SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ryanair už nebude povoľovať príručnú batožinu zdarma (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Koľko budem platiť za umelý chrup a jednu barlu?
 

Leť s AirFrance, tam ti umelý chrup

aj vyčistia a vynesú ťa z lietadla. Nikto ťa nenúti lietať s nízko nákladovými aerolinkami.
 

 

Tolko klamstva v 1 clanku od Raynu.


Konecne sme sa dozvedeli preco zaviedli tu komediu s odoberanim batoziny pri gate.
Acono to malo meskanie hm, dovtedy si klient zobral so sebou prir kufor a meskanie mal iba tak vovalavany pasazier.

Staci prestupny let - Tfs /Ace / ..... a za par vyberu 4 lety x 2 os x 10

A ten trik aby obrali vsetkych aj tym co kupili za sexi cenu dovolenku v zime, ved sezona zacina v decembri a keby dali platnost na 01.01.19, peisli by o balik. Tak u od 01.11.18 a zaroba za 2 mesiace.

Na 1 rodine na kanarske v zime zarobia od 90-120 eur za 3 osoby.
2 dni hotela prave mu vytiahli z karty.

Ale oni neocakavaju prijmy :)

...... A novu miliardu v usd zarobi ceo
https://www.irishtimes.com/bus...
 

Air France

nie je zrovna dobrý príklad. Možno Austrian alebo Turkish. Ale tvoj príspevok je trefný. Vďaka tej cene čo ponúka RyanAir a podonné nízkonákladovky, nie je lietanie problém ani pre "chudobnejších". Keď k tomu pridáme AirbnB tak dovolenka v rámci Európy vyjde lacnejšie ako pobyt kdekoľvek na Slovensku
 

 

Ak teda práve nebudú v rámci zachovania národných tradícií štrajkovať ich piloti alebo lietadlo nebude mať klasické, decentne francúzske dvojhodinové meškanie :-)

Ale áno, pointa je jasná a máš pravdu. Dostaneš, čo si zaplatíš. Priamo alebo nepriamo.
 
Hodnoť

Konečne !

To zdržovanie odletov kvôli šachom s príručnými batožinami je choré. Batožiny riešia v čase, kedy by sa malo čo najrýchlejšie nastupovať. Takto si vyrábať zdržanie, to nejde dokopy s biznis modelom aeroliniek, ktoré poskytujú len a práve prepravu z bodu A do bodu B.

Do lietadla na krátke trate (B737, A320/1) sa zmestí cca 100 príručákov. Pri počte pasažierov cca 190 sa to musí nejaké férovo rozdeliť. Jedni sa zaplatia za prevoz príručáku v lietadle, iní si žiaľ musia zaplatiť štandarnú podanú batožinu. Ktorú podajú normálne na check-in, nie sa budú o ňu naťahovať pred nástupom a potom nakladanie tejto batožiny bude brzdiť odlet.

Samozrejme, otázka je cena, ale do 10 eur je to suma, ktorá je nákladová. Aerolinku handling batožiny na letisku proste stojí peniaze.

Ryanair: neskoro, ale predsa. Konečne!
 

nie celkom suhlasim

Ryan sa snazil zakaznikov tlacit k tomu, aby brali len prirucnu batozinu a nemuseli odbavovat batozinu pri check-ine, kedze spolocnost za to plati letisku manipulacny poplatok, cize Ryan len chcel usetrit na manipulacii s batozinou.
Ked sa zakaznici letiaci Ryanom naucili brat len prirucnu batozinu, tak samozrejme to zdrziava, je malo priehradok nad sedadlami, navyse Ryan bude musiat zvysit platy zamestnancom, tak sa rozhodli zaviest poplatky aj za prirucnu batozinu, aby zvysili zisky, pripadne dorovnali vydavky za mzdy. Nic ine v tom nie je. Pokial budu letenky za priaznive ceny, zakaznici to preziju a budu nadalej lietat Ryanom.
Biznis model maju vsetky letecke spolocnosti rovnaky - zarobit, cize presunut zakaznika z bodu A do bodu B, samozrejme si nechat za to zaplatit a vytvorit pre svojich akcionarov co mozno navyssi zisk. V tomto sa Ryan absolutne v nicom nelisi od stoviek dalsich leteckych spolocnosti po celom svete. Ryan je vynimocny len tym, ze predava lacno letenky a k nim sa snazi nabalit maximum poplatkov (vyber sedadla, batozina) pripade vo vymyslani roznych absurdnosti pri cestovani (uvazoval o poplatkoch za vyuzitie wc na palube, dokonca o cestovani na stojaka).
 

190 vs. 100

Cestujúcich v lietadle je 190, miest na batožinu je 100. Ako by si navrhoval to poriešiť?

A poriešiť ešte pred príchodom na gate. Pretože batožina do nákladového priestoru má byť poriešená pred nástupom. Riešiť to v čase nástupu je zjavné, dopredu známe zdržovanie.

Dá sa baviť o poplatku. 10 eur je dosť, ale ako som napísal, handling na letisku sú náklady.
 

 

ja tu niesom na to, aby som cokolvek navrhoval, od toho tu je management spolocnosti. A ti sa este doteraz snazili, aby ludia brali co majmenej batoziny (menej paliva, kedze lietadlo menej vazi) a neodbavovali ju na letisku (ziadne poplatky za odbavenie pre letisko). Teraz sa snazia zmenit cenovu politiku s batozinou, aby: 1. viac zarobili 2. zlepsilu logistiku/rychlost nastupovania 3. zmiernili problem s nedostatnom odkladacich miest na palube.
Mimochodom, ak system ukaze, ze na palube bude viac batoziny ako je odkladacich priecinkov, stale pri nastupovani pristavia k lietadlu vozik, na ktory pasazieri daju svoju batozinu a tato batozina putuje tiez do podpalubia. Cize aj ked je to prirucna batozina urcena na palubu, skonci v podpalubi, kedze predpisy spolocnosti nedovoluju z bezpecnostnych dovodov mat vacsiu batozinu pri nohach, max ak sa zmesti pod sedacku. Obcas lietam a v zivote som nevidem aby mal niekto prirucny kufrik pri nohach. Neboj, podla mna sa nemoze stat, aby 110 pasazierov malo svoju batozinu na palube ak je ukladacich miest na batozinu iba 100. Kam by dali tych 10 kufrov? Toto maju letecke spolocnosti uz davno osetrene, tu ide o zvysovanie zisku pre Ryan. Ak si si vsimol v texte clanku, Ryan to zdovodnuje RYCHLOSTOU nastupovania a MESKANIM letov, nie tym, ze je viac batoziny ako ukladacich miest, na co upozornujes ty.
Ako vravim, 10€ sa da prezit ak letenka stoji 80-100€, stale to bude celkovo menej ako pri klasickych leteckych spolocnostiach. Ak lietam, davam prednost Wizz, trosku lepsia kulura cestovania, este som s nimi nemal nikdy problem.
 

No ja som raz problém mal.

Zaplatil som si kufor do podpalubia a do lietadla som mal malú tašku s knihou a pár drobnosťami. Navalili sa príručné batožiny (zadarmo) a letušiak mi vyhodil moju tašku, že si ju mám dať pod nohy.
Takmer som mu jednu uvalil.
 

 

Za lacné letenky dostane pasažier lacné ,služby. V sedadlćh je pasažier namačkaný ,ako sardinky v konzerve servis úbohý, možno príde ešte čas keď oprášia úvahy o spoplatnení WC
Let do 2 hod OK dá sa vydržať nad stanovený čas /+ -/ utrpenie !!!
 

vždy maáš

možnosť výberu. Iberia nie je nízkonákladovka, ale nič moc....
 

Poriešiť a vyriešiť...

Aký je rozdiel medzi poriešiť a vyriešiť? Ako medzi pos.ať sa a vys.ať sa. :-)))))))))
 

 

Fakt c1:
Na palube je 33 radov z kazdej strany a 1 batozinovy priestor je pozdlz 3 radov cize v lietadle je 11x2 batozinovych dveri a do kazdeho priestoru das 5-6 kufrov cize nad hlavy zmestis zhruba 120 palubnej batoziny a nie 100.

Fakt c2:
Po pristati ti hodia zvucku o tom ze "last year over 90-95% of our flights arrived on time tadadaaaa"

Fakt c3:
Do lietadla sa nastupuje uzkymi schodmi tunelovym stylom a cele lietadlo je jeden tunel v ktorom mas 3 sedacky v jednej rade a pasazierom prirodzene trva nejaka chvila kym sa usadia, uvolnia miesto druhym.

Fakt c3:
Hodit batozinu nad hlavu nezdrziava a personal ma dost casu organizovat ju kedze nastupovanie novych pazazierov je prirodzene spomalene kvoli faktu c3.

Fakt c4:
Lietadlo musi tankovat, pripravit sa a vsetky ukony s pasaziermi sa prakticky spravia sucasne. Kto chce hladat v systeme minutu hore/do le je bezohladny sialenec ktory hlada chybu tam kde nie je a na ludi pozera ako na dobytok. Je prirodzene, ze cestuju male deti s ktorymi treba mat prirodzenu trpezlivost, treba pomoct atd.

Fakt c5:
Lietam 10 rokov priemerne 12x rocne a Ryanair/letiska uz tak trochu poznam. Politika s batozinou sa menila na 3-4x. V zaciatkoch to bol freestyle, potom zatrhli 2 batoziny. Nedavno zase povolili druhu a najnovsie si musim za jednu zaplatit, ak ju chcem mat pri sebe alebo mi ju pred lietadlom zoberu a daju do trupu.

Fakt c6:
Ci je batozina na palube alebo v trupe je jedno co do vahy lietadla. Uspora paliva a casu letu je zavisla od celkovej hmotnosti lietadla a smeru vetra/pocasia. Zatial najrychlejsi let bol o 25% kratsi nez naplanovany a potvrdzujem ze lietadlo nebolo plne obsadene.

Zaver:
Lietanie je pre vela ludi adrenalin, nieco nove a zazitkove. Cestovanie lietadlom ma svoje specifika, ktore sa nedaju vynechat. Mna osobne neznervoznuje ziadny ukon, ziadna faza.
Priority option povazujem za smiesne ked lietam v ramci EU, pretoze to rozdelenie vobec nic neriesi.
Ryanair je lider na trhu = musi prepravit najviac ludi a pri takych cislach je vsetko prirodzene komplikovanejsie. Ine aerolinky pracuju s mensimi cislami a preto sa vedia venovat svojim zakaznikom, preto maju na nich viac casu a preto nemusia hladat uspory minut tam, kde ich hlada Ryanair. Je to jednoducha matika. Ryanair sa stava obetou vlastnej popularity a koho by v minulosti napadlo, ze ho potopi prirucna batozina?! Ryanair sa rozhodol tlacit na zakaznikov, dava ich do pozicie vinnikov a pozera sa na nich ako na pritaz.
Ryanair sa bohuzial zacyklil vo svojom uspesnom projekte. Ak maju problem s casom, tak im odporucam zaklopat na dvere zakladnej skoly, kde im nevinny detsky rozum navrhne nebrat na palubu max pocet ludi lebo menej ludi na zozname = menej casu na odbavovanie = menej casu na usadzovanie sa = menej batoziny = mensia vaha lietadla = rychlejsi let = viac casu na vsetko ostatne a tak dalej.

Letenky su take lacne ze zakaznik ako ja by nemal problem zaplatit 15% viac ak by vedel, ze bude lietat v nie uplne obsadenom lietadle s batozinou pri sebe. Koniec koncov Ryanair si lame vaz tym, ked nechape ze pasazier majuci svoju batozinu pri sebe je nosic batoziny, ktoreho Ryanair nemusi platit a preto je to najlacnejsia verzia ako manipulovat s batozinou - nechat pasaziera nech sa s nou "vlaci".

Ten najvacsi "problem" je, ze lieta coraz viac ludi a letiska nestihaju reagovat. Odlety su nasackovane jeden za druhym a to zvysuje tlak na aerolinky, ktore nervacia na svojich zakaznikov.
 

Len 95 batozin bude povolenych

Zmestit mozes aj 120 batozin, ale Ryanair dovoli na palubu iba 95, takze predpokladam, ze bude 'bitka' o priority boarding za 6EUR oproti nonpriority za 8EUR a este k tomu strateny cas pri checkin area a potom pri baggage belts. Je to vyhodne len pre cestujucich, ktori chcu previezt tekutiny vacsie nez 100ml.
https://corporate.ryanair.com/...
 
Hodnoť

 

"zdôvodnil meškaniami, ktorá podľa neho spôsobujú cestujúci s príliš veľkým množstvom príručnej batožiny."
Možno keby pustili cestujúcich do lietadla skôr ako päť minút pred odletom, nebol by taký problém.
Zvláštne, že žiadna iná spoločnosť takéto problémy nemá...
 

iné, štandardné spoločnosti

majú podobné, resp. ešte väčšie problémy. KLM, BA, LH sa doprosujú na gate, aby si ľudia dali príručáky odbaviť. Zdržuje to odlet ešte viac. A napríklad BA má už tarify bez príručákov. Dokonca diaľkové tarify (Európa - USA), kde si nemôžeš zobrať klasický príručák, ale len tašku, ktorá sa ti vôjde pod nohy. Na 12-13 hodinový let. Normálne to predávajú a kupujúci proste počítajú s tým, že ten svoj batoh niekde natlačia. Akurát ani veľké lietadlá nemajú nekonečný priestor v skrinkách. A 12 hodín so skrčenými nohami, to je služba, ku ktorej by sa Ryan neznížil.

Postupne sa k racionálnemu riešeniu prepracujú aj klasické aerolinky. Priestor v skrinkách nie je nafukovací a za handling batožiny si logicky niekto naúčtuje peniaze.
 

 

"Ryab by sa neznizil.." PCHE.
RyanAir je rakovina leteckej dopravy. Odkedy prisli na trh s predavanim kazdej kraviny sa uplne dosr..a uroven cestovania uplne u kazdej spolocnosti.
 

 

takmer vzdy som vyuzival Ryanair ale pred 3 tyzdnami som letel do BA a spat s wizzair a tie sluzby sa nedaju vobec porovnat.
Ryanair zacne ludi pustat do lietadla asi 5 minut pred odletom alebo 10 minut po case odletu.
Wizzair to zacal robit uz viac ako pol hodinu pred odletom a odleteli sme samozrejme na cas.
Wizzair ma vacsii priestor pri sedeni.
po tejto skusenosti som si povedal ze prva volba po europe bude wizzair.
 

 

az wizzair bude mat tolko letov a zakaznikov ako ryan , tak bude mat rovnake problemy.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika