SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ceny diaľničných známok pre rok 2019 sa nezmenia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

a preco by sa mali

ceny menit?! kazdopadne je pekne svinstvo, ze znamka plati na kalendarny rok a nie 12 mesiacov ... ale preco by sme mali chciet nejaku spravodlivost, ze?

kazdopadne je krasne pouzit, uz 8 rokov, dialnicu do KE v plnom rozsahu, dakujeme sudruh fico, skoda, ze odisiel uz davno z politiky ... taky dobry politik to bol ..
 

 

Nebud smutny, stale sa tvari ze on sa vrati, lebo bey neho sme v prd... vsetci. Uz utrpel mesiassky komplex
 

 

Slovo: mesiášský komplex
prof.PhDr.Rudolf Kohoutek,CSc.
Význam:
spasitelský komplex či syndrom (soubor příznaků) projevující se např. narcistickými a supermanskými pocity, nepřiměřenou sebedůvěrou a nezvratným přesvědčením o své mohoucnosti, schopnosti a dovednosti vyřešit extrémní mimořádné situace nebo dokonce někdy i o vyvolenosti spasit celý svět. Bývá součástí některých vážných duševních poruch a nemocí.
 

No a to nikomu nevadi,

ze v jeho blizkosti s dostupom k vsetkym informaci bol agenti cudzieho statu?Vyzera to tak ako ,ze prisiel k nemu niekto a ten povedal,ze tito budu tu akoze pracovat.Je nam ti jedno vsetkym aj Tajnej sluzbe a teda vsetkym tajnym sluzbam.No a preco nie je jednodnova znamka teda poplatok za dialnicu.Preco sa plati rychlocesta. Napr. Polsko ma dialnice a rychlocesty zdarma.Teda nie vsetky.
 

 

Je len jedno nepochopitelne, a to preco sa k cenotvorbe nevyjadruje protimonopolny urad, lebo ak nds nie je monopol, potom asi tazko nieco ine je monopol. O.i. ta ich cena pre obcasne jazdy vobec nezodpoveda ekonomickej realite. Nemaju nic cim by chceli niekoho viac osklbat napr. mnozstevnou zlavou (jeden majitel, x aut), moznostou menit spz a pod. Predaju menej znamok, menej zarobia.
 
Hodnoť

čas sú peniaze, ale nie na úkor prírody

Investície do diaľnic a rýchlostných ciest sa určite vrátia. Je ale škoda, že rýchlostnú cestu R1
niekto naplánoval stredom národného parku Nízke Tatry. Čo ste sa už úplne zbláznili rozdeliť národný park? Veď súbežne sa nachádza rýchlostná cesta R3 - Zvolen - Martin - Ružomberok.
 
Hodnoť

 

Znamka neplati 365 dni od kupy, ale ma definovanu "expiraciu" rovnaku ako zakupena hockedy pocas roka.

A ten argument minDopr je úžasný: Poklesli by nám totiž tržby, keby znamka platila 365 dni.
Takže v podstate to znamená, že okrádame vodičov aby sme si namastili bruchá. Čistá zlodejina.
 

 

V kazdej normalnej krajine je to rok od zakupenia, len v tejto dzamahiriji je mozna takato statna zlodejina. Hlavne ze sa stale omiela uspesny pribeh pod vedenim strany UCM (Ukradni co mozes - SMer SD)
 

 

Kontrolna otazka : Ktore su to , podla teba ,tie normalne krajiny ? Lebo platnost rok od zakupenia je iba v Rumunsku a Bulharsku. Zbytok Europy podla teba nie su normalne krajiny? Moj zdroj https://gazduj.etrend.sk/clank... alebo https://blog.autobazar.sk/4174... Ak mas ine informacie , poprosim o link , kde v normalnych krajinach je platnost dialnicnych znamok rok od zakupenia. Dakujem.
Takisto tu nikde nevidim moznost 1-dnovej dialnicnej znamky , ako je to tu kritizovane , tuto moznost neponuka ziadny stat. Naopak , take Svajciarsko ma iba rocnu znamku. Takze ak niekto prechadza cez Svajciarsko , ma na vyber kupit rocnu , alebo vyhnut sa dialniciam. Budme radi , ze nemame zavedeny mytny system , este len to by sme nadavali.
 

 

Zial Rumunsko a Bulharsko su uz dalej od nas. V Madarsku napriklad nemozes kupit rocnu dialnicnu znamu od juna do konca roka. A maju zavedene zupne dialnicne znamky.
V ostatnych krajinach, ktore spominas, je system extra spoplatnenych zon, tak to nie je uplne to iste ako u nas. Vo Svajciarsku platis este aj za niektore tunely. A cena 40 frankov za znamku, pri ich prijmoch, je inde ako nasich 50 EURO.
A ked to porovnas, tak mytny system je v tomto smere spravodlivejsi, co prejdes, to zaplatis, popripade mas kupenu "krabicku", kde ta mito vyjde este lacnejsie.
 

Diaľničné známky

sú ukážkou nepochopenia elektronizácie.

Ak existovali nálepky na okno, tak je jasné, že museli mať nejaké konkrétne platnosti.
Dokonca pre kontrolu obstojí aj ročná nálepka január-január.
Pri kontrole stačilo vidieť farbu a bolo skontrolované.
Vozidlá s mesačnou, či 10 dňovou nálepkou museli ísť na podrobnejšiu kontrolu.

Dnes nie je žiadny dôvod aby neexistovala nálepka od dátumu do dátumu.
Napr. by mohla byť na 37 či 186 dní.
Tak ako volím dátumy na ubytovanie v hoteli, tak by som zvolil platnosť nálepky.

Iste kratšie nálepky by boli v cene na deň drahšie, ale nemuseli by existovať len 3 druhy.
Aj výnos z predaja sa dá upraviť.
Keď bude 3 mesačná stáť 25 eur, je to lepšie, ako keď musím kúpiť 3 ks po 14€ = 42€ alebo ročnú za 50€.
Dokonca by sa väčšina nálepiek nekupovala koncom januára.
 

mne hlavne chybaju nejake kratkodobejsie

napriklad 3-dnova "vikendova" za povedzme 5 eur, alebo jednodnova za 2 eura.

100% suhlasim s tvojou prvou vetou.
proste sa preniesla nalepka do elektronickej formy a tym to zhaslo. :-((
 

Tých prípadov je viac

1, Idem na dovolenku na 10 dní, potrebujem 1 deň pri odchode a 1 deň pri príchode.
Teraz musím kúpiť mesačnú.

2, Kúpim auto 1. septembra potrebujem 3 mesačnú, alebo ročnú od 1.9. do 1.9.

3, Dostal som zákazku na druhom konci republiky budem 6-8-12 týždňov jazdiť. Buď si budem kupovať 1 denné na každú jazdu, Vaše víkendové na 3 dni (piatok-nedeľa) alebo si kúpim 3-mesačnú.

Vybrať si má zákazník. Ako keby na pumpe bolo možné natankovať len 10-30-60 l benzínu
Ak by sa Vám tam 60l nevošlo máte smolu, samozrejme pri odbere 30 a 10 litrov by bol liter benzínu drahší.
 

 

K bodu 1: ešte horšie to majú Slovinci: ideš do Chorvátska na týždeň, no ale to je napr. od soboty do soboty, čo berú ako 8 dní - tak platíš mesačnú. Tlačili na nich mnohí zo všetkých strán, oni nič, práve toto im vyhovuje...vedome zdierajú. Nechcú dať na trh 10 dňovú.

K bodu 2: od 1.septembra do konca roka sú štyri mesiace :-)
 

 

Inak povedane platnost na 365 dni moze byt ale len za cenu zdrazenia...
 
Hodnoť

Nemení sa ani nezmysel,

že ročná známka neplatí 365 dní ale kalendárny rok.
Nemení sa ani možnosť zakúpiť si 1-dňovú známku za euro.
Je len možnosť kupiť 10-dňovú a nemožnosť vrátiť nevyužitých 9-dní.
Bez zmeny je aj rovnaká platba za dialnice na východe, kde je dialničných km nepomerne menej než na západe.
Čo sa dalo čakať od bratislavských zlodejov? Bez zmeny.
 

1dnova za 1 euro ??

mas to v nejakej krajine ? ja si narychlo nespominam.
tak si dobrovolne ukrajovat zo ziskov ??

to je ako ist do nejakeho akvaparku, a prosim si 37minutovy listok .. lebo mi tolko staci, nepotrebujem ten najmensi mozny 2hod vstup
 

To je ako by v akvaparku predávali

len týždenné permanentky.
2h vstup je OK.

Či to je v nejakej krajine, predsa nie je dôležité.
 

bavime sa o inych sumach

tie 2 hodiny uz stoja tolko, ze na cloveku aj daco zarobia, nejde o symbolicke 1 euro ako dotycny ziada.

to ze to ani v inej krajine, je dolezite preto, aby sa tu zase neomielalo, ako slovaci toto, slovaci tamto, "len na slovensku je take mozne"...
 

 

A čo by povedali cestujúci v MHD, keby si nemohli kúpiť listok na 1 jazdu či 1 hodinu za 0,50-1,00 ale najmenší by bol týždňový za 7 eur? A tak občasný cestujúci by prejazdil pár jázd počas dňa a zvyšných 6 dní by mu bol na prd. To by mohli spraviť, cestujúci by sa "potešili".

Argumentovať "inou" krajinou je neadekvátne, lebo uvediem inú krajinu bez známok, poprípade uvediem inú krajinu, kde sa platí od kilometra, poprípade uvediem inú krajinu, kde je hustota dialnic neporovnatelna s našou.

Takže 10-dňova známka je svinstvo, takisto je svinstvo kalendárno-ročná.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika