Mňa osobne prekvapili pohyby kurzu akcií Boeingu. Nejak brutálne sa neprepadli, dokonca nie je ani jednoznačný trend poklesu. Sú dní, kedy akcie rastú...ako keby svitalo na lepšie časy. Kdeže, toto je iba začiatok...A keď prídu žaloby pozostalých, aerolínií...nechcem tu robiť divoké čierne prognózy.
Celý čas od druhej havárie mám pocit, že si vedenie Boeingu neuvedomuje, čo sa stalo...alebo to úmyselne bagatelizujú. Asi úplne blbí všetci nebudú - takže skôr to druhé.
Ano, tiez ma to prekvapilo ze akcie sa velmi nehybu. Na druhej strane asi investory nechcu zacat vypredaj skor ako nebude realny pruser typu ze b737 uz nevzlietne. Kym je to sw a nejake odskodnenia tak to boeing zvladne celkom ok, cashu maju viac nez dost.
Boeing zarába kopec prachov na vojenských lietadlách a Trump ich ešte ide chrániť pred Airbusom zavedením ciel. Problémy budú mať skôr letecké spoločnosti, ktoré majú veľa MAXov a na nich napojené cestovné kancelárie, lebo počas letnej dovolenkovej sezóny nebude na čom lietať. U nás je to napr. Smartwings
su to napriklad lietadla F15, AV-8B Harrier II, F18, KC-10, C-17, B52, B2, AWACS, helikoptery Apache, CH-46 Sea Knight, VH-47 Chinook, V22 Ospreyale aj rakety Harpoon, Tomahawk, Hellfire.
No, zhodou okolnosti si lietadla s pevnym kridlom co sa dnes vyrabaju a dodavaju nespomenul. Spomenut P8 Poseidon by sa skvele hodilo k teme, nakolko ide o modifikovanu 737 (Aj ked je to NG, nie MAX)
Pisal si, ze kopec penazi zarobia na vojenskych lietadlach..
Takze tomahawk asi lietadlo nebude..
Harrier sa uz nevyraba, f-15 prakticky vobec, f-18 len ako maloseriovka..
Helikoptera asi nebude vojenske lietadlo.. B-52 sa uz dobrych 30 rokov nevyraba..
Ako na samotnom predaji pri vojenskych lietadlach zaraba boeing prakticky nic.. fakt len omrvinky.. F-15 drzia pri zivote kusove objednavky v prepocte na rok a f-18 sa tazko dostane k 10 ks vyrobenych za rok.. Obe stihacky su dost specializovane stihacky, ktore sa pouzivaju v mensich kusoch a su na konci svojej zivotnosti. Preto su dost uz setrene ako v americkej armade tak aj v zahranici a u pouzivatelov ako kanada, ktora riesi nahradu f-18..
Vies boeing vyrobi rocne tolko lietadiel pre civilne ucely kolko ma letuschopnych bojovych lietadiel.. kedze bojove lietadla maju zivotnost cca 30 rokov, tym padom je.tych civilnych lietadiel cca 30x viac ako bojovych . A naklady na udrzbu su cca rovnake.. aj to civilne lietadlo stoji cca.tolko co bojova stihacka..
Takze zopakujem otazku? Kolko ze % to tvori z trzieb boeingu?
Trump si clami moc nepomoze. Aspon co sa tyka lietadiel vo velkosti B737. Airbusy Serie A320 pre americky trh sa skladaju v Mobile, AL a 46% komponentov draku je aj tak americkych. K tomu pridu este motory, ktore su bud cisto americke Pratt@&Whitney alebo Americko-Francuzske CFM. A ked UK konecne vystupi z EU, kridla z Filtonu uz nebudu produkt EU. Takze opat nic. Navyse Boeing tiez dovaza komponenty z EU. Takze by to bola totalna debilina. Mimochodom, trzby z vojenskych programov predstavuju len cca 20% celkovych trzieb. Vynosy vojenskej casti su percentualne este nizsie, cca 17% celkovych vynosov.
Nič iné