Najskôr by mali začať dvíhať kultúru cestovania, výbavu vozňov a pod. A až keď sa za ňu dvíhať počty cestujúcich tak až potom modernizovať trate a železničné vŕšky. Ináč to bude zase ďalší finančný tunel.
Vlaky musia jazdiť v časoch, kedy to ľudia potrebujú. ( do práce, z práce, do škôl a zo škôl, večer aby sa ľudia dostali domov, aby sa dostali z týždňoviek a na týždňovky , aby mohli ísť niekam na víkend ). Musia nadväzovať na busy a busy na ne. Mali by byť v integrovanej doprave ( jeden lístok aj na bus aj na vlak - podľa zón a času platnosti lístka ). Keď to ide napr. v juhomoravskom kraji, tak prečo nie v SR. Mal by existovať ľahko ovládateľný eshop na lístky aj s vernostným systémom - ide to napr. u ČD , a to perfektne. V kombinácii s ich INKARTOU je to geniálny spôsob cestovania. Pokiaľ si železnice neuvedomia, že cestujúci musí mať dôvod, prečo ísť vlakom, tak môžu mudrovať a deklarovať kadečo, ale bude to k ničomu.
je zosúladiť železnicu a tzv. prímestskú autobusovú dopravu, MHD + samozrejme prispôsobiť grafikony potrebám cestujúcich.
Je predsa zvrátené, aby sa riešili parkoviská pri žel. staniciach, keď občania jazdia autom na stanicu a tam presadajú do vlaku alebo parkovanie v totálne upchatých mestách.
Tak on chce priemernú rýchlosť vlakov 140 km/h? Dnes ide IC BA - KE 4 h 50 min vzdialenosť 445 km. To je cestovná rýchlosť cca 90 km/h. Ak by chcel rýchlosť 140, tak by potreboval aby to vlak urobil za cca 3 h 10 min. On nie je normálny takéto niečo bez hanby povedať. Takú rýchlosť majú Rakúšania keď ide railjet Viedeň - Salzburg a to majú trať na 230 km/h. My ešte ani z Ba do Žiliny nemáme 160 km/h.
hlavne treba posilnit vlaky do bratislavy. v okolitych obciach od siedmej do osmej rano vodici este stale vedia najst aj minutove useky ked su rampy hore.
počet cestujúcich to predsa nie je žiadny problém. Pre tých železničných managerov - géniov je to problém na 30 sekúnd. Každému cestujúcemu sa nevydá celý cestovný listok ale dva polovičné. Urobíme prieskum podľa predaného počtu CL a svete div sa úloha splnená a v predstihu. Takto sa to rieši. Rozdáme mimoriadne odmeny pre managerov, zrušíme ďalších 500 miest výpravcov nahradíme ich výhybkármi a ušetríme na každom 1/3 platu a peniažky si rozdelíme. Štátne železnice bez prakticky akejkoľvek konkurencie sú za trest. Okrem osobnej(ale ponechať miesto aj pre konkurenciu v osobnej , odštátniť, súčasný management vyhodiť, stanoviť reálne prepravné ciele, prehodnotiť investície. Ak to neurobíme bude to katastrofa ako v súčasnosti.
Ďalší odrb na odlev peňazí? Alebo?