SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Slovensku pribudne vyše 150 kilometrov nových mestských cyklociest (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Bicykle znečisťujú ovzdušie menej .....

no to ma zaskočilo :-))
 

možno na to majú nejakú

vedeckú štúdiu :-DD
 
Hodnoť

 

Hlavne prestaňte s "vytváraním" cyklociest maľovaním obrážtekov bicykla na cestu. Ako tie úžasné maľby na ceste medzi Americkým a Kamenným (či ako sa tá spojnica volá presne) námestím v BA. Pruh široký práve na jedno auto, tak tam buchneme na zem šípočky a bicyklíky, asi aby sme dali najavo, kde najlepšie cyklistu zraziť (je tam aj jedno také zúženie, kde aj širšie auto samo bez bicykla musí zasiahnuť do električkového pásu)...
 
Hodnoť

Dufam

ze tie cyklotrasy nebudu ako sa prave robi v B. Bystrici
- na uplne zbytocnom mieste (kde vobec nechodia auta a na bicykli sa tam tak dalo chodit lepsie nez kdekolvek inde)
- s masivnym vyrubom stromov s klamstvom, ze vyrubu len nevyhnutne mnozstvo, len stare a chore a zvysok "osetria" - v skutocnosti vykosili cca 70 velkych zdravych
- cyklotrasa je vlastne len zamienka na opravu a rozsirenie autocesty oproti Dukle a plavarni - obrovsku siroku cestu este viac rozsirili a na jej okraj spravili tenucky slizicek cyklotrasy, kdezto v useku kde nechodili auta (od mosta po Dixon) zase prezmenu (tam kde vyrubali najviac) robia pristavaciu drahu pre raketoplany - neviem, ci je to cyklostvorprudovka ci co, ale jednak je to tam zbytocne a druhak to vobec nenadvazuje na ten uzucky slizik oproti plavarni.
- atd, dalo by sa pokracovat do aleluja
Proste cele zle, a za 600 000 eur. A vysledok - na mieste kde to netreba je holorub a asfaltove monstrum, a tam, kde je existujuca autocesta, tam je nepouzitelny slizicek.
A tak sa nedostane penazi na ine useky kde naozaj treba riesit realny problem - napr. ako prejst cez Hustak.
(Nehovoriac ani o existujucej parodii na cyklotrasu (na asfalte namalovane pasiky) od Europy po zaciatok tejto teraz budovanej - ta existujuca je uz vlastne neexistujuca, namalovane pasiky su davno zmazane a vsade tam parkuju auta (pricom hned vedla pri benzinke je obrovske prazdne parkovisko).
 
Hodnoť

 

V Ivanke pri Dunaji máme veľa cyklociest....tie boli vytvorené osadením značky na stĺpik pri hlavnej ceste, že "cyklistický chodník" :-)
 

 

Buduje sa cyklotrasa okolo Šurskeho kanála s napojením na "Juravu".
Zaslúžili počin.
 
Hodnoť

 

Podla mna je ovela vyhodnejsie vo velkych mestach jazdit na kolobezke ako na bicykli.
Ak raz hroamdne ludia prejdu na bicykel aj tak to mozes sposoboit problem s parkovanim - bicykel nie az tak maly - skor mi pride riesenie elektrokolobezka - ta sa da parkovat priamo v office vedla kancelarskeho stola, je prakticky 100% istota ze ju nikto neukradne.
Ak pride do kancelarksej budovy 500 ludi na bicykli tak to je hrba miesta potrebna na ich parkovanie.
Ak vsak pride ten isty pocet na kolobezke - nieje potrebne ziadne parkovanie. Neskladacie budu zaparkovane vedla kancelarskeho stola a tie skladacie pod kancelarskym stolom.

Rovnako aj preprava vo vlaku - sice sa robi velke halo o kombinacii vlak + bicykel... ak vsak pride realne k tomu treba previes co len 20 bicyklov vo vlaku tak je problem - kym skladaciu kolobezku vie kazdy zasunot vo vlaku pod sedadlo alebo polozit nad hlavu do ulozneho priestoru
 

 

príde prvý väčší kopec a kolobežka skončila a celkov bicykel je rýchlejší a pohodlnejší.

ale tvoja základná myšlienka, že aj bicykle sú náročné na inú infraštruktúru ako cyklocesty je samozrejme správna.
 

 

zalezi na akej trase - tak kde je vacsi kopec tak to nieje dobra volba. Ale ked niekto chodi z Ruzinova do Perzalky, za Race do Ruzinova a podobne tak tam ho nema aky kopec zbrzdit.
Sam som na kolobezke chodil kym ma nerozbolelo koleno, a do 5 km je to uplne v pohode pouzitelne. je to do 40 minut kludnym tempom.
Elektro som zatial nemal - ale ked citam popis k nim - tak mnohe maju dojazd aj 40 km a ak treba daju rychlost aj 25 kmh.

V pomojom pripade som dochadzal vlakom do BA a potom kolobezkou do Petrzalky - vyhoda oproti bicyklu bola ze prevoz vlakom bol zadarmo, najst miesto pre nu vo vlaku aby nezavadzala nebol problem. Prevoz MHD zadarmo. Parkovanie pod kancelarskym stolom
Ked prsalo zlozil som ju a siel MHD.
Bicykel ma priplatok vo vlaku, do MHD ho ani nechcu brat, parkovat ho trebalo pred budovou alebo v garazi a trebalo dufat ze by som ho tam po praci aj nasiel.

Tie nove poschodove vlaky maju kapacity cca 500 ludi - ale pohodlne odvezu 5 bicyklov, cize ak zobere so sebou bike viac ako 1/100 uz je mensi problem, pri 10 bikoch uz je velky problem a myslem ze viac ako 15 sa tam niejako natlacit neda - a vsetci cestujuci budu mat nepohodlne cestovanie pri vystupovani.
Ak by kazdy druhy clovek vymenil auto za bike v BA tak hrozi zapcha aj na cyklo chodniku, a najst miesto kde ho zaparkovat by tiez nebola sranda.
Ked tak ratam tak na ploche potrebnej pre parkovanie auta - sa daju pohodlne (tak aby nebolo pri snahe vyslobodit svoj pootrebne 4 dalsie z neho dvihnut) zaparkovat tak 3 bike. KEd si zoberieme ze priemerne obsadenie auta v BA su 2 osoby (poj dojem) kym na biku moze prist max jedna - usetrila by sa asi len 1/3 parkovacieho miesta.
 

 

a co je este dost podstatne, bicyklom sa clovek zapoti a v office to nieje prijemne. Modernejsie budovy sice maju aj sprchu - ta je fajn ak takto dochadza par ludi - ak by ich tak chodilo 500 tak je dalsi velky problem....
Elektrokolobezkou sa vsak nikto nespoti, a teda okrem toho ze nieje potrebne parkovacie miesto nieje potrebna ani sprcha.
 
Hodnoť

Vsak to sa da velmi lahko dosiahnut

Krasny priklad BA Polna ulica, kde maju problem sa vyhnut dve protiiduce vozidla, ale na oboch stranach su namalovane bicykliky.
Alebo Spitalska pri policajtoch, kde pozadovany odstup od cyklistu nedodrzi ani elektricka.
 
Hodnoť

hm.............

asi to ma byt nahrada za slubovane dialnice.....
 
Hodnoť

 

V Lučenci idú urobiť cyklotrasu od železničnej stanice do Rapoviec, cca 6 km. Väčšina ciest je už hotová, lebo sú to cesty v meste. Väčšinu z tých takmer 500.000,-EUR bude stáť asi maľovanie čiar, ale ako to chcú urobiť neviem.
Mestské komunikácie tu nie sú dimenzované pre autá aj bicykle súčasne. Špeciálne ak robia rekonštrukciu ako na Železničnej ulici: zúžili je na polovicu kvôli parkovaniu a na zvyšku nakreslili symbol cyklistu, aj to bez čiar - návod na zabitie/samovraždu, podľa toho v čom sa vezieš.
Na trasu z Mikušoviec po hrádzu pri Ipli stačí na pomerne kvalitnú spevnenú cestu (využívanú poľnohospodárskymi traktormi a nákladnými autami z priľahlej solárnej elektrárne) naliať asfalt a len na hrádzi, asi tak 1 km, treba urobiť komplet stavbu.
Som zvedavý, ako zabránia veľkým motorovým vozidlám v prístupe na tieto dva úseky! Takže, väčšinu už majú hotovú a čiary budú stáť viac ako stavebné práce. Vyargumentujú opak, lebo pol milióna treba niekde stopiť do vreciek "našich ľudí": Kobra, Kolek, PRP...?
No a napokon, pri Ipli, asi 50-70 metrov od hrádze, je vtáčia kolónia volaviek, mimochodom zákonom chránená. Ruch bežných turistov a športovcov na hrádzi im veľmi neprospeje a AK tam budú chodiť ešte aj motorky a štvrkolky (netuším, ako by sa im dalo zabrániť, viď problémy na bratislavskej hrádzi), môžeme zabudnúť na volavky!
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika