SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing dostával nelegálne dotácie, rozhodla Svetová obchodná organizácia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sranda. Realne su na trhu lietadiel dve firmy. A aj tie beru dotacie od statov na svoje fungovanie.
Chory system.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

3/3

Nebyť tých dotácii, tak by väčší podiel na trhu mali Bombardier, Embraer a ruské značky. Keď Čína naplno rozbehne Comac, letecký trh čakajú zaujímavé časy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Yeah, sure. Comac zatial nedokazal ani okopcit MD80. A to ma dodanu technologiu od MDD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

konkretne ktore ruske znacky? Ved este aj Aeroflot zo svojich 253 strojov ma len 50 z ruskej vyroby, ostatne su Airbusy a Boeingy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tu mas nieco o ruskom stroji ktory je podla teba konkurenciou.
https://www.planes.cz/cs/artic...
A cinsky zatial nelieta.
Bombardier postavil cs300(mensie ako b737) len vdaka dotacii od kanadskej vlady.
A kvoli tejto nedovolenej dotacii musel program predat airbusu.
Embraer kupil boeing.
Cize konkurencia je biedna az ziadna.
A prave preto nepotrebuju ulavy. Ale samozrejme staty chcu aby sa vyrabalo u nich tak ich lakaju prave na ulavy.
Dalsia vec je samozrejme aj politika, snazia sa nepustit medzi seba konkurenciu.
Ale to by sa nezmenili keby nemali danove ulavy.
Tak ci tak, pointa je ze oni realne ulavy nepotrebuju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

akože ruskí výrobcovia lietadiel neberú dotácie od štátu? neverím
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a na sk

to je ako s danovymi ulavami a stimulami pre zahranicne firmy?????
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dotácie deformujú dopravu

Štátne dotácie pre duopol leteckých výrobcov spôsobujú nielen znevýhodnenie ich konkurencie v brandži, ale zrejme aj ostatných druhov dopravy. Možno by mali radšej viac financovať sieť rýchlovlakov v Európe a pod. Problém by mali rozvojové krajiny, ktoré nakupujú mraky lietadiel Boeing a Airbus, lebo dopravná infraštruktúra je tam inak často biedna. My (EÚ) im na tie lietadlá prispievame, možno by sme im tiež mohli radšej postaviť železnicu alebo kúpiť novú kompu. Dôvod: uhlíková stopa.
http://www.targetnews.sk/clank...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco myslis ze vlaky a vystavba trati nie je dotovana zo statu? Aj vyroba samotnych vlakov?
Dotacie a ulavy funguju uplne v kazdom odvetvi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak. V prípade osobnej železničnej dopravy je podiel dotácií obrovský.
ZS SK ma tržby cca 100 mil. a dotáciu od štátu 277 mil.
Okrem toho väčšinu investícií dostala z EÚ fondov - vlaky.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika