nato aby to bolo ako auto treba 200 a viac. tak ako to je v moderných štátoch ale čo už. Inak pred 15 rokmi som chodil do Ba na výšku a hovorili take daco že do 2010 ma byt aj dialnica aj železnica modernizovaná. Teda železnica len do Žiliny.
Véd toto... Žijem v nemecku a bežné fungujem ice cez 200 pre sadness do lietadla cez 600... To sa cestuje... Často si takto odskocim, stihnem porobiť a vrátim sa... Na sk ti ostáva len auto
Volakde som zachytil, ze ak by sa pouzili moderne vlaky so sklapacimi voznami, s rychlostou 200 km/h na zmodernizovanej trati nie je problem - neviem, co je na tom pravdy, no nebol by som proti. Predstava, ze priamy vlak by do Kosic dokazal jedneho dna dojst za 3 hodiny je lakava. Ale budme radi, ak sa na 140-160 zrekonstruuju trate v kopcovitom terene na severe a vychode, kde vlaky dnes jazdia do 80 km/h.
Inac nerozumiem, preco nekupuju radsej nove elektricke jednotky s viacerymi motormi namiesto tazkych lokomotiv, tie predsa nedosahuju taku akceleraciu a tam su tie casove straty najvacsie.
nase krasne ZSSK na supravy type Pendino alebo RailJet jednoduch nemaju. Zial. Bratia Cesi ano. Asi tak nejak je to. Treba sa "podakovat " kpt. Dankovi, ktory vyhnal dopravcu Regiojet z trate BA-KE. Tento clovek robi neuveritelne zle veci pre zeleznicnu dopravu a vobec si neuvedomuje dosledky svojho konania.
Kto tu hovorí o TGV? To prepojenie BA-KE malo byť stavané na 200 km/h. Modernizácia železničnej trate je investícia na desaťročia, čo naši súdruhovia zabudli zobrať do úvahy, teda ako skoro všetko v tejto republike. Kým sa my dotrepeme na 160 a nebodaj sa nám podarí spojiť BA-KE ešte v tomto storočí, vyspelé krajiny budú úplne inde. Takže tak.
bez urazky, Zilina je dolezitejsia ako Nitra co sa tyka zeleznicnej dopravy. mimo tento fakt je samozrejme vsetko ostatne okolo prejav nasho bananistanu.
Je to jeden z mnohych usekov trati Bratislava - Kosice. Ked sa stavalo okolo Trencina na rovnakej trati stazoval sa niekto ze je Trencin dolezitejsi ked sa tam predrbkavali miliardy. Mimochodom samotny uzol Zilina a zilinska stanica zrekonstruovane nie su a ani tak skoro nebudu
Už si na to nepamatáte_ Zoberte so sebou súdruha Dvonča a choďte za P1čiatkom ak ho ešte na *Slovensku najdete. P1čiatek vám nepovedal že pre spojenie BA - NI by musel elektrifikovať Leopoldov Zbehy Nitra. A kde by na to zobral. Teraz Ersekovci idú dávať peniaze na dialnice na juhu. Najnovšie vymysleli novú trať cez úrodné polia Trnovec nad Váhom Nitra. Chcú tiež obnoviť spojenie Zlaté Moravce Lužianky. Záver: cestné pripojenie a cestná doprava v okolí Nitry napriek R1 vyčerpala svoje možnosti.
A prave preto by tam boli lepsie elektricke jednotky ako vlaky s lokomotivou. V inych krajinach sa moderne vlaky dokazu rozbehnut na 180 km/h a aj zabrzdit na 20 km useku.
s historickou parnou lokomotívou presne vyjadruje stav slovenskej dopravnej infraštruktúry. Nedokončená diaľničná sieť (napr. aj súkromne a draho stavaný obchvat BA v nedohľadne), rozbité cesty I. triedy, havarijné stavy mostov sa rátajú na stovky, modernizácia železníc sa dá skôr nazvať krachom (za 20rokov sme nedokončili ešte ani úsek BA-ZA a nepostavili (nezmodernizovali) žiadnu inú trať, hoci by sa to iste žiadalo), okrem niekoľkých draho prenajatých lokomotív a zopár vozňov nikto okrem súkromníkov neponúka komfortné cestovanie (lebo napr. nakúpené motoráky od Slotovho pohrobka stoja za veľké enono). Dobre to riadite, pán minister, hlavne vydržte až do volieb a kandidujte znova!! Veľký aplauz a uznanie...
160 je málo
Inac nerozumiem, preco nekupuju radsej nove elektricke jednotky s viacerymi motormi namiesto tazkych lokomotiv, tie predsa nedosahuju taku akceleraciu a tam su tie casove straty najvacsie.
Supravy type "Pendino" alebo "RailJet"
Gratulujem odborníkovi