SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Analytik: Výtlkom sa zabrániť nedá, dajú sa len obmedziť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Pán analytik je veďla ako jedľa.

asi jazdí len po Slovensku.
Napríklad v Dánsku býva oveľa horšie počasie ako na Slovensku. Viac prší, viac sneží. Ale, možno neuveríte, na cestách po x tisícoch najazdených km som nenašiel ani jednu dieru. Občas nejaká sa nájde v odľahlých uličkách miest, kde spravidla autá sú už zaparkované. V Dánsku majú síce vyššie dane ako u nás, ale štát sa stará a ľudia mu dôverujú, že ich peniaze nikto neukradne a nezneužije. Miera korupcie je 0 - 1 %. Dánsko je porovnateľné veľkosťou a počtom obyvateľov so Slovenskom. Ale to je asi jediné, v čom sa Slovensko Dánsku vyrovná. Pán analytik, skočte si do Dánska. je to z Blavy cca 1000 km a potom porovnávajte.
 

 

Však pán Drahovský celé tvoje Dánsko aj vysvetlil, stačí menej nadávať a lepšie čítať aj text článku, nie iba nadpis.

P.S.: Blava je rieka.
 

 

Vysvetlil Dánsko? A čo také o ňom vysvetli? Citujem "sú lepšie a horšie asfalty..ale to už by som nechal na ekonómov". Toto nám vysvetlil Pán Analytik? A ešte nám vysvetlil: sú na Slovensku cesty kvalitné? Odpoveď: na diaľniciach je menej výtlkov... Ta fajňe. Máme vysvetlené Dánsko!

Čo keby nám naozaj vysvetli, prečo prejdete celé Dánsko x tisíc km (alebo inú krajinu, doplň si 30-40 krajín Europy xxx tisíc km) bez jediného výtlku??? To by som čakal od analytika, a nie alibistické kecy!
 

 

Hovoril o Rakúsku, myslím si, že to isté sa vzťahuje aj na Dánsko. Netreba toľko prskať, vo svete a najmä na internete je príliš veľa hnevu a zla. Mňa to štve rovnako ako teba môj zlatý, ale nie je chyba p. Drahovského že cesty u nás sú nanič.
 

 

Tak sa vráťme na začiatok: pred pár rokmi som napísal do "pozor zákruty" so žiadosťou, nech sa povenujú výtlkom a prečo ich tu neustále máme. Neuveríš: zazvonil mi mobil (uviedol som ho), a redaktor zo "zákruty" so mnou (v dobrom) pokecal. A povedal mi, že už viackrát to chceli skúsiť, a vždy im klepla po prstoch "asfaltová lobby".

A teraz k analytikovi: takéto rozhovory (neúprimné) s takýmito názormi (skrývajúcimi podstatu problému) tu na zlepšenie situácie nepotrebujeme. Človek od rozčúlenia už pomaly ani nevie robiť nič iné, len prskať. Mám SAAB, každý druhý rok dám viac ako 1000e na opravu náprav. A trvám na tom, že patríme k 5 krajinám v Európe s najhorším stavom, ak nie sme úplne na konci rebríčka. V príspevku o niečo vyššie som uviedol moje skúsenosti z PL, H, RO, BG, Alb, Ukr, RU (všetci! sú na tom lepšie), o západnej Európe ani nebudem hovoriť. A na záver: áno, aj ľudia ako mister Drahovský môžu svojím dielom za tento stav. Namiesto otvoreného popisu problému, ho zakryl hrubým kobercom!
 
Hodnoť

....

Hej v zahranici su vsade zazmluvnene rychle roty. Preto je tento stat sama diera. To uz sa presuvame do novej dimenzie ospravedlneni sucasneho stavu? Treba to povedat na plnu hubu. Zazmluvnia sa ti najdrahsi dodavatelia a ti potom pouziju tie najlacnejsie z najlacnejsich rieseni. Vsetko sa rozpadava
 
Hodnoť

 

"Analytik" trepe dve na tri.
Po prvé, problém vôbec nie je, že cestári nemajú stále dodávateľa. Vysprávka výtlkov patrí do bežnej údržby, výtlk sa má odstraňovať okamžite, pretože je to závažná závada v zjazdnosti. Toto má robiť vlastné stredisko správy a údržby správcov. Žiadni externí súkromníci. To, čo napríklad urobila Bratislava, že sprivatizovala Komunálne služby, bola krádež, za ktorú mal ísť niekto do basy. Výsledkom je potom ten stav, ktorý máme.
Po druhé, váženie funguje inak, ako si myslí analytik. Na diaľniciach má NDS, ale aj SSC na cestách I. triedy, tzv. selektívne váhy. Tie síce vážia v pohybe, ale nie s úradnou presnosťou. Na základe nich nikomu nemôže prísť pokuta. Pokutovať môže len okresný úrad na základe zváženia na vážnej stanici s úradne presnou váhou. To sú ale veľké akcie, takže keď sa rozbalí náčinie a chytia prvého a druhého šoféra, cez vysielačky o tom už vedia všetci vodiči nákladných vozidiel.
 
Hodnoť

 

A-na-ly-tik?????? Nie. Poskok. Podľa týchto vyjadrení toto je klamár do očí, diplomat, farizej ako vyšitý. Prosím Vás, pán analytik, prečo máme niektorí najazdené tisíce km po všetkých možných krajinách nielen bez jediného výtlku, ale BEZ JEDINEJ ZÁPLATY???!!! Rakúsko, Nemecko, Dánsko, Nórsko, Švédsko, Fínsko... Výrazne lepšie cesty (a to hovorím nie o diaľniciach, ale klasických 1. a 2-. triedy) majú aj v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Albánsku... Mám prejazdenú celú Európu, a vlastne nepoznám krajinu s takými zlými cestami. Možno Srbsko a Macedónsko, ale to je všetko. Už dlho som nebol na Ukrajine, tam je to asi možno horšie. Bol som v Rusku až na Kamčatke, Vladivostoku, Novosibirsku, Jekaterinburgu, aj tam je to lepšie ako u nás, a to sú (boli) Rusi preslávení zlými cestami. Klamár do očí! Prečo nám nepoviete o:
- stavbárskej mafii ktorej vyhovuje neustále plátanie?
- o asfalte asi najhoršej kvality v celej Európe
- o absencii technológií a strojov, ktoré urobia opravu síce drahšie, ale tak, že okrem zmeny farby medzi záplatou a starým asfaltom vedľa nezbadáte že prechádzate cez opravený výtlk?

SME: Načo vôbec oslovujete amatérskych či diletantských či klamárskych analytikov? Napíšte seriózny investigatívny článok o praktikách v oprave a údržbe ciest, a netlačte nám seno do hlavy! Čo sme v živote neboli v zahraničí a nešli po "normálnej dobrej" ceste??? Bulharsko (zaostalá krajina!) od hranice v Ruse po Burgas idete po super asfalte bez jediného výtlku niekoľko stoviek km. Rumunsko? Nádhera! Bomba! Od Maďarska po Ruse 700 km super. Pár km horších ciest Oradea - Deva je vo výstavbe nová cesta, a obchvat Bukurešti trochu horší, ale stále lepší ako u nás. Košice - Gdansk takmer 1000 km? Super cesty, aj nové diaľnice, ale kde nie je diaľnica, perfektný asfalt bez výtlkov. Absolútne pokrytecké vyjadrenia "pána" analytika, ktoré nič nepovedali, len alibisticky zakryli pravdu!!! Fuj!
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika