SME
Štvrtok, 20. február, 2020 | Meniny má Lívia

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing rieši nový problém softvéru stroja Max (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Chvalabohu

Že sa nasla hoci aj anonymná osoba, ktorá existenciu problému zverejnila. Ktovie, či by nebola chyba zase utajená a odstránená vydaním manuálu...
 

 

ozaj kde s to programuje? india?
 

 

To je uplne jedno, kde sa to programuje. To ma vplyv iba na naklady a dlzku trvania projektu. A mozno este rychlost toho sw.
Ak su spravne zadefinovane vstupy, vystupy a logika a testeri spravne otestuju funkcionalitu, tak nezalezi na tom, kde sa to programuje.
To iba ludia, co su mimo tejto oblasti, si myslia opak.
Z retaze cinnosti su najdolezitie tie, ktore som vymenoval. A za tymi stoja inzinieri z Boeing, nie Indovia.
 

 

"Ak su spravne zadefinovane vstupy, vystupy a logika a testeri spravne otestuju" - samozrejme aj vacsina tychto cinnosti sa urobi v Indii :)
 

 

Vstupy, vystupy a preberacie testy robia inzinieri z Boeing, takze vina pada jednoznacne na nich, nie na programatorov.
 

 

zazil som parkrat zle zadefinovane vstupy, vystupy a neviem co :-)

dokonca v dvoch rozlicnych oblastiach

a ja som si myslel ze to boli chyby ich a vlastne ako pises moje
 

 

Nie je to tak jedno. Zazil som "odbornikov", ktori zadanu funkcionalitu naprogramovali na 15 000 riadkov v jednej funkcii, kde sa vystup postupne spracuval (teda ziadny velky case, ktory by aspon trochu pomohol). Testami to prechadzalo, ale vyvojari uz mali testy dopredu. Pred zmazanim kodu sa podarilo najst, ze v kode boli aj podmienky na konkretne vstupy, aby presli testy.
Na to testovanie logiky nestaci a zaroven by som si netrufol dat to do produkcie.

Na druhu stranu je rozdiel medzi Indami pracujucimi za cca slovensky plat a za cca americky plat. Ale do Indie vacsina firiem nechodi na to, aby zohnala dobrych programatorov, ale zhanaju lacnych. Za tolko to potom stoji.
 

Možno ani nevieš,

ale máš pravdu
 
Hodnoť

Už by v Boeingu

mohli pochopiť, že každý cent, investovaný do "opravy" tohoto lietadla je vyhodený do koša. Verejnosť už tomu stroju nedôveruje, ani keby celý rok v ňom lietalo predstavenstvo aj s dozornou radou.
 

 

Stary cynik ako ja na to povie ze stacia dostatocne lacne letenky a verejnost okamzite zabudne na vsetky problemy naokolo.
Ale inak suhlasim. Dnes uz je vsetkym jasne ze keby sa Boeing roku 2011 pustil do vyvoja noveho NB lietadla miesto tejto zlataniny, to nove lietadlo by uz zrejme lietalo a vyslo by ich to rovnako. Co uz, po bitke sme vsetci generali.
 

Mali by zaviesť zľavu 50%

keď na linku nasadia B737MAX8. To by bol marketing, čo ?
 

ved

trunpeta im radila aby to premenovali a dalej predavali...
 
Hodnoť

Tento stav zapricinala FAA,

ktora delegovala vacsinu certifikacii priamo Boeingu. Bonusy top managerov su vzdy tym najlepsim motorom a oni urobili vsetko preto aby ich dostali. Cim viacej a cim rychlejsie.
 

Nechcem si predstaviť

situáciu, že by sa to lietadlo vyvíjalo na Slovensku pod kontrolou slovenských kontrolných a certifikačných inštitúcií.
 

 

To by tie stroje lietali iba v Dankom zalozenom Národnom prepravcovi a ich prevadzka by vyzerala podobne ako ta železničná. Ak by aj tam mali dochodcovia lety zdarna, Danko by konecne jednym genialnym tahom vyriesil dva problemy naraz - schodky socialnej poistovne i preferencie Smeru.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika