SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kľúče od kamióna dostane aj čerstvý dospelý (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

18 ročný chalan a kamión...desím sa toho...
 

 

Prečo? Už má rovnakú trestnoprávnu zodpovednosť ako 21 ročný, prečo by nemal mať aj rovnaké práva?
 

Keď ti 18

ročný tupec prevalcuje kamionom niekoho z rodiny potom pochopíš. Už teraz neprejde deň aby niekto neprevrátil kamion. Že je málo vodičov? Zaplatte ich lepšie a bude ich dosť. A pritom železnice zívajú prázdnotou lebo každý čo má v r...i dierku podniká s kamionmi. Pritom v EÚ železnice podporujú všetky vyspelé krajiny. Lenže Slovenská banánová republika nie je vyspelá krajina.
 

 

Práva. Zas tie práva, ale dosah na reálne životy už nikoho nezaujíma. Nechápem Váš koment, čo to má spoločné s trestnoprávnou zodpovednosťou? Je úplne bežné, že na mnohé úkony, funkcie, licencie atď. je veková hranica vyššia ako 18 r., ale to nikomu nenarušuje jeho práva. Aj na veľkú motorku je to myslím až od 21. A na prezidenta republiky od 40 r.
Ide totiž o to, že mladí vodiči po 18. r. sú najrizikovejšou skupinou vodičov spôsobujúcou najviac dopr. nehôd. A dať im do ruky kamión je podľa mňa celkom sila.

https://m.podkapotou.zoznam.sk...
 

 

Za nie az tak davnych cias dostal 18- ci 19- rocny chalan na vojne do ruky 8x8 a k tomu prives s tankom. Alebo rovno ten tank :-)
.
OK, mozno prehanam, ale bezne Tatrovky a V3S-ky soferovali po cestach uplne samozrejme.
 

Len malá poznámka.

Na vojnu sa rukovalo po dovŕšení 19 rokov. V mojich časoch len v októbri. Neskôr aj v apríli.
Teda, na tých V3S-kách (max. rýchlosť cca 50 km/hod., nosnosť 3 tony) jazdili chlapci minimálne 20 roční, lebo tzv. "holubi" ihneď po prijímači autá nefasovali.
A keď začali naozaj jazdiť, tak tam vedľa nich sedel tzv. "mazák".
No a ťahač tankov 8x8 do ruky nejaký 19 ročný "holub" určite nedostal.

Môj názor: Dať do rúk kamión s nosnosťou 24 ton a celkovou hmotnosťou súpravy viac ako 35 ton do rúk sopliakovi, čo práve dovŕšil 18 rokov, je absolútne nezodpovedné!
A niečo také obhajovať môže len človek, ktorý v živote nesedel v niečom takom ako veľký náklaďák alebo kamión!

Asi tak.
 
Hodnoť

Dopravcovia...

...radšej budú lobovať u zákonodarcov za zmenu zákona, ako keby mali zaplatiť vodičov. Kto dnes chce z mladých zarábať podpriemerne za nadpriemerný čas strávený za volantom. Mladíci majú iné možnosti ako otročiť za volantom . Každý chce si vyskúšať zahraničie. Tých ktorých bude baviť šoférovanie budú chvíľu pracovať na Slovensku a potom hajde do zahraničia tú istú prácu robiť za iné peniaze.Ak chcete stabilných vodičov je potrebné nájsť motiváciu v legislatíve napr. vodičov posielať skôr do dôchodku ako je ten vysnívaný strop 64 rokov. Veľa vodičov je skôr opotrebovaných ako v iných odvetviach .Samozrejme keď vodič bude v tom veku zdravý bude ešte prínosom pre firmu. Ja byť na mieste ľudských zdrojov zo SADiek by som hľadal a oslovoval vodičov kamiónov cca 50 rokov ,ktorých už po toľkých rokoch šoférovania v zahraničí by sa chceli usadiť doma ,aby presedlali na autobus. Samozrejme plat adekvátne zvýšiť a presvedčať ho o tom že keď pôjde do dôchodku bude mať vyšší dôchodok ako keby ostával za minimálku a diéty ktoré sa nezahňujú na výpočet do dôchodku.
 

nápad s kamionistami je dobrý,

len s tým by súviseli 2 veci:
1. kamionisti nemajú obvykle vodičák a školenia na bus (toto sa ale dá ľahko riešiť)
2. kamionista ktorý jazdi na medzinárodke a je celý mesiac vonku dokáže priniesť domov čistá ruka dajme tomu 2500 eur. Ktorá SAD mu ponúkne adekvátnu náhradu.
Robím v zahraničí v doprave. Túto tému sme diskutovali s kolegami X-krát. Viac-menej všetci nad 50 rokov sa zhodujú na tom, že ak by na Slovensku dokázali zarobiť tak 1500 eur netto OFICIÁLNE na papieri, tak sa nepotrebujú trepať niekam do zahraničia...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika