SME
Sobota, 20. júl, 2019 | Meniny má Iľja Eliáš

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Americký Fiat Chrysler navrhol fúziu s francúzskym Renaultom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Sú to automobilky

s veľmi podobným výrobným programom, rovnaký je aj Citroen aj Peugeot. Už dnes majú mnohé modely spoločné a predávajú ich len pod iným logom, aj s Oplom majú niektoré veci spoločné a aj najnovší VW Caddy je čistý Fiat Doblo.
Tých modelov áut s neustálymi inováciami a zmenami je neúrekom a tak nejaká unifikácia a spolupráca mi príde veľmi vhodná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Idea dobrá...

...príklad zlý
Caddy a Doblo nemajú nič spoločné
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak Opel Combo r.2015-2017

Podobne najnovši Ford tranzit minivan má podobné črty. Ideale o to, že vlastne mnohé modely sú na jedno kopyto líšiace sa minimálne vzhľadovo, technicky, konštrukčne ale každý vyrobca to robí na vlastnom piesočku a je to teda míňanie času, energie a peňazí. Spájanie modelov a unifikácia mi príde veľmi dobré riešenie.
Citroen Jumpy staršie 2 modely rovnaké ako 2 staršie modely Fiat Scudo, rovnaký Peugeot Expert, neskôr sa pridal Renault Trafic, Fiat zasa zmenil názov na Talento, rovnako ostatné automobilky pomenily názvy pre modelový r. 2019, ďalej menšie vany Renaultu, Fiata, Citroenu , Peugeotu ako Qubo, Berlingo, Kangoo, Partner podobné a niektoré úplne totožné, väčšie dodávky ako F. Ducato, C. Jumper, R. Master, P. Boxer furgon, podobne F. Tranzity atď. , , všetko podobné ba až rovnaké. A to je pre zákazníka dobre, že je taká unifikácia. VW má dizajnérsky trocha jednoduchšie nudnejšie tvary, ale úžitkovosť samozrejme rovnaká. Segment úžitkových vozidiel je na vzostupe, je však na veľkú škodu, že na 95% sú všetko diesle.
Akože "naše" a akože najpopulárnejšie značky Škoda a Kia nevyrábajú segmenty úžitkových vozidiel, renomované automobilky to vyrábajú desaťročia a čím dalej tým viac ich predávajú a profitujú. Škoda a Kia zaspali dobu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V mnohom je to výhodné aj pre majiteľov

vozidiel. Pri rovnakom podvozku aj motore si tak napr. majiteľ Peugeotu môže vybrať na servis aj Citroen aj Opel a tak vzájomne čarovať podľa miesta bydliska a servisu.
Inak povedané, ak je v širšom okolí len dealerstvo so servisom jedinej z daných značiek, tak servisu pribudnú zákazníci a zákazník nemusí cestovať dlhšiu cestu za svojim značkovým servisom. Obojstranne výhodné.
Možno jediná výnimôčka. Majiteľ Renaultu s motorom 1.33 asi do servisu Mercedes nepôjde a asi aj opačne to nebude iné. Ale môžem sa mýliť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vyhodne

pre majitelov to moze byt aj tak, ze s nimi lahsie vybabru..:).. pamatas sa, ked niekedy predvlani nasilim policajti vyviedli z lietadla v US toho lekara z dovodu, ze bolo overbooked a on nechcel opustit svoje sedadlo ?.. nejaky cestujuci to nahral na mobil ako ho tahaju von, ako krvaca a prebehlo to aj v mainstream. mediach po svete.. roky dozadu by to okrem ineho malo aj take dosledky, ze akcie leteckej spolocnosti by isli ku dnu.. avsak tu sme neboli svedkami ani len vymeny vedenia.. preco ?.. letecky trh v US ovladaju dnes uz len 4 firmy, na 40 zo 100 letisk v US ma jedna letecka spolocnost vacsinu trhu, predatorska politika decimuje akukolvek potencionalnu konkurenciu.. a takto oligopolne je to uz aj v inych odvetviach hospodarstva, nehovoriac o internetovych monopoloch typu FB, Amazon, Google, MS a pod., kt. sa priepieraju asi najcastejsie..

ako realne napr. ublizuju rozne afery s podvadzanim svojim automobilkam ?.. ako ublizila VW-nu afera diesel gate alebo to, ze davali do aut kazive TSI motory zrele po par desiatkach tisic km na vymenu a pri zarucnych reklamaciach v servisoch sa tvarili, ze to nie je ich chyba ?.. a to nie je len o tom, ale aj o politike a sile voci dodavatelom, svojim zamestnancom, serv. dealerom, o ovplyvnovani legislativy, politiky atd., kde sa tie pomyselne vyhody v konecnom dosledku akosi rozplyvaju.. mas snad pocit, ze dnes su majitelia aut nuteni navstevovat servisy menej casto ako pred 20r. ?.. ze ta tam nechcu coraz viac a co najrychlejsie obabrat a scashovat s pocitom, ze si len dalsie otravné cislo v poradi ?.. ze vlastnenie auta od nova, financovanie, originalne diely, znackovy servis stoji celkovo menej a autá drzia dlhsie ?

ps: mne sa z tejto monopolizacie odvetvi ako dosledku globalizacie, liberalizacie, deregulacii, privatizacie, "stihleho statu" resp. dosledku samotnej DNA kapitalizmu najviac paci ta politicka pointa.. ako vsetci ti pro-capitalist-market rozstlieskavaci busiaci za co najvolnejsi a najkonkurencnejsi trh postupne stichli resp. presli spolu so svojimi oligo-mecenasmi do pozicii obhajoby sukromnych monopolov, oligopolov, kartelov, teda toho co im pri statnom vlastnictve neskutocne vadi a vadilo.. paci sa mi ako im ten bozsky volny trh plny sutaziacich kapitalistov, za kt. predtym tak trolovali chyba coraz menej.. a ani ten povodne "zly stat" uz nie je taky najhorsi, kedze je uz ich a tancuje na povel..:)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no som zvedava čo z toho vznikne, ako to bude vyzerat a hlavne ako sa to bude predavat, za kolko a kolko ludi si to kupi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako to bude vyzerať a kolko

ľudí si to kúpi? Ono to už desaťročia neoficiálne tak je a ľudia to kupujú čím ďalej tým viac. Hlavne sa jedná o segment úžitkových vozidiel, kde modely jednotlivých značiek sú si veľmi podobné ba až totožné, mnohé modely sú na jedno kopyto líšiace sa minimálne vzhľadovo, technicky, konštrukčne ale každý vyrobca to robí na vlastnom piesočku a je to teda míňanie času, energie a peňazí. Spájanie modelov a unifikácia mi príde veľmi dobré riešenie.
Citroen Jumpy staršie 2 modely rovnaké ako 2 staršie modely Fiat Scudo, rovnaký Peugeot Expert, neskôr sa pridal Renault Trafic, Fiat zasa zmenil názov na Talento, rovnako ostatné automobilky pomenily názvy pre modelový r. 2019, ďalej menšie vany Renaultu, Fiata, Citroenu , Peugeotu ako Qubo, Berlingo, Kangoo, Partner podobné a niektoré úplne totožné, väčšie dodávky ako F. Ducato, C. Jumper, R. Master, P. Boxer furgon, podobne F. Tranzity atď. , , všetko podobné ba až rovnaké. A to je pre zákazníka dobre, že je taká unifikácia. VW má dizajnérsky trocha jednoduchšie nudnejšie tvary, ale úžitkovosť samozrejme rovnaká. Segment úžitkových vozidiel je na vzostupe, je však na veľkú škodu, že na 95% sú všetko diesle.
Akože "naše" a akože najpopulárnejšie značky Škoda a Kia nevyrábajú segmenty úžitkových vozidiel, renomované automobilky to vyrábajú desaťročia a čím dalej tým viac ich predávajú a profitujú. Škoda a Kia zaspali dobu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tato fuzia je vyodna pre FCA, ale nie pre Renault. Chrysler skoro polozil Mercedes, teraz taha ku dnu Fiat a Renault bude dalsi ak sa spoja. FCA podcenila inovacie, a teraz su na tom velmi zle tak chcu rozlozit riziko. Urcite ich do toho tlacia akcionari a ak sa to nepodari, nevidim to pre Fiat ruzovo. Na mieste Renaultu by som do toho urcite nesiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi tak

GM polozilo Daewoo, na kolena Opla, Chrysler skoro ten spominany Mercedes teraz Fiat.

Byt akcionárom Renaultu nerobil by som to. Su to parazity.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte

v dávnej dobe potopili francúzsku Simcu. Američania sú svine, Veď Opel po roku pod PSA, sa dostali do čiernych čísiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Renault nalákajú na to že sa pre nich otvorí americký trh
na ktorom sa čisto európska značka neudrží a vytlačia ju
odtiaľ ako VW. Fiat spustí výrobu všetkých modelov Renaultu
na ich podvozkoch a motoroch s novými karosériami Fiat a tak preniknú
na Taliansky trh a východ. Uplatnia sa aj nové čisté diesle od Renaultu
a elektrifikácia Renaultu. Aspoň VW skrotne a bude sa venovať kvalite výroby.
Fúzia pomôže aj prežiť prípadný úpadok výroby a krízu ktorú vyvolajú elektromobily.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika