SME
Sobota, 16. november, 2019 | Meniny má Agnesa

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cestovanie vlakom bude zodpovedať 21. storočiu, dopravca modernizuje vozne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nadpis akokeby zavadzali minimalne lietajuce vlaky....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skor ako ICE4 v Nemecku rychlostou 250..

Skor ako ICE4 v Nemecku rychlostou 250 km/hod. a viac
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

250 vedeli ist uz parne lokomotivy pred pomaly 100 rokmi - aj ked za idealnych podmienok pri stanovovani rekordu ...

Clovek by cakal ze za tych 80 -100 rokov sa posunieve viacej vpred...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To by chcelo nejaku vyskorychlostnu zel

To by chcelo nejaku vyskorychlostnu zeleznicu, bratia Cesi uz zacli s pripravou. My stale budujem koridor na 1600 km/hod. Pre zaujimavost, najrychlejsia parna lokomotiva dosiahla 198 km/hod. v UK niekedy roku pane :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

podla wiki oficialne 202 uz v roku 1938. Ako oficialny rekord.

Inak povodny nazov clanku bol: "Cestovanie vlakom bude zodpovedať 21. storočiu"

SME ho uz zmenilo - asi vramci boja proti HOAXom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázka času

No to bude po čase vyzerať a hlavne ak to nasadia ak budú nejaké zápasy alebo koncerty...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no keď ten "mluvčí" zahlásil dizajnová "rada", neviem kto mu to radil?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

200kmh dosiahne kde kto, aj nase lokomotivy a vozne, ale pri tej rychlosti sa vplyvom vibracii dost rychlo znicia... ci uz kolaje ci podvozky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem o tom, žeby v ČR vysokorýchlostné trate boli otázkou čo i len 10 rokov. Zatiaľ sú to skôr iba reči ako skutky.
Sranda, že na USA stíhačky sa nadáva, že sú to vyhodené peniaze. Pritom VRT by bola pri súčasnom stave železníc ešte väčšia zbytočnosť bez efektivity.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vysoko rýchlostná..

by sa zišla aj u nás. len mi je smiešne že 160km/h. Viezol som sa v Taliansku s Frecciarossa 260-300km/h. Za polhodku z Bolone do Florencie, cena mierna, komfort vysoký. Akurát mi chýbali výhlady (samý tunel). Inak tie nové sedadlá vyzeraju pohodlne. (na mestsku elekričku). http://www.trenitalia.com/tcom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mne tých 1600 úplne stačí, ty chceš ešte viacej?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ved zapad sa aj posunul, to len na vychode sa stale cestuje ako za cisara pana.

Najviac ma zaujal tento odstavec:
"Vozne sú zároveň podľa jeho slov pripravené aj na rýchlosti, ktoré začínajú byť v okolitých štátoch bežné. Teda 160 kilometrov za hodinu a viac."

ZACINAJU?! Neviem, co presne sa povazuje za "okolite krajiny", ale prve vlaky prepravujuce ludi rychlostou vyssou nez 200 km/h v Europe zacinali v 70. rokoch. Od roku 2014 ich maju uz aj v Polsku. Slovenska zeleznicna doprava aktualne zaostava za civilizovanym svetom cca o pol storocia. Mozeme sa akurat pytat, kde spravili prednovembrovi aj ponovembrovi sudruhovia chybu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslim ze sa posunul prave vychod. Japonsko a Cina povazuju rychlovlaky za prioritu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale porovnajte si rozlohu Japonska a Číny so Slovenskom. Vždy sa na tom pobavím, ako to ľudia radi porovnávajú. Navyše keď ZSSK avizovala rušenie zastavení IC vlakov na nejakých staniciach tratí 120 a 180 (napr. v Trenčíne), Slovač div z kože nevyskočila, argumentujúc napr. aj tým, že keď bol na tratiach RegioJet, tak ten zastavoval. Áno zastavoval, síce nie všade kde 600-vkové rýchliky ZSSK, ale určite častejšie, než štátne IC. Ľudia na Slovensku by chceli, aby vlaky stáli na každej vŕbe, a zároveň mali rýchlosť dobre že nie 300 km/h. Ale taký vlak ešte nikto nevyvinul ani v Čine a ani v Japonsku.
Len pre zaujímavosť – takto vyzerajú osobné vlaky v Japonsku a žiadny Shikanzen to teda nie je:
https://imhd.sk/transport/gale...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na danom linku sa nachadza metro, ci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie garnitury jazdia este ako osobne vlaky, aj par hodin von z Tokya
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Budovanie vysoko-rýchlostnej trate na Slovensku nemá význam z dvoch dôvodov a to za 1. nízka kúpna sila obyvateľstva a za 2. malý počet obyvateľov dvoch najväčších miest na Slovensku. Poľsko je iný prípad, tam Pendolina jazdia medzi 1,7 mil. Varšavou do Krakowa (0,8 mil.) a Wroclawu (0,6 mil.). Poliakom, resp. ich národnému dopravcovi PKP sa high-speed vlaky vyplatia, lebo tam sa už nájde dostatočná klientela či už domáca alebo zahraničná, ktorá má záujem a aj si priplatí za takéto cestovanie. Slovensko je malá diera, tu sa high-speed neuživí...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

keby bola vytvorena rychlostna zeleznica, ludia by boli viac motivovanejsi presadat z aut do vlakov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Možno áno, ale prevádzka a údržba takejto trate a vlakov by bola nákladnejšia, čo by logicky znamenalo zdražovanie lístkov, takže za 20€ z KE do BA ako dnes na IC by si sa už neodviezol/la. Cena by musela ísť hore, čo by zase znamenalo preplnené a pomalé rýchliky a na druhej strane prázdne hoci rýchle high-speedy...
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika