SME
Štvrtok, 27. február, 2020 | Meniny má Alexander

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Subaru plánuje do pätnástich rokov predávať iba elektromobily (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Japonská automobilka Subaru oznámila, že zhruba do 15 rokov by mala predávať iba vozidlá s elektrickým pohonom.

Dobrý nápad, len mešká asi 10 rokov.
 

 

V realite budú ešte aj o 15 rokov s radosťou predávať spaľováky (a preto je tam to slovíčko "zhruba").
 

 

predávať spaľováky o 15 rokov môžu, ale pochybujem, že im to niekto kúpi.
 

 

V štátoch, kde to nebude zakázané, im to kúpi určite viac ľudí, ako elektromobily.
 

 

Mylis sa.
O 15 rokov bude siet nabijacich stanic tak isto husta, ako dnes benzinovych.
A doba nabijanie neprekroci 15 minut.
Pokrok a rozum nezastavis, nech sa akokolvek snazis.
 

Otázka je v ktorých štátoch?

Hlavným problémom EV nie je nabíjanie, ale cena.

Tu je napr. štúdia Boston Consulting Group https://lnk.sk/wR89
Ktorá nie je zďaleka tak optimistická ako Vy.

V roku 2030 (o 10 rokov) predpovedá takéto predaje:

- 47% benzín
- 5% nafta
-15% Mild HEV teda v podstate benzín s malou batériou.
..........Nabíjať zo zásuvky MHEV nemá zmysel
-13% HEV v podstate benzín s premenou na elektrinu.
..........Nedobíjaný zo zásuvky

----Celkovo----
80% fosílne palivá 6% PHEV 14% BEV
 

 

Ano, otazka je v ktorych statoch.
Skandinavia (Norsko, Svedsko, Dansko) nedovoluju predavat auta so spalovacim motorom po roku 2030 uz teraz. Tusim Norsko ide este dalej a po roku 2025 uz iba minimalne hybrid - auto s iba spalovacim motorom uz nie.
O 5-10 rokov sa ceny EV zrovnaju so sucasnymi cenami a vtedy nastane prudka expanzia EV do celej EU. A Ameriky, samozrejme. Ta doba sa blizi.

Proste ktora automobilka zaostane teraz, zostane stat uz asi navzdy.
 

 

Takýchto štúdii ako si uviedol si môžeš vyrobiť koľko chceš. OPEC má napríklad štúdiu podľa ktorej spotreba ropy bude rásť až do roku 2040. Ak by to bola pravda, prečo by Saudi pripravovali IPO Saudi Aramco?
Čo je skvelé na tej štúdii čo si uviedol je, že je z januára 2018 a už dnes vieme, že je chybná. Celkové štatistiky za 2019 ešte nie sú, ale už dnes je jasné, že podľa Tebou uvádzanej štúdie dopyt po spaľovákoch mal v 2019 rásť, ale v skutočnosti zaznamenal takmer 5% prepad. https://cleantechnica.com/2020...
 

Vždy existujú rôzne interpretácie

Z 1 roka by som záver nerobil.
Report nie je celosvetový, (len China, Európa a USA)

Čo je ale najdôležitejšie, pokles predaja spaľovákov nešiel na úkor EV.
Predaj spaľovákov poklesol o cca 2,5 mil,
predaj všetkých EV stúpol o 100 000.

V USA, v sídle Tesly, je zaznamenaný výrazný pokles predaja EV -8,9%.
Čísla z Číny tiež nie sú pre EV nijak povzbudivé.
Európa dotuje, otázka je do akého množstva si to bude môcť dovoliť.

EV sa určite presadia. Nie som presvedčený, že na 100% a určite to nebude rýchlo. Prvý rýchly rast bol spôsobený dotáciami a tým, že mnohí chceli vyskúšať niečo nové.
 

 

Plne súhlasím, že ročné výkyvy nemusia poukazovať na trend, ale fakt je, že napriek výraznému poklesu celkového trhu, EV dokázali rásť.
Automobilky vo veľkom zastavujú investície do nových spaľovacích, hlavne dieslových motorov. Ak sa pozrieme na to, ako rýchlo sa zlepšujú EV a ako je pomalý progres a nákladný vývoj nových ICE, ťažko si predstaviť že o 5 rokov budú ICE autá schopné konkurovať EV. Nové diesle nevyvíja pre osobné automobily už prakticky nikto. Vývoj kompletne nového motora trvá cca 5 rokov a stojí miliardy. Bez nového vývoja postupne vymrú. Tesla investovala do vývoja za 8 rokov existencie necelých 7 mld a za tie peniaze vyvinula 3 sériové autá na dvoch platformách a popritom investuje do vývoja stacionárnych batérii a vyvinula najlepší asistenčný systém. To jasne hovorí o tom že EV sú oveľa lacnejšie. Ak firmy ako VW, Hyundai/Kia investujú, tak ako sľubujú, za najbližších 5 rokov desiatky miliárd do EV, tak si ťažko predstaviť, že nové ICE tu budú aj o 10 rokov v inej forme ako malo sériovky pre nostalgikov.
Od vtedy, čo bola zverejnená Tebou uvádzaná štúdia sa veľa zmenilo. Samozrejme, že o 2 roky tu veľa nového objemu okrem Tesly a BYD nebude, pretože vývoj nových platforiem, vybudovanie infraštruktúry pre dostatok batérií a nabíjacích staníc bude trvať aspoň 5 rokov, ale potom to pôjde rýchlo.
CEO VW group Herbert Diess minulý týždeň jasne povedal, že EV je budúcnosť a zastavil vývoj vodíkových palivových článkov, len aby mali viac peňazí na EV. Toto všetko už vyzerá na to, že mašinéria sa spustila a nebude sa dať zastaviť.
 

Vrátime sa k tomu o 5 rokov

Máme na to rozdielne názory a to je v poriadku.
Mňa sa EV už netýkajú.
 

 

Nonv prvom rade by designeri zo Subaru mali prestat hulit a navrhnut konecne pekne auto. Lebo auta maju celkom dobre, len pre design si ich vela ludi nekupi. Ani ja.
 

subaru nikdy neboli

pre masy, tam asi mainstream design necakaj.
 

 

Nemusi ytpre masy, len nech je pekne. Novy Forester a Impreza uplne hrozne.
 

 

Nie len nove. Subaru este nevyrobilo pekne auto.
 

 

Dizajn maju celkom dobry, skor ponukane motory v EU su tragedia.
 

..

Aj prevodovky..
 

Aké máš

skúsenosti s prevodovkami Subaru?
 

 

takze by uz mala byt v stave ze o 5 rokov by predavala iba elektromobily? t.j. prestala existovat?
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika