SME
Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rýchlovlak prepojí Bratislavu s Zürichom prvýkrát v histórii (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

"rychlovlak"

celkom sranda hovorit o rychlovlaku, ktory zvladne cca 800 km za 10 hodin... rychlovlak je peking-sanghai - 1300 km za 4,5 hod, tj menej ako polovicu tohto zurisskeho slimaka, resp. TGV...
europa uz mala byt davno poprepajana skutocnymi rychlovlakmi, lebo je to relativne maly a husto osidleny kontinent - je skoda lietat z BA do Zurichu, ked by to vlak mal zvladnut za aspon 3 hodky, resp pariz za 5 hodin... ked nacitam cas letu, cestu na letisko, dobu cakania, tak alternativna doprava do 5-6 hodin je lepsia, a hlavne lacnejsia. toto by mala byt jedna z priorit EU. Takisto vysoke postovne v ramci EU - je chore, ked mam postovne z ciny lacnejsie ako z talianska...to moc spolocny trh nepodporuje...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím. Vlaky na tom v Európe nie sú zase až tak zle, (ako napríklad v USA) ale mohlo by to byť oveľa lepšie.

Viem, že toto je PR článok, ale aj tak, chváliť sa 10 hodinami do Zurichu je kúsok mimo. Hlavne keď letisko v Zurichu nie je vôbec ďaleko, za 10-15 min v meste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

problémom sú aj ceny lístkov

Ak letenka vyjde lacnejšie, ťažko ľudí na vlak ukecať. Ked som naposledy dlhšiu cestu porovnával, vlak bol kruto drahší. Pravda, lôžko, ale len tam vidím na dlhé trasy zmysel: vyspať sa a ráno sa pustiť do práce - deň cesty aj noc v hoteli ušetriť. Pred časom som jazdil nočákom do Vorarlbergu, to bolo celkom v pohode. Ale stráviť celý deň na sedadle - hm, poznám aj lepšiu zábavu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cesta nocakom .,

Zalezi aj kto a ako vie zaspat.

Aj ked sa mi podarilo, nie je to ono ako v hoteli.
Predsa len to trmadzganie, hadzanie, zvuky ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to je v poriadku, ale Hl. stanica

nie hodna mena hl. STANICA mesta Bratislava.

Nevyhovuje

1. kapacitne,
2. technicky
3. umiestnenim
4. vizualne

Dodam len, ze cestujuca verejnost to vnima, ako samozrejmost a novy cestujuci si zvyknu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mne vadi bod c.3.

Navrhujem Martin, Zilinu, B.Bystricu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vlak bude stat 39 eur jedna cesta, BA - zurich.

letenky mi google nasiel od 135 do 200, (bez prestupu)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je stupidne PR. Ten RailJet je technicky rychlovlak lebo je schopny ist az 200km/h+. Aj TGV bezne jazdia okolo 200-250km/h, 300km/h sa jazdi len na niekolkych usekoch, kde je dostatocna vzdialenost zastavok.

Problem je skor v tom, ze tu rychlost nikde na tej trase ten RailJet nedosiahne, resp. nou moze ist len na niekolkych kratkych usekoch, pretoze trat nie je na to postavena.

Takze je to take klasicke PR oblbovanie - zrejme cakaju, ze sa ludia budu celi nadseni trmacat 10 hodin vlakom a este za vyssiu cenu oproti hodine a pol lietadlom. Ale hlavne ze je to Railjet (inak predtym na tej trase jazdilo aj nemecke ICE, len to cez BA neslo)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemas pravdu

Medzi Linzom a Viednou to dost casto a dlho vali tych 230. Je tam uplne nova trat. Je ale pravda, ze zo Salzburgu do Linzu to je pomalsie (teda Railjet vseobecne). Neviem, kadial za Linzom jazdi tato linka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Linz - Wels - Vocklebruck - Salzburg - Rosenheim (Nemecko) - Worgl - Innsbruck - Feldkirch - Buchs (Švajčiarsko) - Zurich (cca). Realne trasa bude VIeden, St. Poelten, Linz, Salzburg, Innsbruck, Zurich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Ten" vlak dokáže dosiahnuť rýchlosť až 230km/h, a túto rýchlosť skutočne aj dosahuje medzi úsekom Viedeň - Linz. Treba skonštatovať, že naši západní susedia pracujú na tom, aby bola takáto rýchla trať postavená až do Zürichu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

z BA do zurichu nic nelieta musis sa dostat do viedne, to mas dalsiu hodinu,

vlak ba - zurich bude stat 39 eur jedna cesta. lietadlo stoji 135 - 200 eur, popripade 7 hodinovy let s prestupom za 105 (narychlo cez google letenky)

a osobne preferujem vlaky , nie lietadla, sto ludi sto chuti, takze za mna je to ok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vlaková súprava

ide skôr o novinársku hračku spraviť článku klikanosť.
Railjety premávajú 10 rokov, ide o obchodnú značku OBB.
Reálne je to ale len vlaková súprava, ktorá dokáže ísť rýchlosťou 250 km, avšak potrebuje k tomu lokomotívu.(externú) - https://www.youtube.com/watch?...
Po Nemecku, Švajčiarsku, Česku a Maďarsku prepojili aj Slovensko... Wow, juch, hurá... :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prepojili Bratislavčanov a nie Slovensko.
Ak by mal niekto z Košíc cestovať 6 hod. a potom čakať na tento superexpres cca 4 hod. a ďalších 10 hod. sa trepať do Zurichu, tak sa kľudne môže vyhlásiť za kráľa bláznov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Niečo mi ušlo? My už nie sme súčasť Slovenska?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Riadne cynicko-arogantská otázka

Chceš to mať polopatisticky? ZSSR prepojila maličkú časť Slovenska situovanú v záp. časti Slovenska s Zurichom . Na celú zvyšnú časť Slovenska, hlavne východ, sa bratislavské generálne riaditeľstvo ZSSR vykašľalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pozri sa lepšie v koho rukách sú železnice. A myslíš si že sme to teda mali odmietnuť? Lebo východ? Prepac ale už sa mi to nezdá normálne. Ta ukrivdenost niektorých ľudí. Ešte šťastie že len niektorých.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V Bratislave žije toľko Blavákov čo Bratislavčanov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi tak.

Ale ten Balalak pod tebou to nikdy nepochopi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepojili privilegovanú Bratislavu,

nie Slovensko. Bratislava zas a znova ochcala zvyšok Slovenska, hlavne východ.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika