SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štát opravuje koľaje do Žiliny roky, stále chýba posledný úsek (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

A do KE v roku 2128?!

pred viac ako 100 rokmi 52km trať nie žde opravili ale postavili a to cez pohorie Považský Inovec z Chynorian do Trenčína a bez mechanizácie. Výstavaba im trvala 2 slovom DVA roky!!!

Len malý úryvok: V priesmyku Jarky (355 m n. m.), oddeľujúcom Považský Inovec a Strážovské vrchy, boli 1. mája 1900 začaté stavebné práce, ktoré rýchlo napredovali. Bolo treba vybudovať 131 mostov a priepustov, 6 staníc, 4 nákladiská, 10 strážnych stanovíšť a 87 úrovňových priecestí. K prepojeniu považskej a ponitrianskej železnice došlo už 18. augusta 1901 a 17. 9. došlo k jej kolaudácii.
 

 

No išlo im to, lebo nemali SMER
 

 

Lenže vtedy pracovali na stavbe desaťtisíce ľudí. Tunel sa budoval tak, že spravili štôlňu a na kilometri bolo aj päť pracovísk. Čo je zaujímavé pracovalo sa na non-stop 12-hodinové šichty a bola iná pracovná morálka. Dnes to trvá im dlhšie ako pred sto rokmi. Buďme vďační našim otcom, dedom, že postavili cesty, priehrady, železnice. Dnes kým sa to spraví tak aj .....
 

 

Coze 52km, ale pozri si Kosicko-Bohuminsku zeleznicu, ktora je hadam 7x tolko co do dlzky a tu stavali koncesionari nejake 3-4 roky.
.
Keby nasim dnesnym tempom Francuzi a Japonci stavali TGV a Shikansen, tak by skor vynasli teleportaciu, ako dokoncili tie trate.
 
Hodnoť

Hm,

buď ZSSR alebo vládny aparát ... kde sú teda peniaze, ktoré štát vyčlenil za 12 rokov vlády Smeru právnika Fica na opravu koľají ? ... :)
 

 

Nevyclenili nic, spoliehaju sa na EU.
 

 

To nie je celkom pravda, ak financujete nieco z eurofondov, EU nepreplati 100% nakladov. Vzdy je tam spolufinancovanie statom. Ak by nebolo, nedostanete ani peniaze z eurofondov.

Skor je tam problem, ze sa vyclenuje len minimum nutne aby sa uvolnili eurofondy a ani euro viac, pretoze peniaze sa bud presustrovali na "potrebne" veci ako napr. kupovanie si elektoratu vlakmi zadarmo ci predrazene dialnice, pripadne sa rovno rozkradli.

Tymto tempom modernizacie budu moct po slavnostnom ukonceni prac zacat zase na druhom konci odznova, pretoze za tych 20 rokov co im to trvalo uz ta nova trat bude potrebovat rekonstrukciu ...
 

Akoze kde su tie peniaze?

Boli predsa vratene tym, co sa od nich daju zabezpecit vlastnou hlavou...
 
Hodnoť

 

citujem:
"Jiří Kubáček, ktorý bol za ministrov dopravy Jána Počiatka zo Smeru a Jána Figeľa z KDH šéfom sekcie železničnej dopravy, hovorí, že modernizáciu naplánovali príliš ambiciózne."

Ambiciózna by bola modernizácia zo 120 na 350 km/h. Hento je len výsmech zdravému rozumu.
 

 

Ani sa mi nechce čítať ten článok. Vidím tam zase nejaké výhovorky na geológiu.
V roku 1870 naši predkovia postavili železničnú trať za 4 rok z KE do Bohumína cca 340 km.
Cez II. sv vojnu postavili železnicu cez Šturec kde je min 10 tunelov najdlhší v Čremošnom má 6-7 km
 

 

22 tunelov, cremosiansky ma 5km...
 
Hodnoť

nejak mi to nevychadza

ale 25 minut na 200km za 1.5 miliardy je trochu prehnana suma. ved ten vlak viac stoji, brzdi a rozbieha sa ako ide tych 160. to je absolutny nezmysel.
Taky vlak by mal mat mozno jednu zastavke na pol-ceste - co je asi Puchov (otazka je co je v Puchove) a potom len v ziline. takto su to vyhodene peniaze.
Take TGV z Bruselu do Pariza tiez nestoji v kazdej dedine. prva zastavka (ak sa tam vobec zastavi ) je Lille - ktore je cca v polovici trate.
 

 

IC stoja na trase BA - ZA len v TN a TT, skôr je tragikomické, že ani len na tých (za brutálne peniaze a v brutálnom čase) už zmodernizovaných úsekoch z nejakého dôvodu nejazdia všetky 160, túto nedeľu som šiel ranným IC520 z LM a za celú cestu do BA nešiel rýchlejšie než 120.
 
Hodnoť

Nieco podobne

ako zeleznica Veseli nad Moravou - Nove Mesto n/V, ktore aj dnesnu dobu vzbudzuje obdiv s mnozstvom tunelov, mostov, zarezov apod. Dokoncena v 20.rokoch min.storocia s minimom mechanizacie.
 
Hodnoť

 

Mňa fascinuje jedna vec, a to sa týka aj výstavby diaľnic. MINIMÁLNE 10 rokov trvá príprava,,, a aj tak sa zhotoviteľ vždy vyhovorí na zlé geologické podmienky, na čiernu skládku a atď. Tak buď je chyba v príprave alebo je zhotoviteľ vždy nejaký amatér. Okrem pár stavieb si fakt nepamätám kde by sa skončilo v dohodnutom termíne.
 
Hodnoť

zilina

pupok sveta, hned po presporku
 
Hodnoť

 

Ja ked citam taketo clanky, neviem ci mam plakat, alebo sa smiat..
Dialnice sa u nas stavaju to je uz NEVERENDING STORY, za brutalne prachy, zeleznice DETTO..
 
Hodnoť

 

Nech žije storočie pary!
 
Hodnoť

Žilina je zakliata

nedokončili ani železničnú trať, ani tunel ! Ale tuneluje sa ostošesť aj bez alobalu. Nabaliť sa predsa dá aj inak !
 
Hodnoť

Na porovnanie

Trat Sanyo-Shinkansen (Shin-Osaka/Honshu do Hakata/Kyushu) merajucu 554 km zacali stavat 16.3.1967.
Prvych 161 km otvorili 15.3.1972 a zvysok 10.3.1975.
Stavali uplne novu vysokorychlostnu trat v seizmicky aktivnej oblasti s mnohymi tunelmi a jednym 550m mostom ponad more.
Rad by som pripomenul, ze pred 50 rokmi Japonsko nebolo taka bohata krajina ako je dnes (HDP malo vtedy na urovni 123,8 miliard USD na porovnanie Slovensko v roku 2017 malo 95,8 miliard USD).
Stavebna technologia, ktora je k dispozicii dnes je tiez o dost pokrocilejsia ako pred 50 rokmi.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika