SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing pozastaví približne päťdesiat lietadiel pre praskliny v trupe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

takto

väčšinou dopadne vyšším manažmentom riadená optimalizácia firemných nákladov.
 

nemyslim si.

vela robia nove materialy, ktore sa sice simulovane v labaku skusaju, kde sa simuluje urychlene starnutie, ale az v praxi sa ukaze, co a ako. Rozne karbonove prvky v draku lietadla a ine exoticke nove materialy, ktore nie su dhodobo (30 rokov a viac) poriadne odskusane v realnej prevadzke.
Dural je uz vymakany, ten uz poznaju dokonale. Zo zaciatku tiez boli s nim problemy, pamatam si, ze dakota mala obdlznikove okna a v rohoch plast stroja praskal. Potom sa preslo na okruhle, resp, zaoblene rohy pri oknach. Dnes nenajdes lietadlo s oknami s ostrymi uhlami.
 

nemáš celkom pravdu, dnes je problém, že

nikdy nevieš čo ti z fabriky za matroš skutočne príde napriek deklarácii výrobcu.
Prípad japonskej ocieliarne je starý len pár rokov a aj v mojej výrobe z hliníka sme jednoducho do istej doby testovaly vzorky z každej dodávky materiálu ktorá prišla.
Pre istotu a musím povedať, že reklamácie boli.
 

oprava "nie do, ale OD"

..
 

+

súhlas
 

 

Akurat vcera som pozeral diel z ACI Atlantic Southeast Airlines let 2311, kde turbovrtulovy embraer sa zrutil kvoli poruche na vrtule.

Vrtula sa normalne davala do roznych pozici podla potreby ci sa ma letiet rychlo alebo pomalsie a v tomto pripade sa dala kolmo na smer letu cim sa narusila aerodinamika a lietadlo sa stalo neovladatelne. Vyrobca tvrdil ze take nieco sa nemoze stat ze to testovali a zabudovali tam bezpecnostnu poistku. Testy na zemi to potvrdili ale potom spravili testy aj za letu a vysledky boli uplne ine.
 

 

Tato teoria sedí pre NG pre MAX už však nie tam sa jednalo o cistu zaplatu vs nový design, ktorý stojí veľa. No ale Executive sa vozí na gulfstreamoch takze im je to jedno.
 
Hodnoť

 

a priekak za priekakom sa vali na Boeing. Karma je sice zdarma, skoda ze to stalo cca 500 ludi zivot. Zisk na prvom mieste, potom dlho dlho nic, potom ostatne veci a kdesi na konci je bezpecnost cestujucich. Management by sa mal vzdat na 1 rok platov aj odmien a makat 12h denne aby to dali do poriadku. Potopia obrovsku firmu a doplatia na to bezni zamestnanci.
 
Hodnoť

 

Stavil by som sa, ze teraz pracovnici Boeningu maju v hangari ten najstarsi Airbus co sa dal zohnat a oskrabkavaju aj na nom farbu len aby na nom nasli akukolvek zavadu. Inac skrachuju a ani zisky z armadnych objednavok nepokryju ich vydavky na sudy, mimosudne odskodne a pokuty. Alebo zauraduje najvyssi velitel a zakaze ich aerolinkam kupovat ine masiny nez ich vlastne, domace, hrde a mozno k ktomu aj vyda Patriot Act nr.2: kupovat sa smie len domaci tovar a kto tak neurobi, ma na krku FBI, CIA, NSA aj PDNY a FDNY...
 

 

A potom sa teprve bude kakat na bezpecnost ked nebude existovat konkurencia:-)
 
Hodnoť

 

Ked sa dari, tak sa dari. Este jeden pru*er nevyzehlili, a uz dalsi. A tvrdit v takejto situacii ze "pasazieri nemaju dovod na obavy" je od Boeingu dost trapne. Ale aj o MAX-e hovorili, ze je to "bezpecne lietadlo". Len zabudli dodat ze hlavne pre cestujucich ktori nim neletia...
 
Hodnoť

 

Ako take nieco mozu pustit do vzduchu? Ved to je taka nezodpovednost!
 

 

Všetko čo je americké je brak. Ešte tam nič poriadne /kvalitne/ nevyrobili. Za všetkým sú len zisky a bezpečnosť je až na chvoste záujmu. Teraz by mal celý svet všetky lietadlá vrátiť späť výrobcovi do USA a žiadať späť finančnú náhradu. Uvaliť na USA medzinárodné sankcie. Nech si amerika nemyslí, že ona môže všetko a ostatní budú len poslúchať ako baránkovia. Ale to by sa museli vzoprieť naši zástupcovia sediaci v OSN a v Bruseli. Lenže oni to neurobia lebo poslušne prikývujú svojimi tupými hlavami lebo za tie peniaze im to stojí za to.
 

 

Ano, sudruh komunista - skolitel Ideovo-politickych vzdelavani za socializmu. Amerika je zla.
A Sovietsky zvaz je nasa buducnost.

Chvalabohu, ze uz mozete len takto brechat svoje som a riny z dialky. A pocuvaju vas uz len senilni ludia - z nostalgie za Husakom.
 
Hodnoť

Burka v serbliku.

OK, tak zacnime tym ze to nie su praskliny v trupe. Ide o hlavne rebra v trupe, ktore su priskrutkovane k nosnikom kridla. Okolo dier pre skrutky sa vytvorili mikrotrhliny. Boeing zatial tie rebra meni. Pracuje na prodedure na odvrtanie trhlin a spevnenie prilahlej casti. Problem sa nasiel prvy raz pri konverzii starsieho lietadla na nakladne. Kontrola prislusnej casti trva asi hodinu, oprava pokial sa zisti problem asi dva tyzdne. Slovom nie je to nic co by sa pri lietadlach bezne nestavalo. Problem je v tom ze ten diel bol navrhnuty na celu zivotnost lietadla, na niektorych sa praskliny objavili v cosi vyse stvrtine zivotnosti. Dalsi problem je v tom ze dodnes nikto nevie ci ide o problem v navrhu (poddimenzovany diel, nevhodny material) alebo o problem kontroly kvality u dodavatela. Kazdopadne, nie je ale tak vazne aby sa clovek nad tym znepokojoval. Do 737NG by som v pohode nastupil aj s rodinou dnes. Na rozdiel od 737MAX.
 

rozumiem ti

keď prídeš o zamestnanie, tak rodina je v ***** bojuj.
 

 

"...nie je to nic co by sa pri lietadlach bezne nestavalo..."

No mysli ze predsa len sa "bezne nestava", aby cast lietadla ktora je dizajnovana na celu zivotnost (a z toho dovodu ani nepodlieha pravidelnej inspekcii) mala praskliny uz po 1/3. Taketo neocakavane unavove trhliny sa rozhodne neberu na lahku vahu. Minimalnie nie od cias Comet-u DH106...
 

 

Ale stava. A prejde to ticho. Na praskliny v nosnikoch kridel A380 sa zabudlo uz kompletne. A ani prva generacia A320 sa im nevyhla. Z vyrobkov Boeingu mava presne ten isty problem ako je popisany v clanku aj 767. A verejnost o tom nevie absolutne nic.
Inak, vobec nikto tie trhliny neberie na lahku vahu. Boeing ich opravuje na vlastne naklady a jedna oprava ho stoji cca 250k USD. Vyvoj a schvalenie procedury na trvalu napravu stavu tiez bude stat nejake peniaze a clovekohodiny. Mna by len zaujimalo ci ide o prilis optimisticky model v Catii, nakolko NG je prvy model 737 navrhovany digitalne a predchadzajuce generacie navrhovane na papieri tento problem nemali.
 

konstrukterovi je jedno

ci robi na papieri, alebo v PC.
Tam je to o skusenostiach, a prepoctoch a koeficientoch.
 

Konštruktérovi

to jedno nie je. Nechce sa budiť v noci a mať nočnú moru.
Napriek tomu iako teraz vidíme ch má.
V konečnom dôsledku aj tento problém je problémom nenásytného vedenia .
Všetko je o nákladoch. Tupý powerpointový manažér odprezentoval, že sa to raz niekomu podarilo za 6 hodín , tak všetci majú na to 6 hodín.
Že to trvalo pred nástupom CAD/CAM 60 hodín, to už nikoho netrápi.
Konsenzus typu: Sprav to za desať hodín, ale poriadne je príznakom "slabosti" novodobého otrokára - powerpointového manažéra.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika