SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlaky z Číny do Bratislavy už mali jazdiť. Zatiaľ prišiel jediný (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

cz polsko to ma viacero vyhod

nejde sa cez ukrajinu, ale cez bielorusko
z polska pekne rovno do stredu nemecka a potom uz len nasever, juh alebo zapad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je na zamyslenie

koľko ľudí pracovalo a bolo platených za tento "projekt". Hodnota za peniaze stratovo zaplakala.
Ako povedal pán obuvník " veľa peňazí išlo na východ jeho zásluhou"
Komunisti pre uhlie, rudu a obilie vybudovali Č. n Tisou a pre plyn ropovod Družba.Ten tok hromadných substrátov (pre jeho nepotrebu) sa zastavil.
Teraz na východ tečie tok eurofondov za pôdu a dotácie na m2 pôdohospodárstva.
Cestuje sa do Číny pre VSŽ nie pre hodvábnu cestu s tovarmi najsilnejšej kopírovacej ekonomiky.
Štát regulujúci počet detí v rodine je obchodným partnerom na tovar vyrábaný za hrsť ryže.
Čítajte názory ľudí, kde brali platy, aby v roku 2018 tam bolo "nič" alebo "tam nie je nič" .
https://kosice.korzar.sme.sk/c...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pani Meager klame az sa prasi

Vlaky nikdy do Bratislavy, ci inej lokality (napriklad prekladisko europskeho vyznamu na uzemi SR) na Slovensko jazdit nebudu z dvoch dovodov, ktore pani Meager zabudla spomenut:
1. Sustavne odmietanie statnej spravy ukoncovat tranzit (vyclievat) tovar na uzemi SR. Colnici maju vnutornu direktivu, kde si podla sami sebou schvalenej tabulky urcuju ceny tej ktorej komodity (textil obuv), co je nonsens a drzia sa ho zuby nechty. V pripade, ze tovar sa im "nezda", umelo predlzuju colne konanie a umelo vam navysia clo o 5 az 20000EUR, co sposobuje, ze vsetci prepravcovia tovar z Ciny urceny do EU vozia bud do Budapesti alebo Bruselu, alebo ineho nekonfliktneho colneho uradu a odtial ku klientovi. Dalsie kvantum tovaru sa vyclieva priamo v pristavoch (Hamburg, Koper). O Slovensko by dovozcovia mali zaujem iba v pripade, ze by colnici neboli apriori organizovane uplatni. Nech pani Meager vysvetli preco drzi v pracovnom pomere 8000 colnikov, ktori nemaju co robit a mali byt davno prepusteni zo statnej spravy, ked po vstupe do EU ich praca zanikla, pretoze aj tovar urceny pre uzemie SR sa vyclieva mimo SR? Slovensko nedokaze kvoli skostnatenym zakonom o DPH tovar ani zjednodusene vyclit bez DPH tak ako v Cesku a inych krajinach EU pre Slovenske subjekty. Z akeho dovodu by vlastnik tovaru mal drzat peniaze za DPH v statnej kase, ked ich moze usetrit tym, ze tovar vycli mimmo SK a DPH podla zakona plati az pri samotnom predaji tovaru? Sama statna kasa sa tak pripravila o zhruba miliardu EUR rocne (70% vybraneho cla musi odviest do Bruselu, 30%zostava), ktore by vdaka legislative EU zostavali u nas a nemuseli ist do Bruselu.
2. Cena prepravy tovaru vlakom z Ciny je ovela drahsia nez cena prepravy lodou. Casova uspora je iba jeden tyzden. Vlakom platite za vahu, lodou nie. 20 ton tovaru lodou z Ciny do Hamburgu stoji od 2000-3000USD. Cena za vlak 20 ton tovaru 10000-15000USD. Vyhodne?
Zo zhruba 40 kontajnerov, ktore prisli prvym vlakom na Slovensko tu zostal iba jeden ci dva na vyclenie. Ostatne odisli kamionmi na vyclievku do Budapesti kvoli hore uvedenym dovodom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hoci to co pises je asi dolezite

a nieco na tom bude, preco tvrdis, ze Meager klame?
To, ze nespomenula veci, ktore vidis ty este predsa neznamena, ze klame?
a potom, ze preco tu veci vyzeraju tak ako vyzeraju, ked ludia nemaju ani zakladne schopnosti komunikacie...

o pani Meager je v clanku napisane iba toto:

Ako tento rok povedala pre Rádiožurnál, Slovensko musí pracovať na tom, aby túto trať Čína zahrnula do svojich plánov na rok 2019. Či sa jej to aj podarí, spresniť nevedela.

to znamena, ze tvojou terminologiou "klames az sa prasi", lebo si "zabudol spomenut", preco klame. Z toho, co je v clanku a co si napisal, vobec ziadne klamanie nevyplyva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tvoj príspevok príspevok je zmesou právd, poloprávd a klamstiev a tým je nebezpečný.

1. Na Slovensku sa úplne bežne ukončieva tranzit tovaru. Potom nasleduje prepustenie tovaru do ďalšieho režimu, čo môže byť aj ďalší tranzit. Jedným z tých režimov je prepustenie tovaru do voľného obehu - ľudovo povedané "preclenie".Nikto nič neodmieta, pokiaľ sú splnené všetky náležitosti a predložené všetky doklady súvisiace s ďalším režimom.
2.Dlhodobým problémom pri prepúšťaní tovaru z Číny, ale aj z iných ázijských krajín je cena, tovaru z ktorej sa majú dovozné poplatky vypočítať. Doklady o cene tovaru predložené pri preclievaní, sú tak nízke, že vzniká podozrenie, že nepokrývajú ani hodnotu suroviny a už vôbec nie výrobné náklady. Dokázať tieto podozrenia je veľmi obtiažne, nakoľko príslušné čínske orgány na dopyt zo slovenska buď vôbec nereagujú, alebo reagujú s veľkým časovým odstupom (rádovo niekoľko mesiacov, nezriedka aj viac než rok). Výsledky sú rôzne - niekedy sa ceny tovarov zhodujú a niekedy nie.
3. Pred nejakými 10 rokmi bolo Slovensko v EÚ považované za likvidátora európskeho textilného priemyslu, keďže sa tu vo veľkých objemoch prepúšťal ázijský textilný tovar do EU. T.j. na Slovensku sa prepúšťalo "preclilo" niekoľkonásobne viac textilu, ako bolo určené na slovenský trh. Dovoľujú to európske predpisy. Precliť tovar môžte v EÚ hocikde, bez toho aby ste zaplatili DPH. DPH následne zaplatíte v krajine v ktorej ten tovar predávate. Slovensko malo v tej dobe už textilný priemysel zlikvidovaný, ale iné krajiny EÚ na tom neboli tak zle a svoj trh sa snažili brániť pred prílivom lacného tovaru. Preto prísnejšie kontrolovali dodržiavanie dovozných predpisov ako Slovensko. Proste zhodou okolností v EÚ sa v tom čase vytvoril raj dovozcov ázijského textilu na Slovensku.Preto krajiny EÚ tlačili na Slovensko, aby s tou situáciou niečo spravilo. No aj sa tak stalo. Neviem ktorý to bol rok, ale v priebehu jedného roka sa podarilo citeľne znížiť preclievanie tovaru neurčeného na Slovenský trh. To neznamená, žeby sa tento spôsob preclievania prestal využívať, len sa v prípade ázijských tovarov vytlačil zo Slovenska.
4. Nikdy na Slovensku nebolo súčasne 8000 colníkov v pracovnom pomere. Toto je absolútny nezmysel až klamstvo najhrubšieho zrna. V rokoch 2000 - 2004, teda pred vstupom do EÚ bolo na Slovensku okolo 4500 colníkov. Pokiaľ dobre viem, tak tento počet sa znížil na úroveň 2000-2500.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to urcite...

tym ze som uviedol zly pocet colnikov je cely prispevok zmesou
pravd polopravd a lzi a je nebezpecny. to urcite. Vasej vnutornej direktive
volanej SNAKE si sa ani nedotkol, pan je velky ochranca volneho obchodu...
statny zamestnanec nikdy nepochopi co je to volny obchod, trh a podobne vyrazy
:) na vsetko mas tabulky a prikazy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kto číta s porozumením, ten..

pochopí, že som vyvrátil tvoje tvrdenie o sústavnom odmietaní preclievania tovaru na Slovensku, ako aj o nemožnosti "zjednodušene vycliť" tovar na Slovensku. Zároveň som vysvetlil, prečo sa ázijský tovar (hlavne textil) nepreclieva na Slovensku, ale v iných štátoch EÚ. Z palca vycucaný počet colníkov v tvojom príspevku, je len ďalšou ukážkou, že uvádzaš nesprávne údaje. O ďalšej veci som ani nepísal, ale môžem.
Neprávne uvádzaš, že 70% vybraného cla sa odvádza do Bruselu a 30% zostáva Slovensku. To platilo voľakedy. Ten pomer sa časom mení. Teraz je to 80 ku 20. Za rok 2017 bolo do štátneho rozpočtu odvedených 22 429 271,51 € z výberu cla (verejne dostupný údaj na portáli finančnej správy). Z toho vyplýva, že výber cla v SR bolo mierne nad 110 mil. €. Tých zhruba 88 mil. € sa odviedlo do rozpočtu EÚ. Nato aby Slovensko prišlo o 1 mld. € na cle, tak by muselo vybrať na cle o 5 mld. € menej, ako za tvojich ideálnych predpokladov. To si z nás uťahuješ, že ? Veď príjem EÚ za rok 2017 z cla a odvodu za výrobu cukru je 20 mld. € a ty tvrdíš, že na Slovensku by mali vybrať z toho príjmu 1/4? My suchozemská krajina? Keď väčšina tovaru sa do EÚ dováža po mori?

P.S.: O nejakej vnútornej direktíve finančnej správy s názvom "SNAKE" neviem nič, tak sa k nej nevyjadrujem a nie som štátny zamestnanec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne, ze Slovensko potebuje novu sirokorozchodnu, kvoli tovaru z Ciny.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vymyslaju umele projekty minaju peniaze na nezmysly. Len aby udrzali zamestnanost
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

keby tak spravili osobnú linku za 168 eur to by bol zážitok.
22 dní hore dole
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zase komunisti

Fuj, zase podporujeme komunistov, cez Slovensko by mali chodiť hlavne americké vlaky a šíriť tak demokraciu u nás.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dúfajme,že ten vlak

bol aj posledný !
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika