SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

RegioJet nasadil poschodové vlaky. Prinesú stovky miest navyše (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

A par slov o kvalite????

Ked Regiojet vstupoval na tu trat, sluboval zvysenie kvality, znizenie cien....
Ceny zvysil (zrusil tsrifu Regional) a kvalita. Preco vozne nemaju klimatizaciu?
Vsak ta zla statna ZSSK tam prevadzkovala vlaky bez klimatizacie a to sa vraciame do tych strasnych dob???

A napriek tomu, ze sa pocet cestujucich zvysil (ZSSK 400.000 ludi za polrok, RJ 2.300.000 za polrok) tak stat plati viac. Predtym platil ZSSK 4,5 Euro za vlakovy kilometer, teraz plati vyse 7 Euro a k tomu si RJ si berie do vrecka odhadom 3 nasobne vyssie trzby ako malo ZSSK.

Aj napriek tomu tu ludom dali stare neklimatizovane vozne....

A toto vsetko zorganizoval sucasny minister Ersek s odbornikom na dopravu Kubackom, ktory teraz asistuje OLANO.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si nezažil tie pôvodné vlaky pred nástupom RJ? Lebo to je latka tak nízko, že stále môžu hovorit, že zvýšili kvalitu :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A.........

Nenapadlo ti náhodou prečo tam ZSSK prepravil za polroka iba 400 000 cestujúcich a RJ 2,3 milióna. Mňa áno. Je to v tom,že RJ oproti ZSSK podstatne dvihol kvalitu cestovania ale netvrdím,že už nie kam vyššie vyskočiť. ZSSK má ešte dostatok tratí,kde môže ukázať svoje "kvality",ale akosi sa mu nikde takýto nárast nedarí urobiť ! Prečo asi ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A nebolo to preto, že štát výrazne navýšil objednávku? Zatiaľ čo ZSSK malo zmluvu so štátom len na niekoľko vlakov, v prípade RJ zrazu počet spojov prudko narástol a plus sa čiastočne zrekonštruovala trať až do Dunajskej Stredy ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ZSSK tam jazdili v takom rozsahu, ako mali objednávku od štátu. Ak by dostali takú veľkú objednávku, akú má teraz RegioJet, tak by to zvládli aj oni.

Kde štát zdvihol objednávky aj pre ZSSK, tam aj oni splnili zvýšené objednávky štátu a vlaky zahustili, či im zvýšili prepravnú kapacitu.
Stále ale platí to, že železničné koľajové vozidlá majú životnosť okolo 40 rokov, teda niekde aj to staré musí dojazdiť.
A starnúť budú aj vlaky RJ, a ani oni ich nebudú predčasne vyhadzovať do šrotu...

Štát z kvality aktuálne musel zľaviť aj v prípade RJ. Toleruje to, že oproti pôvodnej dohode, zvýšené objednávky z časti plní vysokopodlažnými vlakmi, ani táto poschodová súprava nie je nízkopodlažná, teda z perónov s nástupnou hranou 55 cm nad temenom koľaje nedá sa do poschodovej súpravy nastúpiť bezbariérovo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Celý úspech Regiojetu na trati Dunajská Streda - BA nie je len zásluha Rgiojetu. Niečo podobné by dosiahol (otázne je v akom rozsahu) aj štátny dopravca ZSSK:
- na trati boli navýšené vlakové kilometre
- modernizáciou (diaľkové riadenie) trate sa zvýšila jej priepustnosť
- stavebný boom v okolí
- zlá cestná infraštruktúra( najhoršia dostupnosť autom do BA v porovnaní s ostatným okolím).

Ale treba uznať že marketingovo majú RJ naviac ako ZSSK.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stále tu uhýbate hlavnému problému !

ZSSK tam dostal od štátu tak malú objednávku,lebo bol malý záujem využívať túto železnicu.Áno pre nástupe RJ si Jančura dohodol dvojnásobnú objednávku,lebo tvrdil,že ten nárast tam nastane - a mal pravdu. A nebolo to iba preto,že "štát navýšil objednávku",ale hlavne preto,že cestujúci zistili,že sa oplatí nechať doma auto a cestovať vlakom aj vzdhľadom na stav ciest. Snáď teraz nebudeme vyčítať Jančurovi,že mal na to nos a dokázal predpokladať,že zvýšením kvality dosiahne taký nárast. A mimochodom ak by niekde inde bol taký nárast - štát by aj tam navýšil objednávku ,ale nie je ! A to nieje chyba Jančuru,ale ZSSK !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale predsa štát objednávku navyšoval vo viacerých vlnách aj pre ZSSK, a tá objednávky splnila. Napr. zahustená doprava po zavedení bezplatnej dopravy pre študentov a penzistov, minuloročné zahustenie rýchlikovej dopravy v trase BA-ZA, či tiež minuloročné zavedenie 56-ich nových prímestských vlakov v okolí Bratislavy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Traveler

Si nejak moc múdry,čo si ty zač,že tak útočíš,a obúvaš sa do všeho?Regiojet plánoval voziť ľudí,A nie hovadáČesť výnimkám,ale pozri ako takzvané cestujúci zničia jednotky.a pritom majú takisto veľkú hubu ako ty!!!mám dojem že aj ty si jeden z tých "bezplatných",
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pár nepresností

V článku je pár nepresností:
- poschodové súpravy jazdili na trati Dunajská Streda - Bratislava v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch
- poschodové súpravy prevádzkuje ZSSK nielen v okolí Žiliny a Nových Zámkov
- pán Kravec nech neblúzni, ďalších 4 - 6 súprav by sa tam neuživilo, veď aj v článku spomínané dve súpravy budú mať biedny kilometrický prebeh 100 resp. 200km
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tučný Kravec, (inak bývalý výpravca), s ešte tučnejším odstupným od ZSSK, bol Figeľov (minister dopravy za KDH) generálny riaditeľ ZSSK.
Pre potreby KDH po celom Slovensku organizoval finančne nákladné krsty nových vlakových súprav, ktoré práve vtedy prichádzali z výroby. Takto vďaka Kravcovi si KDH robila volebnú kampaň nie za svoje, ale z rozpočtu ZSSK.

RegioJet získal objednávku na prevádzku osobnej dopravy na trati BA-DS-KN zákulisným rokovaním na ministerstve dopravy, ministrom vtedy bol Figeľ, ale s RJ prioritne rokoval štátny tajomník Érsek.

Kravec sa v priestoroch RegioJet objavoval so železnou pravidelnosťou, pravdepodobne im vynášal citlivé informácie ZSSK. Železničiarska obec ho na hlavnej stanici v Bratislave pravidelne vídala, ako sa strácal za dverami RJ. Nevie sa iba to, či to bola iba jeho osobná iniciatíva, trebárs za úplatok, alebo mu to rozkázali páni Figeľ a Érsek a tak oni dostali od RJ nejaké všimne...

Iné:
Majú premávať dva poschodové vlakové páry, jeden na trati BA-DS a späť, druhý v trase BA-DS-KN a späť. Ráno pôjdu do mesta, poobede do regiónu, kde budú nocovať. Súpravy sa na spojoch budú striedať, teda každá súprava za 48 hodín absolvuje 300 kilometrov, čo je naozaj málo. A o víkendoch budú súpravy odstavené.
Hlavným prínosom je to, že sa poschodovou súpravou vykúpi ranný osobný vlak z DS, ktorý býval zostavený až z troch motorových jednotiek. A samozrejme viac kapacity znamená aj väčšie pohodlie pre cestujúcich...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Existujú aj vlaky trojposchodové?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mozno v Bangladesi :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano, tam sa vozia aj na streche

;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

India lux

Bárkolkomiestne vlaky😁
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hmmm, ja som si až doteraz myslel, že keď niečo stojí, tak to nezarába. Načo má RJ súpravu, keď v podstate bude stáť v depe 21 hodím denne ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kedy bude

druhá koľaj aspoň po Kvetoslavov? Táto vláda svojou slávnou sociálnou politikou do ktorej zabudla zahrnúť napr. bytovú výstavbu vyhnala ľudí z Blavy, ale neurobila absolútne nič pre dopravu. Takže ešte raz kedy bude druhá koľaj pán Eršek? A vlastne vy už končíte..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stara znama pesnicka. Bohuzial si si na zivot vybral zlu krajinu, kde sa ani zakladna udrzba infrastruktury nedodrziava nie to este nejake investicie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dve koľaje by mali byť aspoň po Dunajskú stredu, rýchlosť 140km/h a samozrejme elektrifikácia až do Komárna. Ale na Slovensku sa bude nasledovných 15 rokov pracovať na štúdiách, ako sa to nedá urobiť...
Ujo Érsek Ti neodpovie, lebo tomu vôbec nerozumie ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rýchlosť 140 km/hod?

Čo si sa zrazil s koňom?

Medzistaničná vzdialenosť BA. hlavná stanica-BNM je 5 kilometrov, potom BNM-Vrakuňa zastávka aktuálne je 6 km, ale ten úsek plánujú zahustiť dvoma zastávkami a všetko ostatné je od seba sem-tam na maximálne 4 km, najčastejšie ale na menej ako 4 kilometre. Rovinka a Nové Košariská dokonca sú od seba iba na jeden kilometer! Kde by si tam chcel prímestským vlakom jazdiť 140 km/hod?

Ak plný vozeň má dajme tomu 55 ton, tak v článku spomenutých 6 vozový vlak má 330 tom, plus k tomu hmotnosť rušňa 80 ton, teda spolu 410 ton. Ani by nedosiahol rýchlosť 140 km/hod, už by musel brzdiť, o spotrebe pohonných hmôt ani nehovoriac a aj brzdy by dostali zabrať. Taký štýl jazdy by bola ekonomická samovražda a na dlhších úsekoch zvládal by to výkonný elektrický rušeň, nie tento motorový. A brzdy by boli v plameňoch...

Podľa platných predpisov na trati s dovolenou maximálnou rýchlosťou 140 km/hod musí byť každý vlak tak brzdený, aby zastavil na dráhe 1.000 metrov. Ten Hercules, čo to bude ťahať, za ideálnych podmienok tých 410 ton v tých pár 4 kilometrových medzistaničných úsekoch možno rozhýbe na 140 km/hod, ale potom by kedy a kde brzdil?

Prímestský vlak preto je rýchly, lebo premáva na uzavretej trati, kde má zákonom stanovenú a zaručenú prednosť a nestojí v zápchach a nie preto, že by niekto vytáčal jeho rýchlosť medzi zastávkami na nereálnych 140 km/hod!

Ty tomu nerozumieš určite, Érsek zas tomu rozumieť nemusí, zamestnáva predsa poradcov a odborníkov...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika