SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing 737 Max nebude zrejme lietať do roku 2020 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

tlak
na znizenie ceny vyvoja softwaru je obrovsky : https://www.chicagobusiness.co... posleme to do exotickej krajiny - zaplatime 10 ludi - z tych desiatich musime urobit jedneho managera, jedneho scrum mastera a jedneho architekta - z tych 7dmich co zostanu 3ja musia testovat => 4ria zostanu na pisanie softwaru - z tych styroch sa doroka prestriedaju aspon dvaja takze to mame dvoch novych ktori zu zatrenovany sprostredkovatelmi - ti po case odidu lebo plat nieje bohvieco a dalsi novi su zaskoleni sprostredkovatelmi sprostredkovatelov. a tak to ide az kyum to nekrachne a nevrati sa to naspat v katastrofalnom stave do poveodnej firmy, kde medzicasom us prepustili starych expertov lebo boli drahi... zopar ludi spadne z modrej oblohy - ti stastnejsi to preziju a ti nestastnejsi nie.
konik
< 1 2

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a takto to bohuzial vyyzera v kazdej oblasti...nielen v IT...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Len malé odbočenie.

Táto debata je o ničom. Určite by si tí dvaja nevinní v Alfe Romeo pri Turni radi vyberali, či letieť B737 alebo A320, hlavné je, aby žili. Takto už vinou iného snívajú večný sen.
Za mňa osobne, až opäť začnú lietať B737MAX, tak ja budem mať úplne rovnaký pocit ako mám teraz, nech letím s Airbusom či Embraerom. Jednoducho, istotu som mal vždy, keď som v kokpite sedel ja, terazky ako retired mi lietanie radosť nespôsobuje. Ale niet inej možnosti prekonať veľkú vzdialenosť v krátkom čase. A nakoniec, ani vo vlaku, buse či aute to nie je o nič bezpečnejšie. To mám sedieť doma? Prečo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prekročený Rubikon

Pri evolúcii 737-čiek bol pravdepodobne prekročený povestný Rubikon. Hlavne posledná zmena umiestnenia motorov z neho urobila prakticky iné lietadlo. Nové sily na kormidlách, ktoré sa neustále menia podľa zmien jednotlivých letových režimov a že ich je neúrekom, kompenzovali softvérom. Konštrukčne to už pravdepodobne nebolo možné,
limity nepustili. Okrem posledných dvoch tragédií budú registrované pravdepodobne stovky incidentov, kedy piloti našťastie boj s baranmi vyhrali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm a ktoré lietadlo má vždy rovnaké

sily v riadení?
Ja ti neviem, ale aj v malej cessne je rozdiel v silách, či už na základe rýchlosti, či stúpaš, klesáš, alebo letíš v horizonte.
Práve preto sa lietadlá "vyvažujú" pre každý letový režim.
Takže by ma prekvapilo, keby to u 737 bolo inak.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm,

je to takto: 737-ke Max zmenili výšku uloženia motorov, čo pri rôznom ťahu motorov, pozícií klapiek a rýchlosti ponára alebo dvíha nos. Tieto dodatočné sily samozrejme kompenzuje výškovka a jej trimovanie. Pri zákrutách, hlavne stúpavých alebo klesavých, je to ešte zložitejšie. Drak lietadla je v podstate pôvodný. Tieto nové MAX sú už na hranici aerodynamickej stability. Aerodynamicky nestabilné sú napríklad Gripeny, však ich aj pár zahučalo, kým sa piloti po prezbrojení na nich naučili lietať. Neustále ich treba pilotovať a pomoc počítače je tam nevyhnutná. Tu sme ale pri civilnom lietadle. A jednoduchú malú Cessnu sem nemontuj! Prečo asi v chvate robia nový software? Logická chyba spôsobujúca boj pilotov s lietadlom /počítač chcel zabrániť pádovej rýchlosti a potláčal výškovku/ by bola dávno odstránená.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

chybu softu predsa nik nespochyb-

ňuje, to ale nič nemení na tom, že aj tú malú cessnu, keď nebudeš trimovať, tak ju budeš musieť stále riadiť a po hodinke takého letu toho budeš mať plné kecky.
problém asi bude v tom ako sa dnes robia softy, žiadne čisté programovanie a vyladenie, ale naplieska sa to tam vo viacerých vrstvách a spolieha sa na to, že prípadnú chybu to zachytí. a prax ukazuje, že to asi nie je to pravé orechové.
 

< 1 2

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika