SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Šéf Letiska: Letecké spojenie s USA? Partnera, ktorý by takúto ambíciu mal, nevidíme (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Oslovili ho ludia z leteckeho biznisu

som nevedel, ze ak nejaky podnikatel v politike vlastni lietadlo, je automaticky v leteckom biznise...
 
Hodnoť

 

Jedina vec co suhlasim. Pre pracovne lety treba let rano a vecer. Preto ostava Vieden alebo Budapest. Nejaky prestup cez Prahu este ako tak ale Milan a Varsava je na smiech. Najviac by pomohol rychlovak BTS a VIE. Lietam každý týždeň 95% VIE a 5% BUD. Slovenčina ja pocut casto ale na cele lietadla 2x 7/7 to nie je este.
 

 

Argumentovat Ryanairom pri prestupnych letoch je uplne mimo, kedze vyzaduje aspon 2,5 hodinovy prestupny cas (co je na europske lety uplne WTF) a este sa aj clovek musi natahovat s batozinou, ist znova cez security a tak dalej. Taky prestupny let mi je na dve veci. A co sa Vaarsavy tyka, Wizz Air pokial viem ziadne prestupne lety neponuka, cize neviem o com pan riaditel rozprava. Akykolvek prestup vo WAW by bol na riziko cestujuceho.

Inak mi ale pride celkovo pricetnejsi ako ten predchadzajuci ktory bluznil o tom ze pocas predsednictva prilakaju biznis cestujucich Ryanairom raz za den :D
 

 

Ryanair ponúka prestupy, pri ktorých si treba vyzdvihnúť a zase zacheckovať batožinu aj s prechodom cez bezpečnostnú prehliadku? Tak to by som ani nenazýval prestupom, to je len predávanie leteniek 2in1.
 

 

Presne tak. Batozinu ti sami na dalsi let nepresunu a tym padom ze si ju musis vyzdvihnut opustas "sterilnu zonu" > musis prejst znova cez bezpecnostnu. A k tomu ta poziadavka na 2,5 hodinovy prestupny cas..
 

 

Tak na to sa im môžem zvysoka.
Ale zase tá požiadavka 2,5 hodiny je v prípade zacheckovanej batožiny skôr namieste. Raz som takto čakal v Madride na batožinu hodinu po vystúpení z lietadla... (Pravda, v prípade len príručnej je to nezmyselne dlho.)
 

 

K tym 2,5 hodinam zavisi o akom rieseni batoziny sa bavime. Ak o tom ich idiotskom (ze si ju musis vyzdvihnut a potom znova zacheckovat) tak asi hej, je to potrene. Ale pri normalnom rieseni batoziny to je uplny nezmysel - bezne som mal prestupy okolo hodiny, raz dokonca 45 minut a batozina to vzdy dala. Predsalen, dostat batozinu na pas a dostat batozinu na iny let su odlisne zalezitosti + dopravcovia vacsinou specialne taguju batozinu ktora ma tesny prestup, takze dostane spravidla specialnu vysacku a vybavuje sa zrychlene. Jediny raz ked mi batozina neprisla bol prestup v Prahe kde nam meskal prichadzajuci let a naozaj sme to len presprintovali do ATRka smer BTS za asi 10 minut. Nicmenej, nic hrozne sa nestalo, batozina proste dorazila o pol dna neskor dalsim letom a este k tomu priamo domov, tak som sa s nou nemusel natahovat po meste :)
 
Hodnoť

 

re: linka do Ameriky
Delta lieta JFK-PRG len v lete,
OS lieta linky: VIE-JFK, ORD, IAD, MIA, EWR, LAX a Toronto
do BUD lieta Air Canada Rouge

BTS nema ani priamu linku s AF alebo KL alebo LH alebo BA do ich hubov. a chcelo by to aspon dva spoje denne. TATL linka je len snivanie....
 
Hodnoť

 

Kde sú linky čo si ukradli Češi s ČSA ? Prečo sa ich neopýtame na spoluprácu
so zaujímavými linkami, aby sme nemuseli do Bpešti alebo Viedne.
Tu musí nový riaditeľ ukázať čo vie! Alebo???
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Pekny rozhovor

Potencial BTS ma, co sme videli pri zlatych casoch SkyEurope. Napr. trikrat denne Kosice a spat. A Kodaan a Amsterdam a Oslo a... Ak by sa v BTS stabilizovala silna baza jedneho dopravcu, prilakalo by to vela vedlajsieho kapitalu a najma toho ludskeho, ktore mozu tvorit Slovaci - specialisti roztruseni po svete a nejed by sa rsd vratil domov a platil dane tu a nie v nejakej Tramtarii. O zjednoteni rodin, stastnych manzelkach a detoch, ktyrym by sa vratil otec, ani nehovorim.
 
Hodnoť

 

Viedenske letisko je v podstate bratislavske, ved je to z centra BA realne 45 minut po dialnici, to uz naco by kto lietal este aj na BTS? Jedine, co by ako tak prichadzalo do uvahy bol ten projekt, ktory stopla prva ficova vlada, a to privatizacia BTS a synergia s Viednou, co by mozno prinieslo to, ze by BA, LH, AF KLM a podobni mozno nelietali 5x denne do viedne, ale povedzme 4x rt vieden 1x BTS, pripadne by Austrian odtial tiez nieco tocil, k tomu chartre, ktore teraz plnia VIE, co by aj tak bol super pokrok. Takto je letisko odkazane na Ryan, Wizz, chartre a inak to nikdy nebude.

Inak s riaditelom ostro nesuhlasim, lebo jet bridge mozno nie su super nutne, ale este som nepocul o jedinom dolezitom letisku kde by neboli, Praveze je vzdy hanba velkeho letiska, ked vas z kapacitnych dovodov vysadia z nejakeho wide body do autobusu, kedze to neuveritelne dlho trva a je to otrava, ale obcas sa to stane aj v DXB, IST atd. Ale ak tym chcel povedat, ze postavit jet bridge nestaci na to, aby na BTS zacali lietat legacy airlines, tak rozumiem.
 
Hodnoť

Pali,

každopádne keby v BA boli nástupné mostíky, tak by mal Ryanair problém s batožinou, ktorú si nepriority cestujúci sami pred schodíkmi dávajú do nakladacích vozíkov. I keď aj to by sa, čiastočne dalo vyriešiť zvýšením ceny leteniek a na checkine brať všetku batožinu (okrem kabeliek) do podpalubia.
Inak máš pravdu, samozrejme.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika