SME
Piatok, 20. september, 2019 | Meniny má Ľuboslav(a)

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vláda chce opäť podporiť elektromobily, chystá viacero opatrení (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

co keby sa vlada a parlament prestali sr4t do veci do ktorych ich vobec nic nie je?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No osviet ma.
Vlada je plna odbornikov na tuto problematiku, presne vedia ake su moznosti a po rozsiahlych analyzach zistili, ze najvyhodnejsi pohon pre auta je elektromotor s bateriou.
Nevadi ze je to sto rokov stary napad a nikdy sa neujal.
A preto treba z dani vsetkych podporovat dobry pocit jednotlivcov.

A na zaklade coho je pohon aut predmetom zaujmu vlady? Suvisi to nejako s fungovanim statu? Armady, policie alebo sudnictva? Nebodaj so zahranicnymi vztahmi?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na zaklade rozumnej a prezieravej vizie a ciela postupne vylacit z tejto krajiny auta so spalovacimi motormi. Tak, ako si tom predsavzali aj ine europske krajiny.
Potrva to desatrocia, ale pojde to.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je nám jasné, že

Ty si nekritický obdivovateľ EV. Nemal si mať už Teslu?

Dotácia EV v tejto dobe je ekonomický nezmysel.
Ak porovnám napr CO2, ale podobne na tom budú aj NOx, PM, ...
Tak elektráreň Nováky vypustí toľko škodlivín ako 1 000 000 aut.

Na výmenu 1 000 000 aút treba dotáciu 5 mld. € (5000€/ks)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1kwh vyrobenej elektriny na Slovensku vytvori len 176g CO2. Pri 30% stratach to je povedzme 230g. Cize Tesla Model 3 vypusti kazdy km len 35g CO2. Pre porovnanie, male auta vytvoria okolo 100g CO2 na 1km a velke tazke silne auta okolo 160g.

Dalsie vyhody elektrickych aut su napriklad nulove lokalne emisie, cize cisty vzduch v mestach alebo zbavenie sa zavislosti na nepriatelskych krajinach.

Viacej factov a menej emocii to chce
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja som nepísal o EV vs. ICE

Ak si kúpite EV za vlastné, nemám nič proti.

Na každých 100 km ušetríte Vašich cca 100g CO2/km
Pri priemernom nájazde 15 000 km ušetrí EV ročne 1500kg CO2
Ak by životnosť bola 10 rokov tak je to 15 000kg CO2

Elektráreň Nováky vyprodukuje ročne 1,8 mil ton CO2
1,2 mil EV ušetrí toľko čo vyprodukuje ENO.

Dotácia na tie EV je minimálne 5 000€ (aj tak sa nepredávajú).
Ak zavrieme Nováky šetríme 100 mil. € dotácie.
Ak podporíme EV tak potrebujeme 6 mld. €.

Aké fakty ešte potrebujete?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Aké fakty ešte potrebujete?"
No hadam ten najdolezitejsi zo vsetkych tvojich prispevkov - ze elektraren Novaky bude do 4 rokov zatvorena.

Ktovie, cim sa budes ohanat potom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keď ENO prestane,

produkovať 1,8 mld ton CO2, stále budeme mať lacnejšie možnosti ako znížiť emisie oproti dotáciám do EV.

V zozname producentov máme veľa veľkých producentov škodlivín.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je to dotacia EV - je to podpora konkretnych produktov v ramci ochrany zivotneho prostredia a odmena pre ludi, ktori rozmyslaju mudro a vidia dopredu.
Zle si vec vysvetlujes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Ty si nekritický obdivovateľ EV"
Nie, nie som. Klames.

"Nemal si mať už Teslu?"
Nie, nemal. Nechcem sucasnu Teslu - nepaci sa dizajn ani interieru, ani exterieru.
Pred casom som sa rozhodol pockat na avizovany cisto elektricky VW Phaeton. Neprichadza a asi ani nepride. Tak este cakam na iny, porovnatelny, cisto elektricky model.

"Dotácia EV v tejto dobe je ekonomický nezmysel."
Nie je. Zase klames, alebo si aspon vymyslas.

"Na výmenu 1 000 000 aút treba dotáciu 5 mld. € (5000€/ks)"
Predsa len sa v tvojom prispevku da najst aj nieco, s cim sa da suhlasit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepáč, pomýlil som si ťa s tou Teslou

Už viem, že čakáš na čisto elektrický VW Phaeton.


VW Phaeton je komerčne najhorší projekt VW.
Neverím, že bude v súčasných "ťažkých" časoch oživený.
Ale čakať môžeš. Myslím, že som Ti to písal už dávnejšie.
Vtedy si silno oponoval, tak ako dnes.

Vedel by sa dať rozumný argument na dotáciu EV?
Napr. prečo by sme mali dotovať VW Phaeton?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je to dotacia EV - je to podpora konkretnych produktov v ramci ochrany zivotneho prostredia a odmena pre ludi, ktori rozmyslaju mudro a vidia dopredu.
Zle si vec vysvetlujes.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dost cudne funguje mazanie prispevkov

Odpovedal som prispievatelovi 1466327 tym, ze som napisal, ze vlada a parlament sa do tychto veci starat musia, do uvodzoviek som dal to iste skarede slovo, co napisal on.
A mna zmazali pre "absenciu slusneho spravania".

Hmm...
Nevadi.

Takze este raz k veci: Aj vlada, aj parlament sa do tychto veci starat musia a je dobre, ze sa staraju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vw v Bratislave vyraba eUp. A PSA zacina elektricku 208cku. Takze nie len Briti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi si zle pochopil tu vetu, tak este raz: len Briti NEAVIZUJU vyrobu e auta.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Akcne plany, dotacie, dalsie a dalsie peniaze danovych poplatnikov nalievane do bezodnej diery v mene globalne oteplenej pravdy. O zivotaschopnosti elektromobility najlepsie svedci fakt, ze si eauto aj napriek vsetkym tym dotaciam a akcnym planom nechaju danovymi poplatnikmi zadotovat len tri promile majitelov novych aut...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je to

podpora priemyslu ktory je uz dotovany statom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je to podpora priemyslu - je to podpora konkretnych produktov v ramci ochrany zivotneho prostredia.
Zle si vec vysvetlujes.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika