SME
Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Európski kontrolóri očakávajú návrat Boeingov 737 MAX v januári (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

To lietadlo je na odpis. Ziadna aerolinka sa neodvazi postavit biznis na strojoch ktorymi zakaznici nebudu chciet lietat.
 

 

Airbus je vypredany do roku 2025 - takze si myslim, ze to predsa skusia :)
 

 

Este by tu bol Sukhoi Superjet 100
 

 

To ma snad este horsiu povest ako max :)
Ale hlavne je to uplne ina trieda, s polovicnou kapacitou to ani teoreticky nemoze byt taka masovka - naklady na pasaziera su uplne inde..
 

 

Tak nie je to s nim az take zle ako sa to moze zdat. Sice lieta vacsinou len v rusku prip. okolitych krajinach azie, ale nie je to az take zle lietadlo.

Ano, v ramci serie predvadzacich letov to naparalo do hory niekde v Indonezii. Vysetrovanie ale ukazalo ze to bola chyba posadky.

Inak na Flightradare som videl ze Aeroflot lietava so Suchojmi z Moskvy do Malagy prip. na Kanare.

Inak tieto MAXi su prekrasna ukazka ze nie vzdy sa oplati vsadit na jednotnu flotilu lietadiel.
 

Niekedy ich mali v Cityjet

Boli s nimi veľmi nespokojní. Zrušili ďalšie objednané stroje.
Tie čo mali chceli vrátiť. Dnes ich už nemajú, respektíve nelietajú.
 

Šéf

najväčšej nízkonákladovky v USA tvrdí opak, keď hovorí že a320 neo sa na b737 max nechytá a ďalej budúcnosť Southwest Airlines vidí v boeingoch.
 

To je jasne ze sa nechyta

skore a320 neo vs. b737 max je 0:2
Je jedno co tvrdi, je to len jeho nazor, nic viac, nic menej. Vacsina sa zhodne na tom, ze dovera (cestujucich aj leteckych spolocnosti) v tento stroj je velmi otrasena.
 

 

Problem je v tom ze vacsina ludi ani nevie do coho sada. A ked bude letenka o 5 eur lacnejsia, sadnu aj do commanda co je tak stare ako ich stary otec.
 

 

coby nevedeli, bezne lietaju v Boeingu 320, alebo Airbuse 737 :)
 

v tomto mas pravdu

Vela toho nenalietam, no tiez neriesim ake lietadlo je pouzite a uz vobec podla toho nevyberam letenku. Najdolezitejsi je termin, potom cena letenky a subezne s tym aka je letecka spolocnost a az kdesi potom je typ lietadla.
 

Presne tak.

Lenže to si ešte nevedel o tom, že dve 737MAX padli, lebo ich výrobca niečo škaredo pokašľal. Na druhú stranu by sa teraz očakávalo, že tomuto typu vychytal všetky muchy a bude teda 100%tné. Horšie bude, ak toto lietadlo padne znovu a niekde na husto obývanú časť Európy, to by už potom nerozdýchalo. Byť Boeingom, urobím veľkú reklamnp kampaň, v ktorej by sa na 737max vozilo celé vedenie a stovky zamestnancov, možno by to pozitívne zapôsobilo. Ale môžu dotovať aj ceny leteniek, ja sa vôbec neurazím.
 

 

Vies, to je prave to comu nerozumiem. Podla EASA je tych problemov v 737 viac. Boeing ale trva na tom ze cely problem bol len chybny navrh softwaru MCAS a jeho naprava urobi lietadlo opat bezpecnym. A pritom im naozaj hrozi ze ked padne dalsie tak to 737 uz nerozdycha (a mozno ani BCA nie). Osobne by som takto neriskoval. Boeing ano.
 

...

chcu nechcu, nebudu mat velmi na vyber. Kedze napr Ryanair ich pouzivat bude.
 

 

Ide o ľudí...OSOBY! Tie (osoby) sa budú správať svojprávne. Ako to dopadne na výrobcu...ma ani veľmi nezaujíma.
 

 

Je o dosť neobvyklá situácia, že sa nejaký typ dopravného lietadla takto negatívne zviditeľnil. Ale aerolinky majú lietadlá nakúpené alebo objednané a potrebujú lietať. Zrejme sa budú vyhýbať uvádzaniu presného typu, najmä toho "Max" pri komunikácii s pasažiermi. Možno zmenia označenie a pomaly si aj tak všetci zvyknú.
http://targetnews.sk/clanky/it...
 

 

My starsi si pamatame DC10. Ten mal problemy najprv so zamkami batozinoveho priestoru (TK981, 346 mrtvych), potom chybna udrzba dala vyniknut problematickemu navrhu ovladania klapiek (AA191, 273 mrtvych). A napokon 10 rokov neskor roztrhnuty disk turbiny motora naznacil ze hydraulicke vedenia ovladania vyskovky mohli byt vedene lepsie (UA232). Tam neprezilo 111 z 296 ludi na palube a len fantasticky vykon pilotov zabranil kompletnej strate. A medzitym sa udialo viacero nehod ktore neboli sposobene lietadlo. A ludia tym neprestali lietat. Co iste cakam aj pri maxoch. Ludia na tie nehody zabudnu.
Otazka je ci Boeing ten marketingovy nazov MAX ponecha. Najskor asi nie a lietadla budu oznacovane 737-7 az 737-10 ako su certifikovane.
 

 

Problematicky navrh ovladania klapiek a chybna udrzba? To je ako krasne diplomaticky povedane, ze hned po starte mu odletel jeden motor a zostal lezat na drahe..
Myslim, ze dnes by z toho bolo vacsie medialne sialenstvo.
 

 

Mal som napisat ze babraci u MDD totalne odflakli navrh hydrauliky a ze lenivi flakaci mechanici u AA znicili zaves motora lebo nedodrziavali postup vymeny motora predpisany vyrobcom?
Medialne sialenstvo by bolo dnes ovela vacsie vdaka existencii internetu a socialnych medii. A roshodne tym nechcem povedat ze to je zla vec. Prave naopak.
 
Hodnoť

 

Boeing a Harley, shit z USA.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika