SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ročne idú na technickú kontrolu tisícky autobusov. Desatina ňou neprejde (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

arogancia prevadzkovatelov aj objednavatelov. syn siel dva krat do skoly v prirode, prejdem sa busom take ze bezpecnostne pasy nehrozi, o rok tie iste busy. ak by sa nieco stalo, tak riaditelka skoly akurat vyvesi ciernu zastavu.
 
Hodnoť

 

Uz vidim alo by pani Gudiakova, bola ochotna dat 5€ navyse za novsi autobus... vsetko je len o cene,a potom o tom ako je niekto bez sebareflexie ked sa nieco stane... ked je schopnych 90 slovakov nastupit do lietadla, ktore ma pokazene dvere co tam po autobuse co ide 100-200km
 
Hodnoť

Trosku demagogia ale nevadi

Autor clanku si mal zistit kolko je na slovensku registrovanych autobusov. Pocet navstev STK nerovna sa pocet autobusov
Chyba informacia, aky podiel na nehodovosti autobusov mal technicky stav a ze tragicke nehody autobusov, ktore boli zaznamenane v minulych rokoch, neboli zavinene ich zlym technickym stavom.
Autor sa nevenoval hlbsim pricinam preco busy neprechadzaju na STK, len siri paniku aki sme ohrozeni.
U starsich vozov a malych dopravcov je bezna prax, ze pred STK si urobia udrzbu - opravu brzd... a nemaju si to kde skontrolovat. Ved ani velki dopravci nemaju vo svojich prevadzkach brzdove stolice a tiez si navsevu STK niekedy zopakuju...
Vsetko je to o par drobnych : ked niekto - teta ucitelka robi vylet chce usetrit na doprave. Oslovi velkeho dopravcu, ten ponukne riesenie zodpovedajuce 21. storociu, obvykle podla zverejneneho cennika. teta ucitelka vsak zobere ponuku a ide za ferom - vie ze ma autobus, ten cenu podlezie a da nizsiu cenu o par euro a tak objedna lacnejsiu staru herku, bez klimy, sice pojazdnu aj s STK, ale osumelu s odratymi sedackami, no a potom pride nejaky ***** co to vyhodnoti ako nevyhovujuci technicky stav a informaciu zovseobecni a zdramatizuje... a pisu sa taketo clanky...
Kym nebudu ochotni ucitelia, rodicia, dat za cely autobus napr. o 10€ viac na 100km co je radovo 20 - 25 centov na jedneho ziaka, tak budu chodit na vylety s detmi vodici - samozivitelia so starymi busmi, bez primeraneho technickeho zazemia a tomu bude zodpovedat aj vek autobusu, kvalita- komfort a aj pasivna bezpecnost... co nieje ziadne ohrozenie - ale je to nedostojne. Velmi podobne to robili v minulosti aj cestovky, ale tlak klientov im to uz nedovoli a musia pri autobusovej preprave ponuknut primerany standard a komfort
Lutujem ludi ktori pre par euro poslu svoje deti na vylet na slnku rozpalenom starom buse. Ale na vine su aj pasivni rodicia ze nepozaduju od tety ucitelky skoly aspon to co by pozadovali od cestovnej kancelarie 🙂
 

Tak takto

Určite nie je pravda, že technický stav nie je problém, že je to v pohode. Moji rodičia išli na výlet s nemenovanou organizáciou, čo objednala 25-ročný bus, bez pásov, bez lekárničky, to sa zistilo až potom. Na ceste dostal autobus náhly defekt, moji rodičia z autobusu vypadli, otec ihneď zomrel a mama sa liečila pol roka na JIS. O odškodné bojujeme už dva roky, policajti aj prokurátor vec uzavreli, že sa nič nestalo, že čo si namýšľame. Výskumný ústav dopravný v Žiline doteraz nie je schopný zistiť, ako k nehode a vypadnutiu rodičov mohlo prísť, resp. považduje to za nemožné. Takže skutok sa neestal. Prestaňte bľabotať o skvelom stave starých autobusov a že si to môžu opraviť za pár centov. Bezpečnostné pásy by si mali takí "autobusári" dať dodatočne namontovať, inak by ich mali vyradiť z prevádzky! Chýbala aj lekárnička v mojom prípade, bolo tam aj veľa ďalších zranených, ošetrovali sa slivovicou. Vodiča plánujeme zažalovať. Vina padá aj na organizáciu, čo bus objednala. Je to na plač a tragédia, aj to čo tu jazdí na Slovensku.
 

je mi ľuto tragédie a chápem frustráciu

ale v mojom príspevku som nebľabotal o opravách starých busov za pár centov.
naučte sa čítať s porozumením
poukázal som na to, že kvôli pár centom si ľudia (teta učiteľka) neobjednajú autobus moderný s primeraným vybavením a pasívnou bezpečnosťou - hodný 21. storočia, ale objednajú si lacný 25 ročný a potom sa čudujú že nevyzerá ako nový a že nemá pásy a takú pasívnu bezpečnosť ako nový moderný bus. Je to ako Tico a Volvo aj Tico s STK je z hľadiska úspešnej kontroly technického stavu bezpečné, ale Volvo má väčšiu hmotnosť, prvky pasívnej bezpečnosti a je vyrobené z vysokopevnostného plechu, ale zákazník by si chcel za cenu Tica prenajať alebo kúpiť Volvo - takto to nefunguje a nefunguje to ani pri busoch.
k pásom toľko: - ľudia sa nezapínajú ani v busoch ktoré ich majú, hoci ich na to upozorní vodič aj tam majú nálepku. nezapínajú sa ani na zadných sedadlách v osobných autách.
ale keď sa stane nešťastie v buse kde nie sú pásy tak záver je jasný. keby tam boli, tak by sa nič nestalo.
 

 

takto

Predpokladá sa, že ak by ich mali obete riadne pripevnené, nemuselo by dôjsť k takejto tragédii.

http://www.pluska.sk/krimi/dom...

Ak autobus nema ziadne bezpecnostne pasy tak mas pri nehode zarobene na tragediu automaticky.
 

Tak takto ešte raz

Keby ich mali pripevnené, keby tam nejaké boli!!! Čítate vy vôbec, čo som napísal?
 
Hodnoť

Rozdiel je zjavny

“Kvalita a technický stav autobusov pre verejnú osobnú dopravu je vyhovujúci.„

K tomuto nie je čo dodať. Rakúski policajti mali na to iný názor a tento sa v testovacom stredisku potvrdil.
So slovenskými autobusmi to bude podobné ako so slovenskými kamiónmi. Tie napr. menia pneumatiky až vtedy, keď tie staré odpadnú za jazdy z disku.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika