SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlak InterCity zvládne cestu z Bratislavy do Košíc za 275 minút, bude rýchlejší ako auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Našťastie sú naše dve najväčšie mestá

už od roku 2010 spojené súvislou diaľnicou, takže železnice sú pod obrovským tlakom na zvyšovanie rýchlosti a kvality služieb. A to je výhra pre všetkých cestujúcich!
 

Dialnica do Kosic

je hotova uz vyse 30 rokov, to ti potvrdi 9 z 10 Presovcanov...
 

Diaľnicu

vlastne takmer máme. Cez Maďarsko.
 

 

AŽ JEDEN SLOVOM JEDEN VLAK DENNE to dá za tento čas, ostatné to dajú papierovo za 5 hodín, reálne častokrát za 6-7 hodín. Skutočne je sa čím chváliť. Ale žiaľ takto to vyzerá, keď železnica /a myslím tým ZSSK aj ŽSR/ posledných 30 rokov slúži iba prostriedok na tunelovanie a prenášanie štátnych peňazí do súkromných vrecák formou nákupu predražených služieb, zbytočných reklamných kampaní a modernizácií starých šrotov za rovnako staré ale na prvý pohľad trochu krajšie.
 
Hodnoť

Nevadi ze meska, hlavne ze je rychlejsi

Hlavne ak bude uz z Bratislavy odchadzat s meskanim ... Dajte niekto kto chodi pravidelne vediet, kolkokrat prisiel fakt nacas ...
 

 

A toto je ďalší segment kde štát žalostne zlyháva... Je to pomalé a za dlhé roky to nezrychlili... Je to na zaplakanie nie na chvalenie sa. Mešká to aj tak každú chvíľu..
 

Ked idioti vládnu a rozhodujú,

takto to potom aj vyzerá, 275 minútovú blamáž prezentujú ako úspech. Ale pre svoje publikum - vlakozadarmistov nad 65 rokov to stačí.
 

 

Keby som bol dôchodca, tak by mi to asi tiež stačilo, nemal by som sa už kam ponáhľať.

Vlastne aj teraz mi to stačí, pretože z dôvodov vlastného pohodlia a rýchlosti prepravy od dverí ku dverám (nie zo stanice na stanicu) jazdím autom.
 
Hodnoť

 

Seriozne? Nech sa na mna nehnevaju, ale stavaju sa vobec v Europe zeleznice pod rychlost 250-300 km/h? Pod 120 minut do Kosic ok, ale 275 minut?? To si robia srandu, ze IC?
 

 

si robia srandu, to je jasne... pod 275 minut to totiz davaju ludia aj autom ak sa neboja :D Vlastne sa cudujem ze tu uz nie su nejake casy pretekarov.
 

Nie som žiaden pretekár

Tie doby mám už za sebou.
Posledný krát som bol v BA pred cca mesiacom. Naspäť som šiel v pondelok poobede. Sám, nikam som sa neponáhľal. Dodržiaval som MPR a po dialnici tak 110, maximálne 120. V PO som bol za necelé 4 a pol hodiny.
 

Dôležité je...

.......povedať akou trasou si išiel a či si zastavoval (cikať,jesť a pod.)
-
- po D1 BA-ZA-LM-PO-KE ? alebo
- po R1 do BB,Čertovica-Hybe-PO-KE ? alebo
- po R1 do ZV-LC-KE ?
.
Pretože to je dôležité, ako z hľadiska dopravnej situácie , tak aj terénu,počasia atd. Ak svoju jazdu porovnáš s vlakom, vlak ma 3 neoceniteľné výhody:

1)ide viac menej presne (podľa CP)
2)cikať,jesť a piť, či čítať noviny môžeš aj za jazdy (aj SMS,email,pošta a pod),
3)vlak má vyšší komfort a neunaví ťa (nemusíš nič robiť,môžeš spať,či sa baviť).
-
Ak prejdeš po rovnakej trase v rôznaych časoch viac raz, určite sa dosiahnutý čas bude líšiť. Ďalším faktorom je riziko dopravnej nehody. Všetko samozrejme za predpokladu, že v koncovom mieste nepotrebuješ auto. A podla účelu cesty (rokovanie,práca, turistika).
-
Pozn.: Ja tak chodím vlakom na stredné Slovensko z BA kosiť trávu na chalupe (ak nejde so mnou žena a pes):
Ráno v BA sadnem na vlak (okolo 8:00), vystúpim v LM,autobusom idem na chalupu, obed dám v miestnej krčme a potom kosím do neskorého odpoludnia. K večeru opäť vlakom z LM do BA. Táto doprava vyjde lacnejšie ako autom, neunaví ma a urobím to za deň. To by som autom asi dokázal len s námahou a vyššími nákladmi.Navyše šetrím auto a nepotrebujem tak často údržbu.
-
Ako som spomenul, platí to , ak nejde so mnou žena a pes. Ak idú obaja , už sa vlak neoplatí, jednak cestovné v sumári je vyššie, jednak neviem ako by cikal vo vlaku pes (a o žene ani nehovorím,nenávidí čurať vo vlaku,lebo všetko sa jej zdá špinavé).
-
Takže je to na posúdenie pre a proti..............
 

Mne je jedno akou trasou...

...ja pojdem aj cez honolulu ak to BA-KE bude trvať 2 hodiny ako v normálnych štátoch,
Pokial to nebude pod 3hodiny tak to nie je nic co by stílo na novinový článok.
 

Zrejme často...

.....chodíš do KE.
Vtedy je aj jedna hodiná úspory času dobrá.
Ak ideš denne (pracovný deň) , tak to mesačne máš cca 24hodín , teda jeden deň.
-
Ale ja chodím do LM asi tak raz za 2 - 3 mesiace.Takže ma to netrápi.
-
Pozn.: Zažil som v parádnom vlaku Wien-Salzburg neprijemnú príhodu. Vlak naraz zastal kúsok pred dedinskou stanicou.Ani sa nehol,nič sme nevedeli. Po čase dochádzal kyslík,tak sme núdzovo otvorili dvere a šlapali popri kolajách do stanice. Aj také sa stáva. V AT toho boli plné všetky noviny..........
 

Nie

som žiaden pretekár a išiel som len Focusom s motorom 1.6, takže tiež žiaden trhač asfaltu, no môj rekord je 3 hodiny 17 minút z BA do PO. Treba pripomenúť, že som išiel v lete, v noci a bolo sucho. Tie "zrýchlené" vlaky sú ozaj na smiech, navyše idú prešovčanov a košičanov presviedčať, že vlakom sa do toho druhého mesta dostanú rýchlejšie? WTF? predsa sa nejako musíš dostať na stanicu, tam si kúpiť lístok, počkať na odchod vlaku. V destinácii vystúpiť a pobrať sa buď pešobusom alebo ďalšou dopravou na miesto, kam chceme ísť. Pochybujem, že väčšina cestujúcich ostane na stanici :D Proste bludy na odvrátenie skutočnosti, že nie sú schopní za toľké roky prepojiť diaľnicou dve mestá, vzdialených od seba 400 km.
 

To je od prípadu....

... k prípadu.
-
Ak idem na rokovanie s klientom z BA do KE , idem vždy vlakom. V BA na HS ide električka,lístok a miestenku som si kúpil dávno vopred cez internet.Mám ho v mobile.
Pri prestupovaní z električky môžem tak nanajvyš zmoknúť,ak nemám dáždnik.
Vo vlaku do KE si dám raňajky,kávu,prečítam noviny.
V KE idem taxíkom na miesto rokovania (nie som uťahaný šoférovaním, všetky potreby mám za sebou).
Po skončení rokovania dám pivo v košickej krčme (!) a idem taxikom na stanicu.
A cestu KE-BA možno prespím.
Ak by som to chcel urobiť autom narobím sa ako kôň (nemám osobného šoféra). Urobím to bez problémov za deň, ušetrím ďalší deň.
-
Samozrejme iné je (popísal som to vyššie) ak idem so ženou a so psom na chalupu. Taká cesta má iné špecifiká, iný plán cesty. Najmä ak vezieš na chalupu nové kachle, cement či táčky............
-
 

vazne?

stavaju sa vobec v Europe zeleznice pod rychlost 250-300 km/h?
.
Dublin - Limerick - 200 km, 2h 15 minut :)
 

 

Presne tak... Cez plukovnika Danka vyhnali Regiojet a teraz v priemere IC nastavili na zalostnych 105 Km/h... To je logika...
A kde su tie reci o maximalke 160 km/h ??? Cesi uz planuju do roku 2021 maximalku 200 km/h... A u nas len same zvasty tak nech budu radsej ticho... Z KE do BA za menej ako 3 hodiny nepoviem to by zodpovedalo 160 km za hodinu a mozno by tie plukovnikove Vectrony to aj dokazali !!! Ale najprv by ZSR musela nielen recami ale aj skutkami kolajnice na plnych 160 km/h dokazat !!!
 

 

Je to tak, záleží od kvality tratí a kedy bolo investované do týchto.

Aj Regiojet, pokiaľ premával, ku koncu upravoval - zvýšil čas, za ktorý absolvoval spojenie Bratislava - Košice. Kým tak neurobil, mal pravidelné meškanie, a to napriek tomu, že po tej nekvalitnej trati šiel "svinskym krokom".

Intercity premávali aj pred prepustením tejto služby Regiojetu. Iba sa vratia na svoje miesto, ja som s cestovaním v Intercity bola spokojná, viac ako v Regiojete musím povedať.
 

 

musim oponovat, regio jet relax trieda otvoreny priestor, alebo biznis v tichom kupe, velke kozene kresla, obsluha pre kazdy vagon. prestal som chodit do bratislavy autom.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika