lebo nevie ani správne naformulovať otázku je veľmi ťažké, zvlášť pokiaľ má tento nelimitovanú moc.
Uplatňovanie svojvole pri kontrole, udeľovaní korekcií a procese VO totálne narušilo zásady právnej istoty.
Ja osobne , keby som bol dopravný policajt, podľa nimi uplatňovanej logiky, by som každému jednému zamestnancovi ÚVO SR, SFK resp. OA MF SR resp. aj iným kontrolórom vyslaným EK (EDA), čo by som zastavil, naparil maximálnu pokutu za prekročenie rýchlosti. Keby protestovali a argumentovali, že predsa neprekročili povolenú rýchlosť, odbil by som ich rovnakou haluzou, ako píšu oni do protokolov z kontroly ..."že, ale ste rýchlosť prekročiť mohli".
Tak, ako sa systém čerpania fondov EÚ vyvíja v SR (a aj v EÚ) za posledných 20 rokov, naznačuje, ženám asi nebude o 5 rokov žiadne fondy treba, lebo náklady na "tanečky" a byrokracia okolo bude drahšia, ako benefity, čo žiadatelia získajú (a to ešte nehovorím o právnej istote - sústavné zmeny pravidiel za chodu, kde "Čierny Peter" stále zostáva u prijímateľa pomoci).
A to sme si kedysi, keď sa pripravovali prvé projekty z PHARE a ISPA, mysleli koľko zbytočnej byrokracie musíme robiť a znášať následne byrokratickú buzeráciu. Zlaté to časy.
Kto sa priebežne podieľal na príprave a implementácii projektov z PO 2004 - 2006 a čiastočne aj PO 2007 - 2013, može dnes len s nostalgiou spomínať na "zlaté časy".
Zmena pravidiel za pochodu
Problematika VO a kontrola uplatňovania základných zásad transparentnosti a nediskriminácie nemože ležať na luďoch, čo s dotknutými procesmi nemajú žiadne vlastné skúsenosti. Vysvetľovať "nevedkovi", že nerozumie problematike, lebo nevie ani správne naformulovať otázku je veľmi ťažké, zvlášť pokiaľ má tento nelimitovanú moc.
Uplatňovanie svojvole pri kontrole, udeľovaní korekcií a procese VO totálne narušilo zásady právnej istoty.
Ja osobne , keby som bol dopravný policajt, podľa nimi uplatňovanej logiky, by som každému jednému zamestnancovi ÚVO SR, SFK resp. OA MF SR resp. aj iným kontrolórom vyslaným EK (EDA), čo by som zastavil, naparil maximálnu pokutu za prekročenie rýchlosti. Keby protestovali a argumentovali, že predsa neprekročili povolenú rýchlosť, odbil by som ich rovnakou haluzou, ako píšu oni do protokolov z kontroly ..."že, ale ste rýchlosť prekročiť mohli".
Tak, ako sa systém čerpania fondov EÚ vyvíja v SR (a aj v EÚ) za posledných 20 rokov, naznačuje, ženám asi nebude o 5 rokov žiadne fondy treba, lebo náklady na "tanečky" a byrokracia okolo bude drahšia, ako benefity, čo žiadatelia získajú (a to ešte nehovorím o právnej istote - sústavné zmeny pravidiel za chodu, kde "Čierny Peter" stále zostáva u prijímateľa pomoci).
A to sme si kedysi, keď sa pripravovali prvé projekty z PHARE a ISPA, mysleli koľko zbytočnej byrokracie musíme robiť a znášať následne byrokratickú buzeráciu. Zlaté to časy.
Kto sa priebežne podieľal na príprave a implementácii projektov z PO 2004 - 2006 a čiastočne aj PO 2007 - 2013, može dnes len s nostalgiou spomínať na "zlaté časy".