SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Národný vlakový dopravca chce nahradiť Regiojet na trati Bratislava - Komárno (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

zabava namiesto nudy

Po rokoch nudy chce Narodny Dopravca zabezpecit aspon trochu pobavenia na juhu: obcas horiaca lokomotiva, namiesto stewardov nikto, par mesiacov v roku nahradna autobusova doprava a k tomu neustaly plac nad stratovostou takej linky (alebo sa nieco zmenilo od doby, ked z dovodu dlhodobej stratovosti radsej pustili tu trat hnusnemu zltemu nenarodnemu dopravcovi ?)
 

 

Ak tam pride nahodny dopravca, bude to krok spat o niekolko rokov, ludia budu nuteni presadnut naspat do aut a cesty v Bratislave sa enormne zaplnia.

Neverim, ze maju sancu udrzat standard, ktory tam momentalne je, ze vlaky chodia kazdu chvilu a kapacita miest je na maxime.

To je moj nazor, rad sa budem mylit, lebo ved vieme ako to dopadlo, ked zostalo ZSSK samotne prevadzkovat IC vlaky. Aj cena sla zrazu hore, aj sluzby sa nevyrovnali Regiojetu.
 
Hodnoť

 

zmenilo sa napríklad to, že štát si objednáva niekoľkonásobne viac vlakov (vlakokilometrov) ako v čase, keď tam jazdila ZSSK, čo má obrovský vplyv na nákladovosť. A tiež sa zmenilo to, že vtedajší štátny tajomník MD nariadil manažérovi infraštruktúry (ŽSR) do nástupu RegioJetu trať komplexne zrekonštruovať, čím sa z rozbitej lokálky stala na naše pomery supermoderná trať. A tým samozrejme výrazne klesol počet výluk (= náhradnej autobusovej dopravy) v úseku po DS.
 

pocty cestujucich

[Vlacikar], stat si objednava niekolkonasobne viac vlakov preto, lebo sa niekolkonasobne zvacsil pocet cestujucich. Tento pocet sa zvysil preto, lebo ludia zistili, ze je uzitocne cestovat vlakom - mozno tam nie je priama korelacia, ale pokial tam bol Narodny dopravca, cestovalo sa malo, ked prisiel Regiojet, cestovalo sa vela. Zmenil sa Narodny dopravca tak, ze ten pocet aspon udrzi ? On sa totiz pocet cestujucich nezvysi ani neudrzi na dnesnej urovni len preto, lebo stat si objedna vela vlakokilometrov.

Oprava trate urcite pomaha znizovat vyluky (= nahradnej autobusovej dopravy), avsak nie vsade a nie pre kazdeho prepravcu (napr. vlaky z Banskej Stiavnice zaciatkom 2019 nechodili, lebo Narodny dopravca nemal dost vlakov). Ak uz dnes nema dost vlakov a rusnovodicov a ..., bude ich mat dost na tejto (pre ZSR novej) trati ?

Ak je jednokolajka "na nase pomery supermoderna trat", vela to hovori o celkovom stave zeleznicnej siete. Ja osobne to tam nepoznam, tak len spresnujuca otazka: "Supermoderna" je nieco medzi TGV a Shinkanzenom ?

Ak tam zase zacnu jazdit Dankove masinky, ja to vidim znacne skepticky.
 

Poradie opatrení

Najprv si štát objednal na priamo tiež bez súťaže viacej vlakov (vtedy reprezentovaný ministrom za KDH) a na toto uzavrel s RJ zmluvu (viac vlakokilometrov - častejšie spoje = väčší záujem cestujúcich - to platí všade vo svete, nie len tam, kam príde umelec Jančura).

ŽSR vykonalo na trati komplexnu rekonštrukciu, peronizovalo zastávky a celkovo "oprášilo" infraštruktúru v staniciach t.j. vytvolili lepšie podmienky pre prístup cestujúcich (to myslel asi "Vláčikár", keď spomenul "supermodernú trať" - samozrejme v porovnaní s inými regionálnymi traťami). Dobrým reprezantantom bývalej úrovne infraštruktúry bola trenárs taká zastávka Rovinka.

No a s tým personálom majú dnes problémy všetci dopravcovia, RJ pokiaľ nevyhrá súťaž asi všetkých zamestnancov nepresvedčí ísť jazdiť z Prahy do Košíc, ale asi tiež prejdú do iných dopravných firiem (možno sa niektorí vrátia aj tam, odkiaľ ich väčšina prišla - t.j. do ZSSK a ZS Carga).
 

Regiojet národným dopravcom

Keby politikom išlo o blaho národa ak by za národného dopravcu vo férovej súťaži vybrali firmu ktorá to vie robiť. Rozdiel pri cestovaní rýchlikom RJ a ŽSS musí vidieť aj slepý, nielen kolegovia diskutujúci vlačikár a agapid.
Vďaka dlhoročne politický nominovaným nekompetetentnym manažérom a vyciciavaniu firmy na všetkých úrovniach a vlakom"zadarmo" cestujú naši študenti ako dobytok. Tento stav vyhovuje len politickým stranám, ktoré sú pri koryte, však SMER? Nasadíme svojich ľudí a peniažky už tečú. A cestujúci? Kašľať na nich, sú noví volia ich aj tak!
 
Hodnoť

Hyenizmus

takže národný neschopný dopravca chce parazitovať na päťnásobnom zvýšení prepravy dosiahnutej RegioJetom. A akým vlastným úspechom sa prejavil doteraz náš neschopný Národný dopravca, Kapitáňov idol, vzor neschopnosti a parazitizmu?
 

 

ak dostane ZSSK rovnaké podmienky ako Regiojet, tak nevidím problém
 

zvysenie prepravy zabezpecila

obrovska vystavba na juhu a hodinove zapchy. V case, ked na tejto trati ajzdil statny dopravca, v tejto oblasti skapal pes. Este aj tych par vlakov, ktore jazdili, bolo poloprazdnych. Takze pri takomto pouzitom slovniku RegioJet parazituje na masovej vystavbe a zjavne to uz nestiha. Ci to bude stihat statny, keby to vyhral, to je daleko vo hviezdach.
 

V kazdom pripade sa tesime na Nahodneho

V kazdom pripade sa tesime na Nahodneho Dopravcu a jeho kvalitne supravy s kodovym oznacenim Dunihlav ;-) RegioJet dostal ulohu nasadit poschodove supravy a uz ich nasadil. Spominana trat je nazyvana medzi trocha znalymi Ciganska a je to zaostala jednokolajna neektrifikovana trat. ZSR ako spravca kolaji mal uz zacat pracovat na rozsireni trate a jej elektrifikacii. Ale na taketo veci asi nemyslia zodpovedni ludia.... Sme "chvalim" za super foto spravnej supravy....
 

Štát už zadal

(podľa vyjadrenia Érsaka) urobiť štúdiu realizovateľnosti, ale železnice sa nedávno už zhruba vyjadrili takto.

"Odborným odhadom (zatiaľ nebola realizovaná štúdia realizovateľnosti) boli stanovené predpokladané investičné náklady na zdvojkoľajnenie uvedenej trate na rýchlosť vlakov do 160 km/hod vo výške cca 463,7 mil. EUR (z toho 242,7 mil. EUR na výstavbu železničného spodku, zvršku a zabezpečovacích zariadení)."

A teda nechcem byť pesimista, ale pochybujem, že niekto takéto peniaze nájde v najbližších rokoch v rozpočte.
 

 

Ja tou tratou chodim denne a teda nechcem si predstavit ake obmedzenia, meskania a vyluky by so sebou take prerabky priniesli a ake dlhe obdobie by to trvalo ak by rychlost vystavby na tej trati bola umerna rychlosti stavania dialnic (predpokladam, ze roky).

Vlaky, najma medzi BA a Kvetoslavovom chodia uz teraz s maximalnou moznou frekvenciou a tak by sa bud nemohlo stavat kvoli castym vlakom, alebo by kvoli pracam nemohli vlaky chodit takto casto.

Dakujem, ale ja som spokojny s tym ako to teraz je.
 

Treba sa ist pozriet napr. do Viedne

Treba sa ist pozriet napr. do Viedne na ich hlavnu stanicu vlakom. No a potom mozete zvazit, ci by tie obmedzenia na trati BA-DS nestali za to. Vodici v BA trpia uz od zaciatku februara a mysli si,ze vystavba R4/D7 pomoze aspon troch automobilovej doprave v BA. Ale ta suma, co uviedol diskutujici "Superhik" su dost vysoke...Pochybujem, ze ZSR sa do takeho investicne narocneho diela pustia... :-(
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika