SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uber musí v Bratislave vypnúť aplikáciu, súd mu zakázal podnikať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

v tomto state

sa naozaj vobec nic nerobi pre ludi...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len placte taxi-kari, aj tak to uz dlho nepotrva a s autonomnymi autami pridete o pracu ako prvi. Tak 5 rokov max.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Si poriadny optimista.
Max. tak niekde na predmesti v Kalifornii.
Za 5 rokov sa mozno bude rozbiehat skusobne nasadenie v ramci EU.

Podla mna kamionisti pridu skor o pracu ako taxikari.

Uber a podobne sluzby je evolucia, problem je v pomalosti uprav legislativy a uzkeho pohladu zodpovednych na danu vec.
Sorry ale dnes vyzadovat reg. pokladnicu v taxiku je trochu "zastarale". To iste plati o taxametroch, zivnosti, zltej tabulke.
Zbytocna byrokracia a komplikovanie systemu.

Co tak cez Slovensko.sk poziadat o to byt "taxikar" a po overeni, ci splnam zakladne podmienky mi pride rozhodnutie, ze OK(podmienky ako kontrola trestneho registra, overenie ako mam dlho vodicak, ...). Do smartfonu si doinstalujem appku po svojho vyberu sluzby/firmy, pre ktoru chcem pracovat a ide sa.
Samozrejme z trzby odvadzam nejaky ten poplatok statu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vec je v "základných podmienkach"

či sa spoločnosť časom dohodne, že vodiči bez psychotestov a ďalších náležitostí sú (pre väčšinu ľudí) prijateľní alebo nie. Pre mňa nie, ale chápem, že niekto iný verí, že sa nič zlé nemôže stať a ak aj áno, iste sa to rozumne vyrieši. Ale ja tomu celkom neverím. Potom je tu otázka, či na osobné auto psychotesty netreba a na autobus už áno. Alebo potom ani tam nie? Problém je zložitejší, a laická verejnosť si myslí, že niekto zlý chce veci vždy len komplikovať. Veď stačí dobrá vôľa. (Kým sa niečo nestane.) Ale laická verejnosť rovnako často prenajme aj svoje byty "bez papiera, na dobré slovo" a potom sa nestačí čudovať. A nadáva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Netvrdim, ze problem je jednoduchy ale tento problem tu bol nejaky cas a nikto ho neriesil a podla mna ani poriadne neriesi. Nasi cakaju, ved ani ine staty v tom nemaju jasno a nasi niesu z tych, co by isli pracovat na tom, ked to moze urobit niekto iny.
Psycho testy su pre mna otazne, neviem povedat, ci ano alebo nie. Nepovazujem to za nejake stresove prostredie.
Autobus, tam som za. V autobuse som zazil kadeco a horsia povaha by to mohla kadejako zvladat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jo. Rámcové stanovisko k problému (je to dopravná služba) vlastne čiastočne už zaujal Európsky súd a naši ho viacmenej len zopakovali. Ako píšete, veci nie sú celkom doriešené, ale tá kategorizácia im už teraz nakladá celý balík povinností. Ako tu píšu iní, je zaujímavé, že napr. Hop-in sa s tým vyrovnal a funguje (viď príspevky iných diskutujúcich), a Uber sa vykrúca a vykrúca :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak ja neviem, osobne mi je jedno ci robia psychotesty, ked mi taxikom pride sofer ktory odmieta dodrziavat na nabrezi 50ku, a ked ho na to upozornim zacne sa rozkrikovat ako keby bol psychopat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Autor si v článku trochu protirečí. Buď je pravda že Okresný súd v Bratislave svojim rozhodnutím zakázal činnosť Uberu, ako píše v prvom odstavci, alebo súd len rozhodol, že sa musí zdržať niektorých činností, ako píše v piatom odstavci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak toto je grc.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sudne rozhodnutie

Noo pokial nebolo dorucene sudne rozhodnutie tak to nic neznamena. Pokial viem,proti verdiktu sa je mozne odvolat a pokial je to v sudnom konani , stale mozu fungovat....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pisu ze rozhodnutie je pravoplatne. Tak neviem. Na trende ze je mozne sa odvolat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hlavne, ze ked sa raz za "10" rokov rozhodnu robit kontrolu taxikarov, tak pocas tych par hodin nemaju problem zistit tolko priestupkov, ze sa to neda spocitat ani na nohach stonozky. rozdaju symbolicke pokuty a na dalsich 10 rokov je klud.

miesto toho, aby take kontroly robili kazdy mesiac a rovno odoberali vodicom licencie.

ale uber ich **rie do nepricetnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale su aj ine taxi appky ako uber
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale mne nejde vobec o uber. ja taxik vyuzivam 2x rocne. ked idem na dovolenku na letisko a po navrate z dovolenky z letiska. aj to nie kazdy rok. :) naposledy minuly rok som skusil appku oficialnej taxi, ale to tiez len preto, ze som to chcel vyskusat a neobjednaval som to telefonom.

ide o princip, ak sa niekto tvari, ze mu ide o princip.

mesto moze robit kontroly taxikarov aj kazdy den keby chcelo. ale asi sa tych "cestnych" taxikarov zamestnanci mesta boja, tak tie kontroly su fakt len raz za uhorsky rok, aby sa nepovedalo a "cestny" taxikari tak nerobia problemy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

otazka je, kolko je pripadov, ked nieco nebolo v poriadku a zakaznik sa ozval a nebolo mu vyhovene, alebo bol odignorovany... v tom pripade by sa mohol a mal stazovat.

prirodzena kontrola je najlepsia kontrola a pri takej sluzbe ako su taxiky funguje asi najlepsie.

nemiesal by som hrusky z jablkami. problem uberu je iny. a bol uz najvyssi cas to dat do poriadku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ako funguje u taxisluzieb ta prirodzena kontrola ? nie nahodou tak, ze akonahle sa objavila moznost vyuzivat sluzby ineho ako klasickych tasxisluzieb zakaznici presli inam ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

najprv zakazte "taxikarov", ktori

okradaju zakaznikov na Hlavnej Stanici, Letisku a Autobusovej stanici... kym si neurobite poriadok u seba, tak ho laskavo nerobte inde...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak!
Z Hlavnej stanice do Mlynskej doliny za 19 eur a jeden "spasitel", ze tak za 15 ma berie. A to nehovorim este ako sa spravaju niektori pocas jazdy... Takze zrusit nie Uber ale taxi sluzby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hanba sudu, je to cesta spat.. dnes je nova doba nove sluzby... preco taxikari nebojuju radsej o to aby mali menej byrokracie so statom? Stat im tieto pravidla "nastavil" hlavne preto, lebo co taxikar to problem (posadte cudzinca do taxika v bratislave, za 500metrov zaplati 20eura).. obycajny clovek ma pravo vyberu aku sluzbu si zvoli a kolko chce zaplatit. ked nechcem taxikky chccem uber.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ze vraj "Taxikári na Slovensku musia podľa zákona spĺňať prísne kritériá."
Podla mna by stacilo, keby prestali podvadzat a okradat zakaznikov (cest vynimkam) a aby perfektne poznali mesto, v ktorm jazdia.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika