SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Manažér Boeingu nevylučuje, že premenujú model Max 737 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

rovno mozu celu firmu premenovat :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ci ho premenuju, ale uz ho asi nebudu moct dodavat ako "len" dalsi podobny model 737, bez nutnosti skolenia pre pilotov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

klasicka reakcia

Nenazraneho manazementu. Za tie havarie by mali sediet v base, na idnes je krasne video, ktore to pekne popisuje. Tie lietadla padli iba preto, lebo bol niekto nenazrany https://www.idnes.cz/technet/t...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pekne videjko
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Solídne spracované videjko. A tie kecy toho američana!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mňa prekvapila reakcia EU - v podstate žiadna. Ale keď tu bol dieselgate, tak američania vyšilovali, ako sa to mohlo stať, ako to mohli manažéri dopustiť, že to musí niekto niesť zodpovednosť a podobne. WV musel zaplatiť mastné pokuty a aj povesť sa trochu prepadla. A pritom šlo "len o emisie", netvrdím, že to nič nie je, ale v porovnaní s ľudským životom je to zanedbateľné. A tu? Vedelo sa o tom a nikto to neriešil a niekto to schválil také, aké to je. A nikomu to nevadí, všetci odstavili lietadlá a pohoda. Na mieste EU by som tak zatlačil na Boeing, že by sa až všetci posr**i.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

EU voci USA sa sprava vzdy submisivne, akoby sa ho bali aby sa nenahnevali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako mala zareagovať?

okamžite uzemnila maxy, dokonca tak, že museli ostať tam, a nemohli sa ani vrátiť do Európy, pokiaľ boli mimo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je OK, ale ako tlači EÚ na to, že sa o probléme vedelo a neriešilo? Ako tlačí EÚ na prípadne odškodnenie pre aerolínky alebo pre ľudí? Mám pocit, že hrá mrtvého brouka...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je velmi jednoduche, premenovat problemovy model aby v buducnosti v pripade dalsieho incidentu nerobil zle meno najuspesnejsiemu modelu s oznacenim 737.
Dakujeme ze ste nam to oznamili, aspon vieme na co si dat pozor.
Mimochodom, pan Greg Smith, nie je zodpovednejsie upravit stavajuci stroj tak aby bol hodny svojho oznacenia ako mu nacapit nalepku v podobe ineho oznacenia? Vidim junaci ze s tym mate asi velky problem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takže názov je jasný

Hope 737
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1 like 1 prayer, 737 prayers
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj MCAS premenujú

MCAS - May crash any second
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Manažéri Boeingu majú byť stíhaní.

Netreba premenovávať model Max 737 ale je treba splniť dve podmienky : prvou je, aby firma Boeing zaplatila primerané finančné odškodnenie všetkým poškodeným za obete, za stratu členov ich rodiny pri leteckých nehodách a to v čase, kedy o týchto technických problémoch už vedenie spoločnosti vedelo, no nechalo lietadlá s takouto technickou chybou ďalej lietať. Druhou je, že spoločnosť Boeing podá na zodpovedné osoby vlastnej spoločnosti trestné oznámenie, keďže tieto osoby vedeli o technických chybách a úmyselne nechali takto vybavené lietadlá lietať aj pod hrozbou ich pádu a usmrtenia veľkého počtu cestujúcich. No a predsa len tretia podmienka : nič nepremenovávať, ale ukončiť výrobu pofidérnych lietadiel s označením MAX 737 s veľmi nízkou dôveryhodnosťou a zaplatiť všetky náklady spoločnostiam, ktoré od nich tieto technicky rizikové modely odkúpili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ste si isty

Že piloti lietadiel neurobili žiadnu chybu? Že to je všetko iba chyba dizajnérov?
Čítali ste priebežnú vyšetrovaciu správu pádu Ethiopian? Naozaj piloti urobili všetko tak ako mali a ako tvrdili médiá?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cital som aj predbeznu vysetrovaciu spravu (mam ju stiahnutu) a samozrejme aj proceduru pre runaway trim. Nie som pilot, takze pocinanie pilotov nemozem kritizovat. A spoza klavesnice v klude obyvacky sa to neslusi ani keby som bol Chuck Yeager.
Ale som inzinier takze v klude skritizujem fakt ze pri vyssej zatazi su ovladacie sily na trimove koleso tak vysoke ze nimi clovek nedokaze otacat. Ono dnes lietaju aj 50 kilove zeny...a vlastne maloktory pilot ma Arnoldovu stavbu tela.
A skritizujem aj to ze MCAS bol nadradeny akemukolvek manualnemu ovladaniu, takze aj ta poznamka na spodku stranky radiaca pilotom najprv vytrimovat lietadlo elektricky a potom elektricky trim vypnut bola zbytocna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano. Urobili podla priruciek co mali.
Aj podla tych novych.
Alebo si ty cital inu spravu?
A druha vec, ano, zly navrh, zle vyhotovenie, zle zavedenie systemu do praxe, celkovo zmenil filozofiu boeingu(dovtedy brane ako lietadlo ktore urobi to co chce pilot, nie SW).
Lebo podla mna MCAS nie je zly system, a 737 s doladenym MCAS bude celkom dobre lietadlo, ale ako bol zavedeny, vyvynuty, zavedeny a vsetko okolo toho bola ciste manazerske zlyhanie na xy stupnoch riadenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Možno urobia takú úpravu, že motory dajú navrch krídla a žiadny MCAS nebude potrebný. MCAS je neobyčajne trápna barlička. Neviem ako mohli trúbiť, že lietadlo bude úsporné, keď po pridaní plynu MCAS más sklopiť chvost, aby lietadlo neurobilo salto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pozri si vyššie nalinkované videjko z idnes. Ja som to pochopil tak, že konštrukcia max nebude fungovať nikdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jasné, nikdy

hlavne, že ich vyrobili už viac ako 100, nalietali tisícky hodín, ale NIKDY NEFUNGOVALI.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika