SME
Štvrtok, 27. jún, 2019 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zákaz lietania boeingov ohrozuje Čechom dovolenky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preboha!! Co budeme teraz robit?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ved to... mal by sa k tomu konecne vyjadrit pobirmovany. nejaku tlacovku na tu temu nechysta? bez neho nevieme, ani co si o tom mame mysliet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No tak

Budu doma, co sa stane? Svet sa zruti?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Samozrejme, ze nie.

Ale je to neprijemne ak sa tesis s detiskami na dovolenku.
A ist akymsi cyperskym lietadlom vyhrabanom kdesi z hangara, kde ho oprasili to tiez na nalade neprida....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale s tymi 737MAX je skutocne problem.... To. Cyperske lietadlo bude OK, bude to najskor nieco, co je starsie a menej pouzivane, typicky koli vyssej spotrebe....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

s tymi 737MAX je sice problem, ale v pripade rychlej a spravnej reakcie posadky bez vacsich problemov riesitelny. Pouceniu z padu Lion Airu zial nebola venovana patricna pozornost. To je dnes inak a myslim, ze z tohoto dovodu by dnes uz ziadne dalsie lietadlo tohoto typu nepadlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A aka je spravna reakcia?
Lebo ethiopean isli podla prirucky co boeing vydal po havarii lion air.
A druha vec, ako si preverim vopred ci posadna je namakana?
Tretia vec, dakujem pekne za taky system ktory pri vzlete si to namieri k zemi.
Ano pilot to zvladne ale ja ako pasazier taky zazitok nechcem mat.
Posledna vec, ked tento system boeing zatajoval, ako vies ze nezatajil nieco ine, akurat sa to este neprejavilo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

napriklad AvHerald to vidi trochu inak a podla nich Ethiopian materialy od Boeingu do svojich manualov nezapracoval:

"On Apr 11th 2019 The Aviation Herald received a full copy of the Flight Operations Manual (FOM), Revision 18B released on Nov 30th 2018, which is currently being used by Ethiopian Airlines (verified in April 2019 to be current). Although Boeing had issued an operator's bulletin on Nov 6th 2018, which was put into Emergency Airworthiness Directive 2018-23-51 dated Nov 7th 2018 requiring the stab trim runaway procedure to be incorporated into the FOM ahead of the sign off of this version of the FOM (the entire document is on file but not available for publishing), there is no trace of such an addition in the entire 699 pages of the FOM." ... "It turned out, that only very cursory knowledge about the stab trim runaway procedure exists amongst the flight crew of Ethiopian Airlines even 5 months after the EAD was distributed. In particular, none of the conditions suggesting an MCAS related stab trim runaway was known with any degree of certainty."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je mozne ze prirucka je stara,
Ale podla predbeznej spravy reagovali tak ako mali, cize podla novych odporucani boeingu vydanych po lion air.
https://svet.sme.sk/c/22091688...
https://simpleflying.com/ethio...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v predbeznej sprave je jedna velmi podstatna zahada, a sice akym sposobom sa stalo, ze uz vypnuty elektricky trim bol znovu zapnuty. Aktualne sa zda, ze to urobila posadka a prekazila si tak sancu let zachranit. Co podla danej EAD nebolo (v ani jednom z linkovanych clankov to nie je).

Ja samozrejme neobvinujem posadku, v takej situacii pracuje vela faktorov a pokial to nemali nastudovane a natrenovane a presny postup nemali ani v checkliste, ani ako memory item, nemuseli reagovat najlepsie ako sa dalo. Hovorim len to, ze dnes uz by kazdy pilot, ktory by s tymto strojom siel vzlietnut, potrebne informacie mal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Teoreticky to zvladne teraz kazdy pilot.
Otazne je ci aj prakticky.
Das do ohna ruku za kazdeho pilota na svete co lieta na b737, zeby nemohol pri poruche MCAS zazmatkovat?
Ja teda nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ruku do ohna nedam za vobec ziadneho pilota (resp posadku, aj kvoli takymto veciam su tam dvaja) na svete. Do MAX-u serioznej leteckej spolocnosti by som sa ale dnes sadnut nebal. S neznamou pricinou boli dve katastrofy pocas asi stotisic letov. Co je samozrejme vazny pruser, ale ze padne prave tvoj let na alebo z dovolenky, sa stane pri kazdej 25-tisicej.

S dnesnymi informaciami to bude radovo menej a pravdepodobnost, ze pridem o zivot prave takto, je oproti beznym cinnostiam zanedbatelna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Takto zhruba to vyzeralo

V kokpite , stabilizátor mimo neutral level flight, pilot taha riadidla k sebe proti stsbilizatoru, cim vytvara tlak na jackscrew , ked sa pridruži vysoka rychlost takto to vyzera : https://youtu.be/aoNOVlxJmow
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rozmyslam ze kolko lietadiel im bude Sunwing schopny pozicat tohoto leta. Pokial teda nebodu skor vypomahat ostatnym clemom TUI group.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

clanok dlhy, dlhy,...

ale sama vata, nikde nie je info ze to bude minimalne do konca Jula, FAA zaklada JATR, budu robit review pre MAX, prve stretnutie 29. Aprila a posudzovat sa bude 90 dni, zdroj: https://pbs.twimg.com/media/D4...
suma sumarum do konca JULA 2019 si urcite nikto nezalieta na 737 MAX, mozno dlhsie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Slovákom dovolenky neohrozuje?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ohrozuje, mne zrusili Turecko (koala)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Radšej nech sú ohrozené dovolenky ako by mali na tých kraksniach pozabíjať ďalších ľudí. A náklady nechať preplatiť Boeingu. Nech aj skrachujú, mne chýbať nebudú. Do Boeingu nesadnem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie ze by sa aj Airbusu nestalo. Tito mali napriklad stastie, ze ten vyskovy vyse kilometer na riesenie mali https://avherald.com/h?article...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika