SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Niektoré elektromobily sú z pohľadu nákladov výhodnejšie ako bežné autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

naklady

Zaujimava informacia.
Predpokladam, ze pri vypocte nakladov sa vychadzalo z realnej spotreby a nie z papierov - bolo zapocitane aj samovybijanie baterii ? Ako je to s vydrzou baterii - vydrzia tych 15 rokov alebo ich treba menit skor ? V com su tie znizene naklady na servis ? Nepamatam, ze by som na svojich benzinovych autach musel menit nieco v suvislosti s motorom - a brzdove dosticky asi musi menit aj elektromobil.
 

 

Znizene naklady su napriklad (u tesly urcite) ze nemusi chodit na servisne prehliadky za ktore platis, ziadna vymena oleja, ani palivovych filtrov, prevodovka nie je, cize ziadny servis, alternator, starter, vstreky alebo sviecky, vyfuk, katalizator atd...zalezi. Elektromobil ma ovela menej suciastok ako spalovaci motor. Vazne z vlastnej skusenosti je to ovela lacnejsie vozenie. Uz aj dojazd sa da celkom pekne nieco nad 500km s plnou...nuz a zivotnost sa uvidi aj ked som videl niektorych nad 500000 km a strata kapacity okolo 16%. Ale povedzme si rovno na Skodovecke ci Mercedese uz medzitym vymenis skoro vsetko. Nikomu to nepredavam nech si kazdy robi co chce, ale ja som spokojny.
 

naklady 2

[1519425], vdaka za info. Ak bateria vydrzi pol miliona km bez problemov, potom v tom naozaj problem nevidim. A ake mate skusenosti s realnou spotrebou (t.j. elektrina odobrata vs. kilometre najazdene) ?
 

len nechapem

preco v telefonoch je po 2r pouzivania na vymenu...
 
Hodnoť

 

"Najlacnejší čínsky elektromobil má napríklad náklady na pohon len približne 1 euro na 100 kilometrov"

No dobre, tak to teraz porozvnavajte s najlacnejsim indickym automobilom ?
 
Hodnoť

 

Presne tak. Niektore ...
 
Hodnoť

 

Keď doslužia tak zamoria životné prostredie viac ako naftový motor EURO 2 za 50 rokov. Dalši podvod na ludi. Elektrické vraky
 
Hodnoť

ok

tak pocitajte.
Nissan Leaf od 29000 (vratane toho ze sa vsetci poskladaju na dotaciu 5 000)
porovnatelny je mozno Nissan Joke :) od 22 000, teda rozdiel 7 000, pri zivotnosti auta 7 rokov (ako predpoklada vyrobca a trh) je to 1000 na rok.
Cena nafty je tu 1,40. benzinu 1,45
700 litrov nafty, 690 benzinu na rok.
Bez dotacie je to elektricke auto blbost, ale predpokladam ze vlada este trocha zdefirmuje trh a ina iznost nebude.
Este uzakonit povinnu vymeny auta kazdych 6 rokov a je vybavene.
 
Hodnoť

elektromobilita je politické rozhodnutie

EUROHUJEROV v Bruseli. Naozaj ekologické je auto na vodík, ale to nikto eurohujerom dostatočne nevysvetlil alebo je tu celkom iný dôvod a to ako Zarobia vopred vyvolené korporácia na výstavbe závodov na výrobu batérií. Nikto nehovorí o lividácii batérií. Už niekoľko renomovaných inštitúcii dokázalo, že CELKOVÁ uhlíková stopa pri elektroaute je vyššia ako u najnovšieho dízla. Je to celé iba politika...
 

Prezraď ale:

- Kto vyrobí dostatočne lacný vodík vo veľkom. U nás je jediný taký výrobca hádaj kto. Výroba H2 elektrolýzou nie je dosť efektívna a v malom je dosť nebezpečná.
Ako vodík distribuovať a skladovať pre výdaj automobilom. Hlavne kto bude do toho investovať.
O koľko je drahšia nádrž na H2 v automobile.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika