SME
Štvrtok, 2. apríl, 2020 | Meniny má Zita

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najväčia európska ekonomika, Nemecko, v druhom kvartáli klesla (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

"Tlak na ekológiu"

prináša svoje ovocie. Už to začínajú chápať i bežní Nemci (som zamestnancom jednej z veľkých nemeckých automotive firiem). Konečne im začalo dochádzať, že ide o ich zárobky, ich pracovné miesta a ich životnú úroveň. Energiewende, diesely, milión "hostí" ... Pri poslednej návšteve centrály som bol prekvapený zmenou nálady. Doteraz bolo neslušné vyjadrovať sa negatívne týmto smerom. Už nie je. Ale neviem, či to bude stačiť na zmenu kurzu.
Krajina je rozdelená. Na východe rastie AfD, na západe zelení. Čo z toho bude …
 

 

Rastú zelení - to nevyzerá, že by Nemcom niečo v tomto smere dochádzalo.
 

Tým, čo chodia do klasickej roboty

áno. Ale sú tu mraky študentov, "akademikov", "Nemcov nenemeckého pôvodu" atd. atd. To už je významná sila...
Skoro som spadol z nôh, keď si jeden môj nemecký kolega položil otázku, za koho hovoria ARD A ZDF... Že tam snáď nevystupuje nikto normálny. To bolo predtým nepredstaviteľné. Spochybňovať médiá, oficiálnu politiku ...
 

ked rastu zeleni

to je ta najhorsia sprava pre ekonomiku a ludi, ti by len vymyslali nove a nove dane.
 

 

Toto sú kraviny čo píšem. Automobilový priemysel klesá všade. A nie je to emisiami.
 

 

Načo píšeš kraviny? :)
 

Áno,

to sú kraviny, čo píšeš. Tiež som si to všimol.
A emisiami to iste nie je.
Keď vyhadzuješ prachy investované do vývoja dieselov z okna, keď státisíce vyrobených áut pôjdu zrejme do šrotu, aj keď sú oveľa lepšie jako tie, čo jazdia po cestách, keď nútene investuješ do elektromobility, keď platíš nezmyselné pokuty za "podvádzanie" … Tak sa to samozrejme na kondícii automobilového priemyslu neprejaví, to dá rozum. Určite je to niečím iným.
 

ale áno, je to niečím iným :-)

teraz to neber ako obhajobu zelenej politiky, ja tiež nie som fanúšikom rôznych dotácií, ale...

všetko to, čo píšeš, sa môže prejaviť akurát tak na ekonomických výsledkoch automobiliek.
ale počet predaných kusov neovplyvní to, či VW dostal pokutu, a ako veľmi bola oprávnená, alebo či musel odparkovať niekam 300.000 aut, či koľko.
menej aut sa predáva jednoducho preto, lebo hrozí, že ideme do kontrakcie v rámci normálneho ekonomického cyklu, a firmy to cítia, preto odkladajú nákup.

tie ostatné veci čo spomínaš, sa už nijak zásadne neprejavia dokonca ani na tej automobilke
- "Keď vyhadzuješ prachy investované do vývoja dieselov z okna"... nevyhadzuješ. Súčasné technológie, kde bol už vývoj zaplatený, sa budú využívať ešte nieľko rokov. Po tom by sa ďalším investíciám aj tak nevyhli
- "keď nútene investuješ do elektromobility" - to je to isté, investoval by si tak či tak, akurát teraz miesto dieslov do elektra, nula od nuly pošla. S každým novým modelom predsa musíš prestavať výrobnú linku, nové generácie spravidla sprevádzajú nové agregáty, atd.
 

 

dalsi puk, co nechape, ze tlak na ekologiu je pre nemcov vyhodny.
 
Hodnoť

 

A teraz co s vacsinou imigrantov?
Pri prepustani budu prvi na rade. Ich emocie a charakteristicke chovanie pri problemoch sa zrejme vystupnuje v ekonomickej depresii.
 

 

Tak toto moze byt realny problem.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika