SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlaky budú jazdiť medzi Považskou Teplou a Žilinou rýchlejšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

160 je málo

nato aby to bolo ako auto treba 200 a viac. tak ako to je v moderných štátoch ale čo už. Inak pred 15 rokmi som chodil do Ba na výšku a hovorili take daco že do 2010 ma byt aj dialnica aj železnica modernizovaná. Teda železnica len do Žiliny.
 

 

Véd toto... Žijem v nemecku a bežné fungujem ice cez 200 pre sadness do lietadla cez 600... To sa cestuje... Často si takto odskocim, stihnem porobiť a vrátim sa... Na sk ti ostáva len auto
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Volakde som zachytil, ze ak by sa pouzili moderne vlaky so sklapacimi voznami, s rychlostou 200 km/h na zmodernizovanej trati nie je problem - neviem, co je na tom pravdy, no nebol by som proti. Predstava, ze priamy vlak by do Kosic dokazal jedneho dna dojst za 3 hodiny je lakava. Ale budme radi, ak sa na 140-160 zrekonstruuju trate v kopcovitom terene na severe a vychode, kde vlaky dnes jazdia do 80 km/h.

Inac nerozumiem, preco nekupuju radsej nove elektricke jednotky s viacerymi motormi namiesto tazkych lokomotiv, tie predsa nedosahuju taku akceleraciu a tam su tie casove straty najvacsie.
 

Supravy type "Pendino" alebo "RailJet"

nase krasne ZSSK na supravy type Pendino alebo RailJet jednoduch nemaju. Zial. Bratia Cesi ano. Asi tak nejak je to. Treba sa "podakovat " kpt. Dankovi, ktory vyhnal dopravcu Regiojet z trate BA-KE. Tento clovek robi neuveritelne zle veci pre zeleznicnu dopravu a vobec si neuvedomuje dosledky svojho konania.
 

Gratulujem odborníkovi

Jazdná vzdialenosť Londýn-Paríž, cca 470 km, Brusel-Paríž cca 320 km.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Kto tu hovorí o TGV? To prepojenie BA-KE malo byť stavané na 200 km/h. Modernizácia železničnej trate je investícia na desaťročia, čo naši súdruhovia zabudli zobrať do úvahy, teda ako skoro všetko v tejto republike. Kým sa my dotrepeme na 160 a nebodaj sa nám podarí spojiť BA-KE ešte v tomto storočí, vyspelé krajiny budú úplne inde. Takže tak.
 

 

A nieje nahodou TGV Pariz-Brusel iba kyvadlova doprava, teda ziadna medzizastavka ?
 
Hodnoť

 

Tesime sa strasne my tu v Nitre kam vlaky ledva jazdia... Zilina je zjavne dolezitejsia ked sa tam roky predrbkavaju miliardy.
 

 

bez urazky, Zilina je dolezitejsia ako Nitra co sa tyka zeleznicnej dopravy. mimo tento fakt je samozrejme vsetko ostatne okolo prejav nasho bananistanu.
 

 

Je to jeden z mnohych usekov trati Bratislava - Kosice. Ked sa stavalo okolo Trencina na rovnakej trati stazoval sa niekto ze je Trencin dolezitejsi ked sa tam predrbkavali miliardy. Mimochodom samotny uzol Zilina a zilinska stanica zrekonstruovane nie su a ani tak skoro nebudu
 

P1čiatek sľúbil priamy vlak BA NR v 2015

Už si na to nepamatáte_ Zoberte so sebou súdruha Dvonča a choďte za P1čiatkom ak ho ešte na *Slovensku najdete. P1čiatek vám nepovedal že pre spojenie BA - NI by musel elektrifikovať Leopoldov Zbehy Nitra. A kde by na to zobral. Teraz Ersekovci idú dávať peniaze na dialnice na juhu.
Najnovšie vymysleli novú trať cez úrodné polia Trnovec nad Váhom Nitra. Chcú tiež obnoviť spojenie Zlaté Moravce Lužianky.
Záver: cestné pripojenie a cestná doprava v okolí Nitry napriek R1 vyčerpala svoje možnosti.
 
Hodnoť

 

To by ma zaujímalo, kam sa dovolá rušňovodič, keď zavolá na číslo, ktoré má na pulte ako HELPDESK?
 
Hodnoť

ŽSSK !

Nepíše sa ŽSSK ale ZSSK !
 
Hodnoť

 

nuž klasické rýchliky na trati BA-KE rýchlosť moc nenaberú. Stoja pri každej vŕbe, takže sotva sa rozbehnú už začínajú brzdiť.
 

 

A prave preto by tam boli lepsie elektricke jednotky ako vlaky s lokomotivou. V inych krajinach sa moderne vlaky dokazu rozbehnut na 180 km/h a aj zabrzdit na 20 km useku.
 
Hodnoť

Fotografia ministra Erseka

s historickou parnou lokomotívou presne vyjadruje stav slovenskej dopravnej infraštruktúry. Nedokončená diaľničná sieť (napr. aj súkromne a draho stavaný obchvat BA v nedohľadne), rozbité cesty I. triedy, havarijné stavy mostov sa rátajú na stovky, modernizácia železníc sa dá skôr nazvať krachom (za 20rokov sme nedokončili ešte ani úsek BA-ZA a nepostavili (nezmodernizovali) žiadnu inú trať, hoci by sa to iste žiadalo), okrem niekoľkých draho prenajatých lokomotív a zopár vozňov nikto okrem súkromníkov neponúka komfortné cestovanie (lebo napr. nakúpené motoráky od Slotovho pohrobka stoja za veľké enono). Dobre to riadite, pán minister, hlavne vydržte až do volieb a kandidujte znova!! Veľký aplauz a uznanie...
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika