SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Od nedele platí na železniciach nový grafikon (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Takže národny dopravca sa rozhodol!

Predražené IC vlaky mu zaplatia východniari, ktorí sa nechcú viezť do Bratislavy 6 hodín štandardným rýchlikom. Žilina a Považie si v pohode dopraje konkurenciu RegioJetu.

Ale je fajn, že cítime posun! Kedysi Slovensko končilo za Sencom, dnes už v Žiline. A možno raz bude aj trať za Žilinou upravená tak, že cesta z hlavného mesta do druhého najväčšieho mesta nepotrvá 6 hodín.
Len neviem, či v tom čase budú ešte jazdiť vlaky budúcnosti po koľajniciach...
 

 

a čo mal/má teda ZSSK urobiť, aby Regiojet nekončil v Žiline?
 

Regiojey nekončil v Žiline, spomínaš?

.. a dobrovoľne z trate neodišiel.
 

 

Najprv na trať BA-KE prišiel RegioJet, aby dumpingom konkuroval štátnym vlakom ZSSK.

Štátne ZSSK potom prestali prevádzkovať komerčné IC vlaky.

Po ich odchode, pri absencii konkurencii RegioJet začal svoje ceny zvyšovať.

Ficove bezplatné vlaky pre študentom spôsobili odliv študentov od RegioJetu k bezplatným štátnym vlakom.

Na to RegioJet z trate Ba-KE odišiel dobrovoľne.

Po ich odchode sa opäť vrátili na trať komerčné IC vlaky ZSSK.
 

Už chápem

RJ môže za každý hriech na železnici, za odchod IC vlakov, za ich návrat, za vlaky zadarmo....

RJ ako jediný dokázal štátnej železnici, že slušne sa dá cestovať aj normálnym rýchlikom. Dumpovali ceny? To bola vojna v ktorej prezamestnaná a rozkradnutá železnica nemala šancu uspieť, tak si politici vymysleli poslednú ranu osudu - vlaky zadarmo.
To boli aj také hry ako nechať posledný večerný RJ stáť pred stanicou Košice aby cestujúci nestihli posledné spoje MHD a pripojné vlaky na Zemplín...

A keď sa štátnej železnici (s kapitánovou pomocou) podarilo RJ vyštvať zaviedli späť predražené IC vlaky s ktorými ako jedinými sa dá z jedného konca republiky na druhý dostať v normálnom čase. Ak chceš cestovať so zadarmistami - za 6 hodín s pravidelným meškaním to máš od štátnej železnice jak vymaľované.
 
Hodnoť

 

Knižné cestovné poriadky nateraz nehľadajte!

Ministerstvo dopravy a ním riadená ŽSR, teda správca železničnej dopravnej cesty totiž pracujú vo vyššom leveli. Doteraz ich zvykla prekvapovať iba tá skutočnosť, že v zime napriek klimatickým zmenám sem-tam aj zasneží, teraz už ich prekvapuje aj to, že v decembri sa mení železničný cestovný poriadok.

Teda železničné cestovné poriadky akosi zabudli včas vydať, vytlačiť a vyexpedovať. Kuloár hovorí to, že ak Pánboh dá, tak v predaji budú až od 19. decembra.

Opäť kuloár hovorí to, že
osobné pokladníčky ZSSK, ktoré majú tieto cestovné poriadky ŽSR predávať, majú prísny príkaz, aby cestujúcim hovorili jedine to, že cestovné poriadky meškajú z technických príčin.
A ak cestujúci náhodou budú komentovať kvalitnú prácu ministerstva, či ŽSR, tak majú mlčať a nijako nesmú cestujúcim pritakávať, pridávať k tejto situácii svoje komentáre. Tak baby neprovokujte, za vzniknutú situáciu nemôžu, a ak vám z nepozornosti dajú za pravdu, tak ich čaká možno aj postih...
 

 

kto by míňal nekresťanské prachy za knižné CP, keď sa dajú vytlačiť zadarmo z počítača -:))))
 

 

Nie každý má počítačovú gramotnosť a niekedy je doslova výhodou mať so sebou knižný cestovný poriadok. Napr. výpadok mobilnej siete, porucha mobilu,

A vyhľadávače zas často neriešia všetky možné varianty, kombinácie v súvislostiach. Oni sú skôr na plánovanie cesty typu idem z bodu A do bodu B, ale je problém, ak chceš v nácestných bodoch z vlaku vystúpiť, pozrieť si nejakú atrakciu a potom ísť ďalej a pod.
 

 

nehovorím o vyhľadávačoch, ale o "klasických" CP v pdf formáte, napr. https://www.zssk.sk/wp-content... . Vytlačím si používané trate a mám po ruke -:)))
 

 

Aj ja to viem spraviť, som počítačovo gramotný.

Ale myslím aj na iných, ktorí nie, či nemajú prachy na počítač a tlačiareň, a chcú cestovať, hoc aj zadarmo, lebo už sú penzisti.

Ja budúci rok budem mať 64 rokov, tak si už niečo pamätám. Ale to nikdy nebolo, aby v deň zahájenia nového GVD neboli k dispozícii nové cestovné poriadky...

Jaj a necestujem celkom zadarmo, som ešte stále aktívny rušňovodič, v roku 1975 som prvý krát sedel na mašine. Za režijný cestovný preukaz v ročnej hodnote 28,-€ používam vlaky ZSSK, iba na dotovaných vlakoch RJ využívam bezplatnú tarifu penzistov. Nie je moja chyba, že ju Fico vymyslel, ja som bol proti...

Meškajúce CP kritizujem preto, lebo mám prozákaznícky prístup ku všetkým cestujúcim a štát a z dotácii žijúca ŽSR podľa môjho osobného názoru mala, dokonca musela včas zabezpečiť nové CP!
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika