SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Roztrhnutý vlak, či horiaci rušeň. Čo sa deje so štátnym dopravcom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Bezplatná doprava nemá na toto dosah!!!

Bezplatná doprava nemá žiaden dosah na úroveň kvality rušňov a vagónov! Túto prepravu zadarmo dotuje štát ZSSK a tie vlaky by jazdili tak či tak. Je potrebné sa zamyslieť, prečo v roku 2018 jazdia stále "laminátky" z rokov 1969 na tratiach a prečo ZSSK nenakupujú vo veľkom nové rušne a nové vagóny!!!
Tých prenajatých 16 Vectronov a teraz nejakých 56 vagónov rekonštrukcia + 35 nových je len kvapka v mori v tomto marazme. Grafikony postavené na 140 Km/h, ale vlaky pre niektoré vozne len 120 Km/h môžu valiť. Preto tie 5-10 minútové meškania a aj viac. Nespokojní cestujúci, stále problémy a vraj koľajová doprava má byť riešením v tomto dopravnom chaose.

Ako to môže vôbec fungovať, keď sme si tento štát už totálne rozkradli?

ZSSK vedie partia zúfalcov bez skúseností a nepopieram, že sa snažia , ale výsledok je žalostný.
Sme národom zlodejov a podvodníkov a toto je výsledok. Nemáme stroje, nemáme vagóny. Sme totálne v prd.... a je úplne jedno či je doprava zadarmo , alebo nie.
 

 

No štát nám riadia šmejdi z SMER SD a SNS - čudovať sa je zbytočné. Všade len priemerne služby ako za komunizmu.
 

Na šmejdov z Most-Híd si zabudol...

Alebo dúfaš,že sa Bugár spamätá,teraz?!
Vabank,nič viac pre všetkých troch šmejdov...
 

 

Bugar je zradca, nikdy som ho nevolil ani nebudem.
 

 

Doprava zadarmo je už len náplasť na hnisajúcu ranu.
 

 

pan je vestec... nema dosah na kvalitu rusnov? ty nemas dosah na inteligenciu...
jazdi viac vlakov... cize je menej zaloznych rusnov takze ak je v rezerve 0 masin ziadna nejde na servis ak je schopna jazdit..
vlaky maju viac vagonov,, ano tvojej felde je jedno ci za dedinou obiehas sam alebo vedla teba sedi 150kg svokra,,,
v svajciarsku bezne jazdia 50 rocne lokomotivy,,, a ako pises sme totalne v prdeli.. takze tam nas dostalo aj tvrdenie ze to je zadarmo.. zadarmo to neni a ked sa to bde platit bude to boliet...
 

" tie vlaky by jazdili tak či tak"?

tie vlaky si žssk požičiava z čr za nie malé nájomné . inak by vlaky zadarmo neexistovali, keby neboli prenajaté do sr tak by boli v čr už v šrote
 

Požičiavanie dráhových vozidiel od ČD

ZSSK si požičiavala od ČD vozne len na začiatku "bezplatnej vozby" do zmien obehov dráhových vozidiel a GVD. Osobné vozne požičané vtedy z ČD (r.v. cca 1986 - 1990) boli čisté, v dobrom technickom stave a vôbec neboli vhodné na zošrotovanie (v lepšom technickom "plne predpisovom stave", ako v SR) boli určené a aj nasadené v prímestskej a regionálnej dopravy a pokiaľ viem žiaden cestujúci sa na ich kvalitu nesťažoval. Osobne som niekoľko takýchto súprav videl, keď prišli do Bratislavy a môžem povedať, že na niektorých tratiach by boli radi, keby tam mali aspoň také. Dieselové lokomotívy požičené od ČD boli tak isto z prevádzkových záloh a žiadne šroty. Takže nešírte voloviny, keď ste ich osobne ani nevideli a info máte len od agentúry JPP a z diskusie v SME.
 

"neboli vhodné na zošrotovanie" -

asi boli určené pre exkurzie a čd používali namiesto týchto exponátov zastarané a vyslúžilé súpravy, ak vieš čo som videl a nevidel zariaď si inštitút jasnovidectva - zbohatneš
 

Šrotovanie HDV a jasnovidectvo

Neviem aké vagóny ste videl Vy, ale ja som si osobne niekoľko súprav osobných vozňov z ČD hneď po ich príchode do Bratislavy osobne pozrel a aj som sa v nich následne viezol, Na to, že išlo o deponované vozne zo zálohy boli v omnoho lepšom stave, ako prevádzkové vozne ZSSK (čistý interiér a WC, v dobrom technickom stave, bez grafiti, s plne funkčným blokovaním dverí a pod.).

K "šrotovaniu" na železnici - vo svete bežne jazdia osobné vozne s porovnateľným vekom ako u nás ( do cca 45 rokov) akurát cca v polovici technickej životnosti býva vykonaná modernizácia (interiér, elektrická a brzdová výzbroj) a prípdne sa počas revízií doplneia aj nejaké novinky, ako WiFi, zásuvky pre napájanie prístrojov, USB nabíjačky a pod.). Aj v takom Švajčiarsku denne jazdia v rýchlikoch resp. na lokálkach podobné vozidlá (rovnako staré), ako je napríklad zubačka v Tatrách.

Napr. požičané vozne vozne Bdt (pred tým Bte) vyrobené v MSV Studénka v rokoch 1986 a 1987 modernizovala v predchádzajúcich 5 rokoch ŽOS Trnava a patria k najobľúbenejším a najspoľahlivejšim vozňom ZSSK a z pohľadu pohodlia a interiéru sú porovnateľné s vozňami v regionálnej doprave v Nemecku, Rakúsku alebo vo Francúzsku. Kupákové "B" z Bautzenu r.v. 1981 bežne nasadzované na ČD nie sú až taký "šrot" pokiaľ sa riadne udržujú´(na ČD podstatne lepšie ako u nás).

To, že na ČD sa za uplynulých 25 rokov vozne nakupovali a v iných množstvách, ako u nás ( a aj množstvo el. jednotiek a tiež modernizovali) znamená , že v zálohe majú ČD podstatne viac a použiteľných osobných vozňov. U nás sa len šetrilo "ekonomizovalo" a držala prevádzková záloha na minime ( od roku 1991, keď prišli posledné vozne objadnané za "šokializmu", sa kúpilo v roku 1996 10 ks lôzok, do roku 2000 52 ks zmodernizovalo pre IC vlaky, a po roku 2005 sa začali kupovať nové vozne tempom cca 10 ročne, keby neboli Eurofondy, tak dneska nový alebo modernizovaný pakr máme akurát tak na polovici rýchlikov a IC vlakoch). Potom, keď vypadne nejaký vozeň v rýchliku pre nejakú vážnejšiu závadu zaradia tam ZSSK hajtru zo "Skaly", lebo všetko ostatné denodenne jazdí.

Ja sa na jasnovidca nehrám a ak ma chcete presvedčiť o opaku, pošlite foto najkého "českého šrotu", čo ste sa v nom viezol resp videl.
 

diskusia o zaujímavej téme:

čo umožnilo ficovi zaviesť populistické a drahé "opatrenia" a koľko € zo šrajtofle občana si na to musel a musí požičiavať? dnes neviem ani ja a zrejme nikto kto z podvodu a okrádania občanov nemá choseň, iste každý pochopí že budem čítať iba príspevky ktoré budú obsahovať konkrétne údaje o komunistických zločinoch ficových vlád a ostatné je iba odkláňanie pozornosti od témy
 

 

To nevymyslíš to je život:) Je to asi tak ako je uvedené vyššie. Nuž nechcem byť pesimista ale lepšie to už pravdepodobne nikdy nebude. Celkom dobre to vydieť na letisku v BA. Tesne pred vstupom strategického investora vláda zastavila privatizáciu vraj svoje si rozkrádať nedáme.

Ale čo, prišla kríza s ňou kľakol SkyEurope a bolo. Vláda musela z rozpočtu investovať do modernizácie letiska, ktorá sa jej pravdepodobne nikdy nevráti alebo tak možno za 40 rokov.
Podobne to vyzerá zo železnicami. Netvrdím že privatizácia problém vyrieši. Určite nie politicky. Ale je tu väčšia šanca že ľudia budú cestovať slušnejšie do práce a hlavne bezpečnejšie. Myslím že tých bez mála 30 rokov čo štát riadi železnicu už ukázal ako mu to ide, teraz nech sa na mňa soudruzi nezlobí dajme šancu iným.
 

 

Tak slovo "vydiet" som este v ivote nevidel :-)
 

 

Ak ich stat dotuje tak ako stavia nove nemocnice, napr. tu na razsochach, ako sa stara o skolstvo atd. potom to ma obrovsky dosah! Trapne divadielko s rekonstruovanou cakarnou v BA za x milionov, namiesto novych lokomotiv a pod. to je dobre ako propagacia pred svojimi slabomyselnymi volicmi, ale pre cakajucich, ktori si tam nemaju kam sadnut len na zem je to vysmech!
 
Hodnoť

Pan hovorca

Samotná Železničná spoločnosť však cestovanie zadarmo obhajuje. „Tento krok bol z pohľadu koľajovej dopravy veľkým krokom vpred a privítal ho každý železničiar,“ povedal Kováč.
Pan hovorca sa skus najprv opytat zelezniciarov co si myslia o bezplatnej preprave a nedristaj. Ako byvaly zamestanec viem o com hovorim a som rad ze uz tam nepracujem
 

Hovorca štátnej firny

... doteraz ho všade uvádzali ako hovorcu ŽSSK, a už je inštalovaný aj do ŽSR a ŽSSC. Chudera Pavlikova. To si nezaslúžia za dlhoročnú prácu, doplatit na ficovský syndróm vlastníka ľudí svojho kamaráta. Chceš zažiť nemožné, zamestnaj sa v štátnej firme!
 

 

Ja mám pocit, že hovorcov na Slovensku musia robiť úplní mentálni zúfalci. Obhajovať zlodejiny alebo nekompetentnosť vládnej bandy za pár Eur mesačne tak to fakt neberiem.
 
Hodnoť

KVALITA ŽSSK

Len na našej, ako by povedal (kapitán Danko) národnej železnici si kúpite lístok s miestenkou do prvej triedy a na tom mieste Vám sedí niekto iný. A vyjadrenie železníc - oni také neriešia, ale predať lístok vedia.
KDE NEFUNGUJÚ ÚPLNE JEDNODUCHÉ VECI, AKO MÔŽU FUNGOVAŤ NEJAKÉ ZLOŽITEJŠIE VÝKONY.
 

Obligatórne miestenkovanie

V celej Európe platí pri miestenkovaní vo vlakoch s obligatórnym miestenkovaním, že každý kto má platný cestovný lístok /aj do prvej triedy/ si môže sadnúť na miesto, ktoré chce. Keď príde cestujúci s miestenkou je povinný mu miesto uvoľniť. Pokiaľ tak neurobí môže cestujúci požiadať o pomoc sprievodcu, ktorý by mal zariadiť jeho uvoľnenie. Pri povinne miestenkových vlakoch sa samozrejme predávajú miestenky buď priamo s lístkom, alebo kto má iný komerčný produkt (napr. celoročnú kartu, zamestnanecké cestovné, zahraničné lístky a pod.) si môže kúpiť miestenku po jeho predložení v pokladni a teda nie je určite vydaných viac miesteniek, ako je miest (resp. aby sa boli na nejakom úseku duplicitne obsadenie miesta). V zahraničí sú aj výnimky, kde pre vybranú skupinu komerčných produktov (lístkov) existuje výnimka pre nastúpenie do povinne miestenkového vlaku (napr. aj niektoré vlaky TGV), ale v prípade obsadenia všetkých miest môže sedieť akurát na sklopke na predstavku.
Nevidím dôvod, prečo by sa mali vydávať lístky do konkrétneho vlaku (vrátane prvej triedy), keď by sa cestujúci nemohol rozhodnúť v akom čase môže cestovať podľa momentálnych okolností. Samozrejme potom musí znášať riziko, že bez miestenky si nemusí nájsť voľné miesto na sedenie.
Z osobnej skúsenosti môžem povedať, že najplnší vlak som zažil cca 20 rokov dozadu v nedeľu večer z Zurrichu do Viedne, kde sa mládežníci rovnako, ako u nás zložili na chodby a predstavky a na jedno miesto bez miestenky bolo aj 10 čakateľov (niečo podobné, ako bolo u nás pri cestovaní na akciové LIDL lístky). Silne mi to pripomínalo aj moje pravidelné cestovanie v piatok poobede rýchlikom o cca 14.00 z Bratislavy ešte za šokializmu, kde sa po Žilinu nedalo ani na záchod prejsť, na rozdiel od toho vlaku zo Švajčiarska do Viedne sa aspoň za Popradom dalo pohodlne sadnúť .

Veci nefungujú len vtedy, keď sa predajú dve miestenky na jedno miesto na ten istý traťový úsek, teda v inom prípade fungujú presne podľa medzinárodných predpisov.
 
Hodnoť

 

Štátna akciovka... a čo čakáte?
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika