SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Koľko stojí najlacnejší elektromobil? Cena vás poteší (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Bludy

By som strasne rad vedel kto moze napisat taku blbost, ze elektricke auto prejde za 1,5eura 100km. Priemerna spotreba maleho a stredneho auta je 22kwh/100km. Pokial nie je extremne nizka, alebo vysoka teplota. Takze na greenway pri AC je to tak 6,6eur a pri ZSE a domacnosti to je 3eura a to pocitam ze casom daju vacsi tarif kvoli spotrebe... A ked mate firmu kde aj nie o zozeriete tak nas stoji kwh 0,21eura bez DPH to je 4,62eura bez DPH. Tak a teraz ma opravte prosim.
 

 

podľa vyjadrenia výrobcov by mala vydržať 4000 nabíjacích cyklov.Ak prejdete 200 kilometrov na jedno nabitie, životnosť batérie by mala byť približne 800-tisíc kilometrov.

a aj ten vypocet je len cisto teoreticky, kto bude jazdit s autom az uplne na 0? Rad by som videl toho experta, ktory by vyrazil na 40-km cestu (+40 naspät) vtedy keby mal v akumulatoroch presne 80 km.
 

Tak

Pozor, 4000 cyklov znamená 4000 krát preliať batériou jej plnú kapacitu a nemusí to byť z 0 na 100%. Čiže ak pri bežnom používaní míňame z 80% na 30% to je polovica batérie čiže životnosť 8000 nabití. A práve pri takomto používaní (keď sa nevybíja na nulu, prípadne nenecháva nabité doplna) vydrží batéria najviac.
 

 

Spotreba - malé až stredné autá majú spotrebu maximálne 15kWh/100km. Tesla S má spotrebu 22-25 kWh a to je 5 metrová 2,5 tonová limuzína. Samozrejme tých 1,5€/100km dá len ten menší elektromobil ktorý nabíja nočnou tarifou a keď nebude jazdiť nad 90km/h napríklad, ale dá sa to. Po meste majú spotrebu presne 1€/100km a ja jazdím za 0,30€/100km na elektrickom skútri ;)
V extrémne vysokej/nízkej teplote je skôr problém dojazd ako zvýšená cena, keďže aj to masívne 50% zvýšenie pri elektromobiloch znamená iba +1€/100km, zatiaľ čo 10-20% zvýšenie spotreby spaľovacieho auta znamená to isté +1€/100km.
Áno, rýchle nabíjačky sú podstatne drahšie ale normálne sa používajú tak 5-10% celkového nájazdu, čiže priemernú cenu navyšujú max o 10%.
Nerozumiem tomu záveru. Ja mám firmu a mám maximálne 0,15€/kWh s DPH
 

Už sme doma! Zraniteľní odberatelia!

Tento komunistický pojem vymyslený v Bruseli a priživovaný, zneužívaný, Holjenčíkom, Jahnátkom, Žigom aj Ficom nepovažuje majiteľa elektroauta za zraniteľného. Preto na výkonnej hoci aj investične štátom či obcou dotovanej nabíjacej stanici sa nebude nabíjať lacnou elektrinou ako doma. A za distribúciu bude platiť poriadne - lebo ističe. Takže možno sa malé auto bude dať nabiť za 1,5 eur/100 km, ale za 8 hodín na bežnej domácenskej prípojke. Teda prakticky v rodinnom dome alebo ak bude mať niekto odvahu vyhodiť kábel z paneláku na ulicu.
A Žigovo ministerstvo bude emitovať zvratky za plyn pre každého kto ho má zavedený a chváliť sa podporou elektromobility...
 

 

Neviem ti teraz pivedat tarif, ale celkova suma/kwh je 0.21eura na kwh. Spotreba cez de je priemerne 16 kw/h. A to neratam poplatky za istic, prekrocenie hodinoveho maxima a pod...
 

 

Nevlastnim elektricke auto. Podla mna to je este v plienkach. Mozno nejaky dieselhybrid by som bral, ale ten robi teraz len volvo, takze nie, dakujem. Vychadzal som z testov a nie testov kedy ide o to jazdit za 0,00. Ja nejazdim 100kmh po dialnici a urcite si nekupim elektricke auto aby som tak zacal jazdit...
 

 

Ale aj tie plienkové elektromobily už dávno porážajú spaľovacie (ekonomicky). A už teraz je finančný nezmysel kúpiť, alebo prevádzkovať spaľovacie auto. Elektrické auto nie je vhodné len pre toho kto nemá šancu ho dať nabiť, alebo keď nemá dostatočné schopnosti (napríklad to že niekto potrebuje jazdiť 500+km vkuse)
 

Ani 500 km nie je problém

Nad 1000 km už ano ale kto jazdi denne 1000 ???
 

No

Ja som pocul, ze to zvladnu aj za menej, ale len v pripade ak budes jaydit permanentne dolu kopcom. :-0
Tolko restrikcii ma podrz.
 

 

Priemerna spotreba je okolo 13-25kw podla toho ci ide o male auto alebo SUV

Ak zoberiem stredne velke auta
https://www.spritmonitor.de/en...
Priemer: 14,90

https://www.spritmonitor.de/en...
Priemer: 16,90

Cena elektriny zalezi od sadzby a tarify, ale na 1,5 Eur/100km sa vies dostat.
 

To je hlúposť..

Vlastním dva roky Nissan LEaf 1. generácie, dlhodobá spotreba je 13,2 kWh / 100 km a to bez obmedzení (s klímou, kúrením atď). Doma mám dvojtarifnú elektrinu a 100 km ma stojí tým pádom 0,86 €. Za celé dva roky jediný môj náklad na auto boli zimné pneumatiky , inak len výmena peľového filtra (16,-€) a brzdová kvapalina ( 30,-€) Najazdených 56 tis. km, batéria 89,3 % pôvodnej kapacity.
Náklady oproti bežnému autu sú naozaj enormne nízke a to viem o čom hovorím, mal som už 27 áut aj benzínových aj dieselových. Žiaden odporca elektromobilov ma nepresvedčí o opaku.
 

No

Ja ta o opaku presviedcat nebudem.

Ja jazdim na dlhe trate a cakat 30-40 minut na nabitie a dlasiu hodinu hladanie a dlhsia jayda ku nabijacke dufajuc, ze je volna su pre mna dolezite.
Rad bu som si kupil elektroauto, ale momentalne su tolke restrikcie, ze to nie je mozne.

Ak uz niekto nabija a zabudne odparkovat mozem cakat aj cele dni.
A to nehovorim o ludoch bez vlastnej garaze s el. pripojkou.
Bral by som keby sa zacali presadzovat viac auta s palivovymi clankami. Je to elektroauto, ale nacerpas vodik za minutu a ides dalej rovnako cisto a rovnako rychlo a este dalej ako terajsie baterkove.
Navyse nemusis vlacit 600kg baterie plne toxickeho sajrajtu, ktory sa neda ani recyklovat a mozeme ho akurat tak pumpovat do zeme a zasrat podzemne vody.
Lithiove baterie sa totiz nedaju zatial recyklovat, aspon nie lithiovy roztok.
Takze je to skor ekologicka katastrofa.
Dufam, ze sa najde coskoro ina technologia baterii a tento vysoko explozivny sajrajt vymizne z ciest.
 

 

Toto sú dávno vyvrátené mýty. Jazdiť na vodík je v dnešnej dobe ako jazdiť na zemný plyn (95% vodíka z neho pochádza) Inak premena vodíka znamená 70% stratu energie a je ďaleko lepšie ju nabiť do batérie s iba cca 10% stratou. Ale áno, batérie sa zlepšujú, no už tie terajšie sú ďaleko lepšie ako spaľovať
 

No

Vodik mozes lahsie a s mensimibstratami transportovat. Ak by mali vsetky auta byt teraz nabijane zo siete tak skolabuje siet. Do sieti a zdrojov energie musi byt investovane obrovske mnozstva penazi.
Ak dnes auto natankuje za 2 minuty a jedno elektroauto potrebuje min. 30 minut tak za ten isty cas jeden stojan obsluzi 15 aut. Ak sa prijde nabit na jeden stojan 15 aut tak sa dostanes na rad o 7.5 hodiny.

Pri vodiku je to podobne ako u zemneho plynu. S tym rozdielom, ze na jeho produkciu potrebujes dve zlozky. Vodu a energiu. Oboje mas na mori. Voda odsolena z mora a energiu z vetra. To je idea ziskavania vodika v buducnosti a uz bezia projekty.

Straty na prenos energie sietou su tiez znacne a skladovanie je velmi obtiazne. Uholne elektrarne sa maju vsade v EU zatvarat a nie vzdy svieti slnko a fuka vietor.

Zo sirsieho hladiska je vodik velmi zaujimava alternativa, ktora je este ekologickejsia ako baterkove auto. Ani obrovske investicie do sieti a nabijaciek by neboli nutne. Jednu cerpacku s rovnakou kapacitou by musel cely parkovaci dom plny nabijacych stanic.

V malom ako na kratke vzdialenosti pri nabijani doma je to fajn na dennu potrebu. Ale palivove clanky su viac flexibilne.
 

 

Neviem kto ťa tak oklamal, ale asi každý jeden bod je presne naopak ako si myslíš. Elektrická sieť je už postavená, práve na vodík by trebalo stavať komplet celú infraštruktúru. Nemecký e.on sa vyjadril že s nástupom elektromobility budú musieť zvýšiť výdavky iba o 10% s tým že rátajú s miliónmi elektromobilov. A práve tým že vodík vlastne aktuálne je zemný plyn a na to aby sa vyrobil ekologicky to znamená 70% stratu energie pri premene z vody na vodík a späť na elektrinu nemá šancu byť ekologickejší ako batérie. Čiže zo 100kWh využiješ 30, zatiaľ čo batériové využije cca 60-70 aj so stratami pri prenose a nabíjaní. Proste fyzika nepustí a aj vedúci vývojár vodíkovej Toyoty mirai potvrdil že citujem: Elon Musk má pravdu, je lepšie nabíjať auto do batérií.
 

Hm

My sme mali spotrebu 4 clenna rodina 4000kWh za minuly rok. Auto na jedno nabitie potrebuje 200kWh. Ak viec jazdim a kazdy druhy den dam nabit tak spotrebujem asi 15000kWh el. energie teda asi tri krat viac ako nasa domacnost.

Takze chces povedat, ze ak sa zvysi el. spotreba co i len na dvojnasobok, a kazdy na tvojej ulici bude nabijat 1-3 auta, tak to terajsia siet zvladne? A odkialze ta el. energia bude? Nove zdroje? Vybudovat ich stoji stovky miliard a desatrocia vid. Mochovce.
Nemci idu zatvarat vsetky jadrove elektrarne a do 3037 aj vsetky uholne.
Hm. Tak niekto asi nevie ratat.
Alebo rata len vystavbu stojanov na nabijanie.

Inac vodik nie je zemny plyn. To si dost zatal.
 

 

Najprv k tomu "zaťaniu", lebo to je dôležité. Aktuálne sa 95% vodíka získava z fosílií (hlavne zemného plynu). Čiže to je v podstate to isté. Aby sa získaval za pomoci elektriny z vody to znamená preplytvať polovicu kvôli konverzii a teda dvojnásobnú spotrebu na prejdenie rovnakej vzdialenosti. To potom môžeme dať kompresor vedľa uhoľnej (alebo hocijakej) elektrárne, natlačiť vzduch do nádob a tým poháňať vozidlá a tváriť sa že jazdíme na vzduch.

Podľa tej spotreby (11 000kWh) mi to vychádza 180-200km denne, čiže že jazdíš 4-5 násobne viac ako je priemer. Reálne 100% elektrifikácia osobnej dopravy znamená iba 20-30% zvýšenie spotreby čo sieť prenesie v pohode.

Nie e.on vôbec neráta s nabíjačkami, to si platí zákazník, prípadne prevádzkovateľ rýchlonabíjačiek, ktorý si dáva maržu navyše na predanú elektrinu. E.on sa stará o sieť a dodávky elektriny.

Inak ty si zaťal s tou 200kWh na nabitie. Najväčšia batéria je v Tesle S a z 0 na 100% spotrebuje 110kWh aj so stratami pri nabíjaní.
 

 

Samozrejme. Keby si si pozrel spotrebu na priemernej ulici, tak by si zistil, ze prevazna cast tej spotreby je v casei 17:00 a 22:00 tj behom 5 hodin. Nehovoriac o tom, ze melmi vela jazdi len par jedincov, vacsina jazdi 30-40 km denne.
 

Urcite?

To by si mal potom prestat pouzivat aj laptop aj smartfon, pretoze tieto zariadenia pouzivaju rovnaky typ baterie ako sa pouziva v elektromobiloch ;) Lithium - Ion baterie sa daju recyklovat uz na 80% https://www.pv-magazine.com/20... a stale vyvoj napreduje. A co s tyka vodiku, kolko stoji vytazit zemny plyn, premena na vodik, skladovanie, preprava? Z povodnej energie sa vyuzije asi 20%. Minimalny rozdiel oproti fosilnym palivam.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika