SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo si nás BMW nevybralo a čo nám závod v Maďarsku prinesie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Ze v Magyarorszagu uz posobia dve automobilky:DD to je taky slaby odvar co mame u nas. My mame 4 automobilky ktore vyrabaju X krat viac aut ako Mercedes a Audi je v konecnom dosledku patri pod slovensky VW. A byt ja premier, tak dam s okamzitou platnostou prestahovat jednu z tychto automobiliek na vychodne SK. Mat 3 automobilky a vydierat vychod je hanba zapadneho slovenska! A madarske BMW? To radsej ruske ziguli:D
 

a z akeho titulu?

Ake pravomoci ma premier pri stahovani fabrik? Premier by sa mal postarat, aby krajina prosperovala a mala dostatok prostriedkov na vybudovanie infrastruktury, skolstva a vyskumu, aby bola atraktivna pre investorov. Investorov s pridanou hodnotou, nie montazne haly. Ak to nie je schopny zabezpecit, mal by si zachovat tvar, priznat zlyhanie a odstupit. A uprimne, radsej madarske BMW ako slovensku Kiu.
 

aj jeden aj druhy

hovorite nezmysly Kia je nahodou v norme ale voci znackam ako vw skoda fiat renault citroen..... Nemozes ju zrovnavat s podla mna premiovejsimi znackami ako Audi a Bmw.
 

toto nie je debata o autach

ale ano, Mercedes nemozno porovnavat s Ladou. ;)
 

 

Madarom treba zablahozelat, boli lepsi, sukromny investor si ich nevybral kvoli ich orieskovym ociam :-) A pre Slovensko je to vyzva popracovat na sebe a zlepsovat podnikatelske prostredie (nielen pre zahr. investorov, ale najma pre domacich malych a velkych podnikatelov). Osobne ma rozhodnutie BMW nemrzi, kedze lokalita pri Kechneci je vlastne pri madarskych hraniciach a polovica zamestnancov by bola z Madarska a par stoviek aj srbi a rumuni. Ja som bol fanusik lokality na poliach medzi KE a PO :-)
 

Predpokladám, že ste komunista.

Tí mali v talóne takéto jednoduché riešenia.
 

 

prestahovat fabriku na vychod? :D njn, tebe sa asi pekne veci snivaju.

premier co tu bacuje uz 10 rokov mal v prvom rade zabezpecit infrastrukturu na vychode, kde by tieto montazne dielne mali skutocne velmi pozitivny efekt. ale tak, prepojit usek od ZA do RK dialnicou za 10 rokov (alebo aspon dostat to do stadia, ze by to uz bolo realne rozbehnute) je nad jeho sily (rozumej snahu)
 

 

Tebe uz davno mali v RTSK ponuknut relaciu v odbore: COMEDY! Ty vzdy pobavis a sledovanost by bola zarucena.
Kto dokaze vypotit taku mudrost, akou je - "A madarske BMW? To radsej ruske ziguli" - ten musi byt bud komik, alebo na hlavu padnuty!
 

1212550,

takže Audi patrí pod slovenský VW? To naozaj myslíš celkom vážne?
To myslíš vážne, že centrála vo Wolksburgu potrí pod bratislavský VW? TO naozaj?
Kedy sa tak stalo, asi mi to ušlo. Nože daj dôkaz.
 
Hodnoť

 

chlapom sa po kuciakovej vrazde uz nechce na hulvata skupovat podu a predavat ju za 10-nasobok statu. nadstandardne investicne stimuly pre automobilku su teda zbytocne, nikto sa na tom nechce teraz nabalit. v tomto kontexte odchod bmw do madarska vnimam pozitivne. v madarsku je to naopak velmi ziaduce, Orbanova chasa ma zatvu
 

 

Odchod? A už boli predtým u nás? Vyjadruješ sa čudne. Ako by našich politikov "chasy" boli samá poctivosť!
 

 

pardon, "odchod bmw do madarska" nahradzam "volbu bmw ist do madarska", dakujem

vyjadrujem sa ku konkretnej kauze bmw, ktorej vysledok vnimam ze ako signal toho ze tato moznost vydojit zo statu dlasie prachy nebola vyuzita. co je samo o sebe pozitivom a pravdepodobne dosledkom nedavnych udalosti suvisiacich s vrazdou dvoch mladych ludi.

nikde netvrdim ze ti nenazranci ktori to tu plundruju sa zmenili, je to stale ta ista banda haj.lov od starostov cez komunalnych politikov az po poslancov a clenov vlady
 
Hodnoť

Prosím prio BMW nám nechýba výskum

Problém je, že
Nagy(Smolenice), Maukš(údajne Trenčín) ani Kabaň(Námestovo) nie su z východu


>Nepriaznivým pre Košice mohol byť aj vývoj a výskum. Ten je našou slabinou a odborníci na to >upozorňujú už roky

16.10.2014, 00:00
„Vyvíjam softvér pre najnovšie modely BMW“

Smolenický rodák Roman Nagy vedie v Mníchove vývojársky tím, ktorý pripravuje počítačové systémy špičkových vozidiel bavorskej automobilky.

Dnes v Mníchove ako šéf vývojového tímu známej bavorskej automobilky BMW vedie tím dvoch desiatok softvérových vývojárov a testerov. V tejto pozícii zodpovedá za vývoj časti softvéru základných funkcií vozidla. „Sú to funkcie, ktoré sú zabudované do každého jedného vozidla značky BMW a MINI, bez ohľadu na rozsah jeho výbavy. Momentálne dokončujeme softvér pre nové BMW radu 7, ktorý príde na trh budúci rok. Paralelne rozbiehame projekty pre vozidlá, ktoré prídu na trh od roku 2017.
https://finweb.hnonline.sk/eko...



08.02.2017, 14:18

Slovák Jozef Kabaň bude šéfdizajnérom BMW

Kabaň bol pevne spojený s koncernom Volkswagen. Bol šéfdizajnérom exteriéru u Audi, jeho dielom je napríklad predchádzajúca generácia Audi Q5. Perlou jeho profesijného životopisu je Bugatti Veyron, navrhol dizajn celého exteriéru s výnimkou kolies. Je autorom okrem iného dizajnu Volkswagenu Lupo a Seatu Arosa.
https://www.aktuality.sk/clano...


J. Kabaň sa narodil v Námestove.
https://www.etrend.sk/firmy/sl...




všetky naše automobilky okrem VW sú na možných trasách z Smoleníc do Námestova (jedna je cez Trenčín) mestá sú Trnava, Nitra,Žilina a všetci traja študovali v Bratislave, kde je VW....

https://*****/maps/2tzLrQWRpnm
 

Nagy študoval v Trnave

Nagy študoval v Trnave to sa ospravedlňujem
 
Hodnoť

 

Hmmm v Madarsku je dan z prijmu len 9% a z dividend nic ... som nevedel. Radost zit v takej krajine, teda keby to nebolo Madarsko :)
 

 

a nehovoriac o tom, ze pred par rokmi zmenili system socialnych davok na deti tak, ze davaju danove bonusy podla poctu deti, tj podporuju produktivne, spolocensky prinosnejsie rodiny.

skoda len, ze tam sefuje ten liliPutin s fetisom stavat stadiony.
 
Hodnoť

aspon

to srbi a rumuni nebudu mat daleko. budte radi ze si vybrali debrecen. ved za 600 eur im tam budu iba oni robit.
 
Hodnoť

USS

Inak je na čase, aby sa nikto v USS začal vážne zoberať ivestíciami, alebo nech to predaju číňancom.

Automobiliek ako maku, akurát kvalita ich plechov je absolútne nevyhovujúca.
 
Hodnoť

a prečo by si nás vybrať mali ?

akoby nebolo okrem nás ani inej krajiny kde vedia vyrobiť auto.
A aj tak už majú v existujúcich fabrikách problém z ľudmi.
 
Hodnoť

D1 nikdy nebude

to by niekto musel dostat rozum a to sa najblizich 50r nestane
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika