SME
Streda, 19. september , 2018

Získajte predplatné Sme.sk už od 1 €


Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dochádzate do Bratislavy? Kde sa najviac zdržíte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prejazd cez križovatku vo Vajnoroch je hotová katastrofa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Katastrofa nie je doprava.

Katastrofa je mimoriadna udalosť, pri ktorej dochádza k obrovským škodám na majetku a na životoch ľudí.
To čo sa deje v okolí Bratislavy čo sa dopravy týka, tak to sa správne nazýva ZÚFALSTVO a BEZMOCNOSŤ.

Bratislava zomiera na svoju centralizáciu od ostatných častí Slovenska. Mesto sa stáva nevhodným pre normálne fungovanie. Život v meste a okolí sa stáva nevhodným. Ale zastaviť to nejde.
Všetko sa valí do Bratislavy. Nové výstavby bytov, obchodov, firmy naberajú ľudí..........., to je všetko OK, ale infraštruktúra je na úrovni rokov 1992-1996. Mesto má oficiálne 490 tisíc ľudí, ale v týždni tu reálne existuje možno aj viac ako 1 milión ľudí.

Neriešiteľná situácia, nikým a ničím momentálne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

možno aj viac ako 1 milión ľudí? neblázni :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak max do 750 000...viac nie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tohto názoru som aj ja...max 750...ale fantasmagórie o miliónoch ľudí v Bratislave cez týždeň sú úsmevné
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zoberme to pragmaticky chlapi.

Chlapi, nechcem sa Vás nijako dotknúť, ale zoberme to prísne pragmaticky.
Bratislava - stálych obyvateľov asi 450 tisíc.
Cezpoľní bez trvalého pobytu - podľa nejakých štatistík asi 250 tisíc ( z minulého roku informácia.
A samozrejme ešte plus satelity Bratislavy, kde sa obyvateľstvo týchto obcí a miest nezapočítava do Bratislavy. ( Most pri BA, Hamuliakovo, Rovinka, Kvetoslavov, Miloslavov, Ivánka, a + opačná strana ( Borinka, Stupava atď , atď)
a veľké okresné mestá Pezinok, Senec, Malacky + množstvo dochádzajúcich zo širokého regiónu TT, NR ale aj TN. Ved len títo denno-denne dochádzajúci a večer odchádzajúci tvoria aspoň 150 - 200 tisíc ľudí. Veď z čoho by boli tie kolóny logicky, nie? Samozrejme ten 1 milión je asi málo prestrelený údaj ale 750 tisíc nie je rálne číslo. Práve tí denne dochádzajúci zdvíhajú to reálne číslo o ktorom som písal keď som myslel, že kto sa v BA denne zdržuje. A ešte pripočítajte pomerne veľké množstvo študentov v BA - možno aj 50. tisíc ( či už dochádzajúci, alebo internátny) Aj keď študenti nechodia vo veľkom autom.

Takže ak sa zhodneme na 900 tisíc denne fungujúcich ľudí v Bratislave ( nerátam tranzitnú dopravu aj keď to je tiež vysoké číslo), tak nebudeme ďaleko od reality.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sorry priateľu ale nie, nezhodneme sa na žiadnych 900 tisíc :)
tvoje počty sú scestné - iba to rýchlo zhrniem - rátaš obyvateľov veľakrát 2x, tam kde máš 250tisíc cezpoľných, tam máš už veľakrát a mnoho percent obyvateľov napr. Mostu, Hamuliakova, Rovinky atď. Koľko percent obyvateľov Pezinka, Senca rátaš? Nie všetci idú do Bratislavy atď...
Nie, nie je tu ani 900 tisíc.
Pozri si článok, ktorý "špehoval" aktivne SIMkarty na území Bratislavy - tam ten údaj bude oveľa presnejší.
Hovorím Ti to v dobrom, ja som si tiež kedysi myslel, že je tu milión, ale moja práca, ktorá sa tým zaoberá, ma vyviedla pekne z omylu :))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tí cezpoľní sú prespávajúci v BA!

Zabudol som napísať, že tí cezpoľných bez TP v BA je 250 tisíc podľa info o SIM kartách a + tí denno denne dochádzajúci z regiónov BA,TT,NR ale aj TN a tých je asi 150-200 tisíc a to je tá komplikácia dopravy. Nie tí domáci v BA, ktorí sa presúvajú v rámci mesta hlavne MHD čkou.
Aj tí cezpoľní sa presúvajú MHD, lebo v podstate bývajú v BA. Niekto tie kolóny tvorí a to je tranzitná doprava + denno-denne dochádzajúci a tých je naozaj aj 150 tisíc. Preto tie moje počty koľko ľudí je denne v BA.
450 tisíc kmeňový BA + 250 tisíc CP čkári prespávajúci v BA + 150.000 denno denne dochádzajúci + 50.000 tisíc študenti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ešte raz (už naposledy)
tí dennodenne dochádzajúci do BA 150-200 tisíc - to číslo určite nie je 200 tisíc, je to 130-150 a áno, to je tá komplikácia dopravy.
ALE
nemôžeš urobiť nahrubo 450+250+150+50
lebo tých 450 a 150 sa ti vo veľa prípadoch kryjú chápeš? Kopec ľudí má trvalý pobyt v BA (450) a býva napríklad v Ivanke pri Dunaji, Rovinke atď. a sú medzi dochádzajúcimi (150). To sú desaťtisíce ľudí, ktorých ty rátaš 2x. Detto študenti - prečo ich rátaš zvlášť, veď tí už sú zahrnutí buď v prespávajúcich alebo dochádzajúcich. Dokonca bola zverejnená štatistika - z tých dochádzajúcich 130.000 je 60% pracujúcich, 20% stredné školy, 17% vysoké, zvyšok dôchodci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Objektívne sú asi tie SIM karty.

Ďakujem za doplňujúce info. Je to pravdepodobne aj takto nejako, len ani jeden z nás nedokáže povedať to číslo s presnosťou na +/- 20-30 tisíc.
Dnes, v dobe moderných technológií by bolo naozaj dobré spočítať počet aktívnych SIM kariet v nejakom presne stanovenom časovom pásme napr. 11 až-14 hodina, aby sa vyhlo tranzitujúcim vodičom nákladnej dopravy, autobusom a pod. V tomto čase je aktívne obyvateľstvo v práci, v škole, doma, na obede a pod. Toto zopakovať v nejakom horizonte 30 dní ( pracovné dni) a urobiť z toho nejaký relevantný priemer. Veď v dnešnej on-line dobe by to nemalo byť problém. Verím tomu, že tu takýto prieskum časom bude a potom uvidíme čísla blížiace sa realite, aby sme nemuseli polemizovať. 150 tisíc tam 150 tisíc sem.

Záverom ďakujem za podnetné názory a slušné príspevky, pretože v poslednej dobe je to tu len o urážkach a osočovaní medzi diskutérmi.
Diskusie majú byť podnetné a nie konfrontačné ako sa to tu stáva už denne pravidlom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A čo tie tisíce ľudí s TP v BA a bývajúci v satelitoch?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kolony sa tvoria hlavne na pristavnom

kedy domaci (je uplne irelevantne ze tu kupili byt pred mesiacom, rokom, 10timi, alebo sa tu narodili alebo su to samotni potomkovia presporakov) vyuzivaju na pohyb v ramci ba iba auto, kopa z nich ma aj dve auta... cize stale tu kazdy omiela cp-ckarov, ale je to tak 50/50 (obrazne) . ten pristavny most, resp riesenie pripajania nie je stavanu na tuto prmavku tym padom je vsetko brzdene z d1. ten obchvat je uplne zle postaveny...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

trochu optimizmu

V Bratislave a okolí môže byť milión ľudí, ale to nie je také zlé. Kľúčová je infraštruktúra, ktorá chýba, ale hádam raz bude. Na svete aj v Európe sú veľkomestá, ktoré sú na tom oveľa horšie. Bratislava má výbornú MHD, bolo by ju ale treba rozšíriť na celé široké okolie, napr. potiahnuť električky a vytvoriť S-Bahn. Ak nie je priestor na nové trate, dať ich na stĺpy. Urobiť do mesta viac diaľnic a RC. Každý vie, že namiesto obchvatov všelijakých zapadákovov sa mala postaviť RC D. Streda - Bratislava. Ale všetko sa dá ešte napraviť a zdá sa, že na veciach sa pracuje.
https://nasadoprava.sk/na-stav...
http://targetnews.sk/clanky/it...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mne to uz pride

akoby sa nejaky redaktor nechal nalakat na kludne byvanie v rodinnom dome 20km od zamestnania a teraz nema cestou v aute nic ine na praci, len zapnut diktafon a premyslat nad clankami na tu istu temu a o tom istom meste.
Co tak blogovat o alternativach pod Strecnom, cez Presov alebo okolo Lauga v Trencine?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Za posledne 2-3 roky mam pocit, ze nas je 100 milionov. Dnes uz v kazdej dedinocke su zapchy. Tazko povedat ako dany stav vyriesit, ale asi iba radikalne. Vystavba ciest tomu nepomoze.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nepomoze tomu vystavba ciest

Pretoze ludia sa stanu viac pohodlnejsimi, treba ich vykopat z aut (som aktualne v buse pri zvaracaku) a v ba maju dve auta v prenajatom byte nie len cpckari, ale aj ti co sa tu narodili davno, a ze ich poznam... Jedine ako ich dokopat je im poskytnut alternativu, ale nie v podobe zrusenia autobusov ako nam urobila tt vuc a mam sa teraz trepat vlakom do senkvic, odtial bus smer dolany a odtial prestup domov, wtf? Koho normalneho toto napadne ked som do hodiny pri avione cez d1??? A neskor vecer aj tak nemam alternativu a musim autom a to uz je doprava v pohode tak som a 40min doma...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hej pekne to do .... li!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby len tt vuc... Mne to pripada, ako keby chceli nasilu ludi presmerovat na vlak - vid doprava v obciach okolo senca - zrusenie priamych autobusov do ba, vsetko zvazaju na zeleznicnu stanicu v senci. A genialny napad vybudovat p+r v bahoni - to som zvedavy :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aký vlak, ved dnes pozerám Pezinok - Nove Mesto, ledva par preplnených OS tade prejde aj to v nevhodných časoch a malo, a vraj to posilnili by ma zaujímalo, že kde ;).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Posila bola hlavne smer SC-BA, PK-BA vlani, tam je to na hranici možností.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika