SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Érsek: Na spojenie Bratislavy a Košíc sa nevybralo najšťastnejšie riešenie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

No, ty si teda objavil Ameriku! Že to doteraz nikomu nenapadlo, že po rovine by sa diaľnica dostavala rýchlejšie. Najlepšie by teda bolo, stavať diaľnice len po rovine, je jedno kam a aká je tam premávka, ale hlavne rýchlejšie.
 

 

nuz ale madarska varianta by bola subezna s dialnicou v \Madarsku. Aly my "hrdi" slovaci potrebujeme mat dialnicu pod troma vrskami, kde su zlozitejsie podmienky. Pre Slovaka, ale nie pre ekonoma.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

ja si aj tak kupim slovenske lietajuce auto a na dialnice vam nasrem zvysoka jak tota hrdlička
 

 

Všetci čo tu krákajú o tom, aké bolo dôležité spájať bájne industriálne centrum SR / stredné Považie /aka šrotovisko ruského zbrojárstva// a aby kvôli maďarskej fóbii ťahali dialnicu na úseku 80 km v mnohých miestach menej ako 10 km od hraníc /znova to považie.../.

Ale nie o tom som chcel.

Ak by išla dialnica juhom, už by všetky KRAJSKé mestá boli napojené na dial. sieť západnej EU, spolu s dialnicou do poľska cez ZA. A teda, investície by boli rovnomerne rozložené /možno aj BMW by bolo niekde pri Košiciach./
Na východe žije 1/3 populácie, ktorá mukluje za minimálku. Vďaka regiónálnym rozdielom /rozumej vedeniu dialnicu severom/ sa na západnom SR ekonomika prehrieva, resp. HORÍ/ a na východe a STREDE! SR ekonomická genocída po každom skokovom zvýšení minimálky.

Poviem to inak:

Už teraz vás dobieha to ulakomenie na stavbu dialnicu severom. Aj keď by ekonomika na západe dovoľovala zdvihnutie platov cez 1000 eur /zníženie zdanenie práce a spotreby, lebo ekonomika na to má/ tak vás brzdí východ, ktorý už vy /západniari/ pomaly začínate dotovať. TOTO JE NAJDôLEŽITEJŠÍ VÝSLEDOK rozhodnutia ísť severom, žiadne taľafatky o bájnom priemyselnom centre na Považí, alebo mlčiaca Bratislavská "klika", ktorá chce byť na lyžovačke čo najskôr.

Na gemeri a východe žije 1/3 populácie, ktorej bolo zamedzený ekonomický progres, vďaka politikom z trenčianskeho kraja /Fico, Mečiar/. Najväčšou iróniou tohto príbehu je fakt, že politikom trenčianskeho kraja sa konštantne darí opíjať rožkom východniarsky vidiek.
 

A co ak to je umysel ?

Kde boli do poslednej chvile volici Meciara a v sucasnosti Fica ?
V oblastiach prepojenych dialnicou ? Staci pozriet volebnu mapu okresov po poslednych volbach. Presovsky, kosicky, zilinsky kraj. Takze, logicky ma vladna koalicia vobec zaujem o dialnice ? Ved prave neprepojene regiony (najlepsie zrusit aj vlaky) su zarukou volicskej zakladne.

A specialne k tunelu Vysnove. Ak treba robit "invenuru", udajne rok ;-), znamena to jedine. Projektvy tim netusi v akom stave je projekt. V sukromne firmr to predstavuje poukazku na pracak - okamzitu. V pripade NDS a MD basu pre jeho clenov. Nuz ale my zijeme na Slovensku, takze nic...

Ci ?
 

 

Ale veď samozrejme že to nebolo o tom, aby východniari mali robotu. To vždy bolo o tom, aby si vybrané spoločenské vrstvy hejslovákov mastili vrecká na faktúrach pri "akože dialnici na východ".

Veď sa pozrite čo stvárajú teraz, konkrétne na východe:

Obchvat PO celková cena 900 mil. Toľko peňazí nebude /lobo EUfondy sú OFF/, t.j. PO bude zblokovaný PL kamiónmi na veky vekov.

severný obchvat KE - v súčasnosti vo výstavbe: Namiesto toho, aby spojili R4 s D1 a teda aby PL kamióny mohli obchádzať mesto, tak oni vyviedli severný obchvat 10 km "za mesto do poľa" /Bidovce/.

Je rok 2019 a Košický kraj má na svojom území 5 /slovom päť/ km dialnic. Ktokoľvek z východu bude aj po tomto voliť akéhosi právnika z trenčianskeho,nitrianskeho, žilinského kraja je hlupálk.
 

 

Samozrejme, to nie preto sa stavia diaľnica severom, že je tam vyššia premávka, ale Maďarom naprotiveň. A až ujo Arpád odhalil toto sprisahanie.
 

V prvom

rade sa bralo do úvahy, že severnou trasou sa pospájajú už hotové, priemyselné centrá. A tie sú, ako všetci vieme, pri povodí Váhu. Či sa to niekomu páči, alebo nie.
 

 

a co cakas od telocvikara,ze pochopi ze dialnica nespaja len dve mesta,ale ze na jej trase je dalsia desiatka miest a priemyselnych centier (spomina to tu dalsich 100 diskutujucich) vsak nech rovono povie,ze na severe nemali hidaci skupene pozemky pod dialnicou,tak ***** a ked sa vratime k useku visnove dubna skala, tak tam vyhrala tretia najlacnejsie ponuka, skanska to chcela postavit este o 200 milionov lacnejsie......
 

správne

konečne Ersek vytiahol maďarskú kartu ,už sme na to dlho čakali.Ako môže byť niekto členom vlády a navyše ministrom dopravy a trepať takéto donebavolajúce nezmysly?
 

Veru, toto uz

Belu nezachrani. Zvlast ak to orezentuje taky medialny guru.
 

 

Dialnica vobec nemusi spajat priemyselne centra po ceste. Dialnice maju primarne prepajat jednotlive casti krajny - aby sa rozvijala cela krajina a nie len par regionov. A viest dialnicu dalej za Zilinu bez daleko lacnejsieho prepojenia vychodu republiky juhom bol nezmysel. Ak by paralelne so stavbou dialnice do Ziliny pokracovali juhom, dnes nemuseli byt viac ako 2-3 miliony ludi na Slovensku odrezana od napojenia na europsku dialnicnu siet.

Americania to pochopili uz pred viac ako 100 rokmi a dialnice postavili krizom krazom cez USA, casto pustymi oblastami (napr. slavna Route 66). To len u nas sa tu hrame na 'priemyselne centra' a vysledkom je, ze este dalsich 10 rokov nebudu prepojene 2 najvacsie mesta v krajine a co je podstatnejsie region zapadu a vychodu.

Resp. bude - cez Madarsko...
 

 

takze, medzi zvolenom a kosicami zije 2-3 milionov ludi, co nie su napojeni. vtipne a kde by sa tam asi tak zobrali...
 

BRATISLAVSKÁ svinská politika

Slovensko nekončí v Košiciach! Košice nie sú prepojené ani s Poľskom ani s Ukrajinou! Chýba ešte 150 km 4-pruhoviek!
Hlavne , že na východe platíme dialničnú známku.
Bratislavská svinská politika voči východu v každej oblasti.
Brtaislavu zrušiť ako hlavné mesto a presunúť z nej preč všetky "národné" "slovenské" úrady a inštitúcie!
 

 

ja ti neviem, ale bavime sa tu o prepojeni BA a KE a reagoval som na prispevok o tom, ako 2-3mil. ludi nema napojenie. co ratame napojenie, dialnicu v zahrade, alebo dojazd 20km? 50?

asi fetujes, ale kto ti kaze kupovat znamku, ked tam nemate cesty?

vtipna poznamka o svinskej politike, ale tusim tu vladne smer a s jeho mega kosickou zakladnou, dalej sns, to je tiez viac na vychod ako zapad a hid ma tiez v kosiciach dobru podporu. kludne si to tam nastahuj a za zvolenom sprav hranicny prechod. GL
 

 

Realne nemaju napojenie 2 najvacsie kraje na Slovensku a polovica dalsich 2. To su viac ako 2 miliony ludi, ktori nie su napojeni na europsku dialnicnu siet. Vysledkom je, ze krajina je rozdelena na 2 nerovnako sa rozvijajuce polovice.

Aj na vychode bolo za bolsevika vela priemyslu. A nielen v KE a Presove. Ale aj v Michalovciach, Humennom, Svite, Strazskom. Vacsina z toho sla k certu a uz sa vyroba neobnovila.


Dialnica sa mala stavat do Ziliny, ale spolu s tym sa mala tahat aj juhom od BB do KE a dalej. Na tej trase az po ukrajinsku hranicu su len 3 tunely z toho len jeden dlhsi - Soroska. Ta dialnica sa mohla spravit rychlo a za babku, krajina mohla byt prepojena a potom sa mohli vrtat v kopcoch za Zilinou.

Za cenu tych 4 usekov pri Ziline, ktore sa stavaju mohla byt postavena kompletna dialnica do KE. Obe vyjdu zhruba na 2.1-2.2 miliardy eur.
 

riadny arogantný

idiot - že vraj kto mi káže kupovať dialničnú známku, ked niet dialnice ... Na 50-70% useku cesty, ktorú idem, dialnice niet! Dialnica je na 20-30% useku cesty a na tých 20-30% musím kúpiť!
 

 

Kosicky kraj - 792 000 ludi.
Presovsky kraj - 818 000 ludi.

To mas 1.6 miliona ludi. Prirataj k tomu cast BB a zilinskeho kraja a budes mat urcite dost cez 2 miliony.
 

 

ty trololo :D odkedy ZA a BB nemaju napojenie na dialnicnu siet? to iste PO a KE, ked sa uz bavime o eu dialnicnej sieti. tieto kraje nie su ako v moldavsku, kde nie je absolutne nic, vy tam tie cesty mate len tam akosi chyba par usekov na komplet prepojenie.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika