SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aké problémy sa spájajú s bratislavským obchvatom? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Stromček

Stromček to celé menežoval od začiatku.
Vyzerá to byť na pekný prúser, aj keď to nedáva zmysel, lebo koncesionár sa o to bude starať, tak neviem, prečo to tak fušujú.
Jedine, že by mali nejaký plán ako ***** so štátom.
 

 

to je ten Stromček, ktorému vadila zastávka na Špitálskej?
 

 

Ano, ten.
A keďže sa osvedčil, tak z neho spravil Fico generálneho menežéra SMERu, takže je jasné v akých oblastiach musí excelovať.
 

 

ale ved to je sikovny chlap, ked postavil do pozoru polku Bratislavy a nechal prerobit projekt a premiestnit zastavku. On len dokazal, ze staci sa stazovat a obcanovi sa vyhovie! teda ak je obcan Nas clovek.
 
Hodnoť

To je ako s IT oddelenim...

...pokial vsetko funguje clovek ani nevie, ze ho ma. Dokonca si casto povie, ze co tam je take oddelenie.....podobne je to aj s uradnikmi, managemetom a pod. ktore pripravuju taketo velke projekty. Pokial by sme o tom ani nevedeli tak by to bola dobra sprava....nejake usely sa takto v minulosti postavili a vobec sa o tom ani nevedelo len ked sa strihala paska napriklad dialnica pri Kosicia napojenie na Madarsko. Samozrejme obchvat Bratislavy je omnoho vacsi a narocnejsi project....
 
Hodnoť

 

Nepatril medzi tých pozemkových kšeftárov čo sa na tom nabalili náhodou aj Harakter Béla?
 

 

Bela tam pozemky mal, ale to nijako nesuvisi s tym, ze sa obchvat stavia cez PPP a meska.
 
Hodnoť

 

Je teda nejaky predpoklad ake by mohlo byt to meskanie, je to neskor o 2-3 roky, alebo viac?

Inak je to opat taky smeracko-smutny pribeh - pravedepodobne nevyhodny PPP, ktory ani neriesi dostatocne situaciu; pozmeneny, aby koncesionar, ktory vyhral s najnizsou cenou to vobec bol schopny postavat; pochybnosti o znecistovani pody; problemy s vyvlastnovanim; pochybnosti pri vykupovani (Bela urcite nebol sam), vsetko zakoncene meskanim a teda dlhodobym zhorsovanim dopravy na juznom okraji hlavneho mesta. Horsi scenar uz moze byt len odstupenie koncesionara do zmluvy a podobny scenar ako pri Visnovom, teda vyber noveho dodavatela/koncesionara s este vacsim oddialenim terminu dokoncenia. V tomto svetle si len tak lajcky zabedakam, rozsirena dialnica medzi Trnavou a Bratislavou bude tak 2048 a nie 28 a spojenie BA - Kosice severom, ci juhom nie skor ako 2030, realnejsie 35. Na slovensku ma novy vyznam nekonecna dialnica, nie je to kvoli tomu, ze je velmi dlha, ale kvoli tomu, ze sa velmi dlho stavia. :)
 
Hodnoť

Takže...

Vôbec to nie je najvačší stavebný projekt v dejinách Slovenska...

Keby si dal pán redaktor aspoň toľko námahy a zistil si niečo o PPP2 Pr1bina, keď už píše o PPP, tak by to určite nenapísal...

Aj keď, tam ide predovšetkým o finančne najvačší, lebo čo sa týka stavebnej náročnosti a rozsahu, tak obchvat BA je oveľa náročnejší...

Napriek tomu je PPP2 dvojnásobne drahší...

Stojí nás ročne 125 miliónov po dobu 30 rokov, v sumáre 3,8 mld, 52km rýchlostnej cesty a bol "súťažený" za ministra Vážneho...

Náročnejší projekt v rovnakej dĺžke v Rakúsku (obchvat Viedne) stál v tom istom období v sumáre 1,7mld (je to za 25 rokov)

Ako je možné, že náročnejšie projekty stoja polovicu ako rýchlostná cesta NR-BB..?

Odpoviem si sám... Na Slovensku je to tak... Krajina neobmedzených možností a obmedzených občanov...
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika