SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

SaS: Vodnú dopravu vo verejnom záujme by mal financovať kraj, nie štát (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Odborníci na kravské vemeno v SaS

Neviem do akej miery pozná pán poslanec Ivan prax objednávania SVZ v Európe. Bohužiaľ každé zmysluplné opatrenie dotýkajúce sa služieb vo verejnom záujme v akejkoľvek doprave naráža na "atomizáciu" SR na 8 VÚC. Zahraniční dopravní experti (optimisti) delia v štúdiách obvykle SR z pohľadu efektívneho zabezpečenia dopravnej obslužnosti na 3 časti (temer zhodné s delením na kraje zavedené v roku 1960) a "pesimisti" len na 2 časti s "vertikálnym delením" na úrovni Popradu.

V zásade v dobre "spravovaných systémoch" platí, že výkon, ktorý zasahuje dva "kraje" obvykle objednáva priamo štát alebo inak nazvaný celoštátny objednávateľ a tento zároveň robí aj arbitra pri často protichodných požiadavkách jednotlivých "krajov". Takže aj pri spomínanej "osobnej vodnej doprave" bude isto efektívnejšie (zvlášť po skúsenostiach s objednávaním a koordináciou AD zo strany VÚC) ak sa to bude robiť momentálne "štátom" t.j. v praxi MDV SR a neskôr pripravovanou "dopravnou autoritou" t.j. inštitúciou poverenou organizovaním/koordinovaním verejnej osobnej dopravy ( na a v princípe si to aj z pohľadu zlučiteľnosti štátnej pomoci so zmluvou o EÚ do budúcnosti predstavuje aj EK).

SaS nič nebráni navrhnúť v rámci pripravovanej zmeny legislatívy (napr. zákona o vnútrozemskej
plavbe) navrhnúť lepšiu formuláciu (dnešný návrh umožňuje objednávanie všetkými kompetentnými subjektami - mestami a obcami, VÚC resp. aj štátom podľa zasiahnutého územia, ktorého obslužnosť sa rieši).
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika