SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nová verzia softvéru pre Boeing 737 MAX má byť do desiatich dní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Ak boing vydava firmware v skratenom konani, tak asi presne vie co sa stalo...
 

 

No veď to už je asi zrejmé, že to lietadlo samé pikovalo do zeme, aj keď to chudák pilot ťahal hore.
 

Takze to zacina byt jasne...

Hlavne, ze sa chechtaky sypali. Co tam potom, ze tam mame zivot ohrodzujucu chybu...
Trochu mi to pripomina aferu Starfithter od Lokheed Martin. Lenze tam zahynulo "iba" par desiatok vojenskych pilotov.

Co uz, asi si povedali tak ako klasik, ved "lidi je jak sracek..."

Ci ?
 

 

Vsak aj Tesla ladi svoj softver autonomneho riadenia na zaklade smrtelnych nehod, neviem preco by tak nemohol robit Boeing. Emerika je predsa krajina neobmedzenych moznosti! Nie ze vas Europanov napadne prvy raz v zivote tazit s chyb Emericanov, ktori na vasej blbosti rekordne zarabaju. 5 najvacsich emerickych firiem ma vacsiu trhovu hodnotu ako vsetky europske spolocnosti dohromada a v Europe platia z obratu priemerne 1% dan. A to najma vdaka Irsku, o ktore tak teraz brexitacky bojujete. Dobru noc Europa!
 

 

Je tam istý rozdiel medzi Teslou a Boeingom. Nielen v počte obetí a objeme biznisu. Na autonómne autá nik poriadne nedohliada. V letectve americký úrad pre leteckú bezpečnosť by mal byť garantom, že v prípade výskytu chýb (a iba ten, kto nič nerobí, nerobí chyby) budú riziká minimalizované. Tu zjavne uprednostnil obchodné záujmy veľkej domácej firmy a až Trumpovo (trochu populistické) gesto ho prinútilo nebezpečné lietadlá uzemniť - dovtedy sa tvárili, že je všetko OK...
Som zvedavý nielen na to, ako vyriešia problém týchto Boeingov (oprava sw lieči príznaky, nie chorobu, kvôli ktorej tie zle navrhnuté lietadlá MACS potrebujú), ale aj ako zareagujú na toto zlyhanie FAA, aby sa nemohlo zopakovať...
 

 

co by mna zuajimalo, ze ako bude nasadzovanie do produkcie - softver vydaju do 7 dni, potom bude testovanie a certifikacie ?
 
Hodnoť

 

Tipujem že to dokázali vyriešiť aj za deň len by to asi vyzeralo blbo že na niečo, čo sa dá vyriešiť tak skoro, dlabali niekoľko mesiacov od poslednej havárie.
 

nemozne na pockanie,zazraky do troch dni

Ja tipujem, ze Chuck Norris by to zvladol do dvoch minut: analyzovat problem, navrhnut najoptimalnejsie riesenie, naprogramovat, odladit, otestovat, pripadne si to nechat schvalit, ak to podlieha nejakemu schvalovaciemu procesu od vyssej instancie. Zvysok dna by popijal kavu.
 

Kdeze!

Chuck Norris by vypalil firmver na tehlu, ktoru by potom iba hodil po lietadle aby bezpecne pristalo ;)
 
Hodnoť

Dost pruser

Verim ze keby Boeingu nezatrhli lietat tymi modelmi, na opravu by sa cakalo pokojne este dalsi rok. Je teda otazne ako seriozne sa berie bezpecnost u tej firmy.
 

Boeing berie bezpečnosť

veľmi vážne, ako každý, ale len vtedy, ak sa ho to osobne dotýka. 346 mŕtvych vďaka zlému SW, no klobúk dolu.
 
Hodnoť

 

Kde nie je konkurencia, tam nie je kvalita... Boeing si môže dovoliť držať aerolinky, vládu, pasažierov ako rukojemníkov a robiť si čo chce a to aj robia. Softvérový fix na to, aby lietadlo nevrazilo rypákom do zeme keď má vadný senzor netrvá mesiace, jednoducho to nie je tak komplexný problém, aby to tak dlho trvalo, na to je jediný dôvod - je im to jedno.
 

 

konkurencia je Airbus
 

 

Nie je, Nie v pravom zmysle slova - dve firmy ovládajúce globálny miliardový trh -> oligopol. Konkurencia je napr. automobilový priemysel.
 

 

koľko vieš toho o fixovaní bugov v SW? A tým nemyslím fixovanie nesprávnej farby textu, ale hľadanie problému a správneho riešenia v SW, ktorý sa skladá možno z desiatok rôznych procesov, medzi ktorými je asynchrónna komunikácia, používajú rôzne drivery, knižnice... Samotný kód môže mať tiež samozrejme zlú zastaralú štruktúru spred 20 rokov, do ktorej sa možno iba pridávajú ďalšie veci...

A keď spravíš zmenu v niektorom kritickom systéme - v tomto prípade v bezpečnostnom systéme, ktorý má predchádzať pádu lietadla... tak si musíš byť istý, že nič nepokazíš.
Pretože asi nejde o problém - senzor mi píše že je chybný, tak drbnem lietadlo o zem. Dostávaš rôzne údaje od rôznych systémov a pokaziť sa môže hociktorý. Takže musíš kontrolovať, či sedia údaje (či sú reálne - čo asi chýbalo), ak nie, tak musíš zistiť, ktoré z tých údajov sú chybné - či senzor A, alebo senzor B atď a následne na základe toho musí systém vykonať správnu reakciu - alebo prípadne proste vypnúť bezpečnostný systém proti pádu ako dočasne nefunkčný.
 

Logika

Konečne niekto, kto ma buď vedomosti alebo IQ dostatočne vysoké na to, aby chápal, ze to nie je problém na úrovni “ stlačim vypínač- lampa sa rozsvieti, vypnem vypínač-lampa zhasne”. Väčšina príspevkov svedčí iba o “jednoduchosti” ich autorov. (Buď ozajstnej, alebo ideologickej v zmysle hnusná Emerika)
 

 

Ano, na chapanie ironie treba istu uroven IQ a prave preto si ju nepochopil.
 

 

Ale ved on (o kom je rec) - ako sam o sebe pise - asi moc pil, fajcil a fetuval. A vysledok sa dostavil :-)
 

A to

oligopolu ešte regulátori schválili nákup potenciálnych konkurentov v segmente dopravných lietadiel do 150 cestujúcich - Boeing skúpil Embraera a Airbus kúpil Bombardiera. Je to dosť neuveriteľné a chovanie Boeingu je priamym dôsledkom pocitu neobmedzenosti.
 

 

Tvoj svet funguje velmi jednoducho...bohuzial ten realny nie.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika