SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ľudia nesúhlasia s asfaltárňami. V okolí Bratislavy môžu vyrásť až tri (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Stromček - si zasadil ....

Stromček vedel prečo zdúchol, z tej stavby ešte bude pekný prúser.
Ďakujeme SMER-pSD paródia na sociálnu demokraciu.
 
Hodnoť

Združenie Cintra

... naťahuje čas realizácie do obdobia očakávanej krízy, chce získať vzopretych subdodávateľov a redukovane ceny ich potencialnych subdodávok. Inak to nepostaví. Obalovane zmesi sa vozia aj na 60 km. Vytvorili si zámienku na naťahovanie času. Chlapci s kufrikmi.
 
Hodnoť

Typicky slovenský hurásystém

výstavby. Najprv sa vyberá zhotoviteľ, ktorý bude najlacnejší. Potom sa z vreca začnú vykľúvať šidlá. Konečné riešenia spočívajú v predlžovaní výstaby, čo samozrejme nesie so sebou zvýšené náklady. Všetko to zaplatia občania nielen svojimi daňami, ale často, ako v tomto prípade aj zhoršovaním životného prostredia. Nerozumiem tomu. To sa projekt vôbec neschvaľuje? Neviem ako dnes, ale v mojich časoch bol okrem samotného vykonávacieho projektu aj t.zv. POV - projekt organizácie výstavby. Samotný projekt iste nezaručuje nič, lebo ho realizujú ľudia, takže ostáva otázka, ako mohol byť pustený do realizácie projekt, ktorý nemá zaistenú dopravu asfaltovej zmesi na povrch ciest. A tento "drobný" nedostatok sa objavil až po zahájení (omeškanom) výstavby. Je absolútny nonsens stavať asfaltárne po každých pár kilometroch. Prvým, kto mal upozorňovať na situáciu malo byť MŽP. To, čo tu ostane po likvidácii asfaltární, nikto nedokáže lacno doriešiť. Nehovoriac o ich likvidácii po výstavbe. Tomu kto má uveriť?
 

tento stat nie je schopny riadit

jednoduchsie projekty, aj ked tento je naozaj jednoduchy. aku maju zmluvu? ak maju pokuty za meskanie (a to nemoze byt zdovodnene nedohodou s dodvatelmi) ak sa im oplati stavat v podstate jednorazove asfaltarne? vsetko je rozkradnute, presiaknute korupciou do poslednej urovne spravy statu. toto je na uterak do ringu... da sa stat zbavit svojpravnosti?
 
Hodnoť

Dilema

Zasa sa opakuje situácia, ako v prípade, keď všetci chcú diaľnicu, len nech im nejde vedľa dediny (nech majú hluk, smrad a negatíva spojené s výstavbou na krku iní).
Už pri trasovaní novej stavby muselo byť dotknutým jasné, že cez ich obec sa budú preháňať aj vozidlá stavby (materiál a stroje stavby tam z neba nespadnú). V prípade "obaľovačky" je pre zachovanie predpísanej kvality "asfaltu" (obaľovanej zmesi) relevantná vzdialenosť od stavby t.j. v praxi čas dovozu zmesi z obaľovne na stavbu.
Vzhľadom na kapacitné problémy dopravnej infraštruktúry (kongescie) práve v tejto časti stavby (cesta I/63, II/572, II/503 ) táto nezaručuje dodržanie technologických časov a stavba (i keď dočasných) obaľovní je nevyhnutnosťou. Predpokladám, že minimálne v štúdii EIA resp. ŠU sa zmienky o zariadení staveniska a predpokladaných prístupoch na stavenisko určite už objavili.

Takže témou dňa je len to, komu na koniec zostane Čierny Peter.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika