SME
Nedeľa, 18. august, 2019 | Meniny má Elena, Helena

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zhotoviteľ nevie tunel Višňové dokončiť. Érsek je pripravený aj na súd (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Smerácky tunel. Ako všetko, čo smer začal - nič nedokončili. Len vybrali svoje krvavé percentá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ano...

Nedavno mi jeden kamarat vysvetloval ako sa stavaju na Slovensku dialnice. Bolo to az zle pocuvat. Je to podstatne zlozitesie ako si napisal, ale da sa to zhrnut aj takto. ;-))) ...a je to vystizne.

btw: Poliaci vraj postavili za 4 roky 700 km dialnic...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

gileas

Toto je este silensjia kava ako bezne stavanie dialnic na Slovensku. Aj v Polsku sa stavaju hovadiny za EU peniaze.
Tu je ale problem, ze to vyberal Pockov ( kodove meno Strapaty ) rezort a ten fukal do nosa kokain v tej dobe viacej ako Charlie Sheen. Vsetky useky D1, ktore on podpisal su problematicke, uplne vsetky. Tuto nielen, ze vybrali podvodnika z vychodu a urcite tam bola tucna provizia, ale aj Talianov. O Talianoch mi jeden znamy hovoril, ze bezne mafia perie penaize cez taketo stavby a cim dlhsie sa stavia, tym sa viacej preperie. Preto to meska, oni to nechcu dokoncit, to im je jedno, oni poterbuju preprat spinave peniaze a Slovenska gubernai je na to idealna. Hlavne, ked projekt schvalil fetak, ktoreho pretiahla polovica Bratislavy. Celu tuto D1 tragediu ma na svedomy hlavne predosl jednofarebna vlada a najhorsi ministry aky to boli pri moci od Mociara. Aj ked, Danko konkuruje maximalne, ale on je iba tupy, to co nominuje SMER je cista zlocinecka mafia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tá talianská firma stavia tunely po celom svete, je to top. Mám skôr pocit, že ich chce niekto vyhúpať.
A ďalší nedobrý pocit z Érseka, namiesto toho, aby sa venoval reálnym problémom v rezorte, venuje sa politickému presadzovaniu projektov v oblastiach z jeho voličstvom, hoci sú na Slovensku úseky s väčšou intenzitou dopravy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stavba je zastavená!!!!

SMER to nechce priznať !! Pravdepodobne ide o velké podvody a nevedia čo s tým, preto všetci utekaju akoby im pod nohami horelo. Zase na SMERACKY podvod doplatia naivný slováci, ale dokedy budu ticho?????!!!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skuste pozriet

Ako sa stava zastavka pre MHD v presove smer kosice.Zhrniem to - jedna velka katastroofa. Obycajny pristresok, nic len stlpy a par lamp namontovat+nejaka podlaha a ne a ne dokoncit. Vzdy ked prechadzam okolo traja robosi sa motkaju cesta obmedzena skoro rok. Ziadny pohyb.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nad Žiharcom vyšla duha jasná...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ale.ale málo o tom vieš

vieš že vystavba má v zmluve tuším 3 milniky a keď 2 nesplníš tak máš pravo odstupiť od zmluvy bez dôsledkov.Prvý milnik bol prerazenie rury druhy je vo februari ukončenie Sekundarneho ostenia v oboch rurach neviem koľko im chyba ale odhadom 70-80% z celkovej dlžky 15km.

Taliani vraj nemaju LOVE a NDS im plati po tom ked ukončia objekty a dozor to schvali .
Tvrdia že 80 milionov maju sekeru a tak neplatia dodvateľom /hlava 22/

Po 2 milniku štát môže odstupiť od zmluvy /ine nezostane/ a Taliani sa možno budu sudiť napr zlý geol prieskum a taľafatky, výmysly no pruser je že ten kto to bude dokončovať sa bude zložito vyberať a do 2023 to musí byť vyplatene z Bruselu inak utrum a zo štatnej kasy čo sa nestihne.
Okrem toho dovtedy mozno aj padne bralo pod Strečnom.

Povedzme si čo Taliani vidime to v MOCHOVCIACH kde nám vdaka Ficovi ušli miliardy z dividend.

SKANSKA mala lacnejšiu ponuku ale ta nedava vraj všimne Zmerakom tak to nedostala.No je to jedna ak nie jedina stav. firma s kapacitami aj odbornosťou dodržujuca zmluvy.


Ersek to bude musiet dohodnuť z Bruselom ak im schvalia dokončenie netradične.

Videli sme čo sa muselo diať z BA mostom ked zajaca chytali za posledný chlp chvosta aj s električkou a odvtedy 4 roky ešte len plánuju 2 etapu električky cca 3 km a nič furt sa niekto odvolava.

Take tempo že ľudia by sa mali dožívať aspom 200 rokov aby sa stihli zviezť za života.

Zato v Japonsku dokažu po cumami opraviťť desiatky km diaľnic za pár tyždňov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To bude tym

Ze Japonci nemaju takych megazlodejov a za druhe natura, vychova, cest im nedovolia aby to neopravili, ale nie v horizonte 20 rokov, vid dialnica Ba-Ke. A este jeden dovetok coho sa chyti Duha to ide do kytek, tych by v Cine uz davno postavili k muru
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hah, nie :) Si to neidealizuj :D
Co sa tyka Japonska, tak oprava dialnice po cunami sa naozaj neda porovnavat s vystavbou novej dialnice... Este aj na Slovensku, keby sa poskodila dialnica po nejakej katastrofe, tak:
a) nemusis vysporiadavat a vykupovat pozemky
b) ak mas vyhlaseny nudzovy stav, tak nemusis robit verejne obstaravania, aby si zacal opravovat cestu
c) nemusis robit nove planovanie cesty, posudky zo zivotneho prostredia, schvalovanie trasy atd.

Porovnavat opravu cesty s novou cestou je fakt slusna hlupost... Takze porovnavajme opravu neprejazdnej cesty na Slovensku a jej opravu v Japonsku. Aj tam to bude podla vsetkeho v neprospech Slovenska... ale nie je tam treba niekolkorocne papierovacky a vo vseobecnosti je rozdiel ked opravujes a ked stavias nove.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len taka otazka...

co im brani pod strecnom prelozit cestu na druhu stranu vahu? na useku mozno 3 km. v tej zakrute od martina premostit rieku, potiahnut kusok cesty po druhom brehu a vratit naspat.
a na sucasnu cestu potom moze spadnut hoci cele bralo.
ci by tam nebolo co tunelovat cez neustale "zachranne prace"...?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

narodny park Mala Fatra a vysoky stupen ochrany, myslim ze je tam vtactvo europskeho vyznamu, ani cyklochodnik tam nie je mozne postavit
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Enviro a ani projektanti to nechcu

jedine riešenie sú betonové galerie ako v ALPACH no tie su mastnejšie ako diaľnica .

Tie sa dávaju len na krátke useky a aj tu by hrozilo v niekt. miestach že bralo sa zosunie až do Váhu čo by mohla byť nová priehrada ))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tentoraz nemate pravdu.taliani sem skutocne poslali mannagement s desattisicovymi platmi .a nas tu maju za opice co prave zliezli zo stromov. Ved oni ani nevedia ako si uplatnit naroky.tak slabu firmu som este nevidel.v takiansku im to vsetko prejde su najvacsia stavebna firma tam ale tu sa preratali. Nevedia nic poriadne spravit a to som antismerak
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Su pripraveni na pripadne sudy. V preklade, zapricinime spor, spor nechame vyhnit, danovi poplatnici zaplatia par desiatok milionov eur navyse ako odskodne a rozdelime sa fifty fifty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, toto je dalsia faza tunelovania, ked uz je vycerpany riadny rozpocet na stavbu. Sudy, arbitraze a na zaver pokuty a odskodne, o ktore sa podelia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A jazdiť sa bude stále cez Strečno. Donekonečna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podla clanku vraj vycerpali len 40% dumy. To mi hlava neberie. Keby chcelineviem ako kradnut, preco si nechavaju ujst zvysnych 60%?

,
A co sa tam chce Erszek nasudit? Nikoho nezaujima nejaky sud, kazdeho zaujima ako dlho sa bude stat v kolonach pod Strecnom a v Ziline.

Toho zhotovitela vass/smeracka garnitura sama vybrala. Co teraz naparujete svaly?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dosť zložité to vysvetliť.

Tender vyhrala Dúha, ale to nie je reálna stavebná firma, len si najíma subdodávateľov. Kedysi víťazi tendrov prinútili subdodávateľov robiť za nízke ceny a bez zaplatenia. Dnes po skúsenostiach s Váhostavom subdodávatelia bez zaplatenia nerobia. A ceny prác sú tiež vyššie - lebo riziková prirážka.

Fakturovať štátu víťazi tendra môžu len práce, ktoré boli skutočne vykonané. Kontroluje to štátny dozor. A preto vyčerpal len 40% sumy - lebo dodávatelia nedokážu zabezpečiť aby sa stavalo.

Kolóny pod Strečnom budú ešte veľmi dlho, lebo stavba bude minimálne 2 roky meškať. A ak nebola v zmluve klauzula o možnosti penalizovať meškanie stavby, prípadne odobrať stavbu dodávateľovi ak neplní termíny, ... tak môže byť zdržanie 5 a viac rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nerozumiem ako sa na Slovensku vyrábajú zmluvy..niekto si len tak vezme peniaze po určitom termíne bez zodpovednosti za nedokončenú prácu..a je úplne jedno či doprava na Slovensku kolabuje či nie.. Slovensko však zašlo ešte ďalej v svojom pokrytectve a nezodpovednosti či ľahostajnosti k hodnotám..V tv beží už nejaký čas reklama na dokonalú slovenskú dopravnú infraštruktúru..Hoci vlaky stále meškajú,vozový a rušňový park je na rozsypanie a bez náhrady, zamestnancov málo,rýchliky prichádzajú do staníc a autobusové prípoje odchádzajú do okolitých miest o desať minút skôr! A vraj miliardy na obnovu trate..hoci si niekto myslel, že Slovensko je len Bratislava Žilina-Košice..aj tak to ani tam nefunguje..mal by už niekto tú krajinu precestovať krížom krážom, rozprávať sa s ľuďmi a zobrať zodpovednosť za chod krajiny a peniaze daňových poplatníkov Inak krajinu pochováme vo vlastných klamstvách a sprenevere!!
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika