SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislavský obchvat bude meškať aj vyše roka, výhodnosť PPP klesá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Vzdy ma udivuje fakt,

ze stat je vzdy zaskoceny skutocnostou, ze pozemky treba najprv vykupit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mozno ich chceli konfiskovat...

stare navyky... ako nedavno VW...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

60 km dialnic za 2 roky? Dobry vtip.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

treba sa pytat kto preberie zodpovednost

kazdy rok skorsej vystavby cez PPP totiz ocenili na takmer 200 milionov eur socioekonomických benefitov. Toto neboli ziadne virtualne peniaze, vo vypoctoch mali rovnaku hodnotu ako platby za dostupnost pre koncesionara.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Všimné už nabehlo na kontá

a o straty sa postará štát, teda daňoví poplatníci. A zodpovedných sa nepodarí zistiť. Veď aj zoznam "našich", ktorí dobre zarovbili na predaji pozemkov NDS-ke je tajný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Konečne, tešme sa!

Stavba obchvatu konečne začína naberať staré, osvedčené a známe kontúry. Množstvo úrodnej zeme je rozorané, peniaze sa utešene míňajú a termíny výstavby sa začínajú strácať v hmle. Už si len počkáme na "objektívne príčiny očakávaných a promptne avizovaných problémov. Ospravedlnenia a dôvody tu budú síce trocha problematickejšie, ako pri severnejších trasách, lebo tu nijaké zosuvy pôdy a závaly nehrozia. Ale kto vie? Niečo sa už len nájde. Ako vždy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Tu to budu spodne vody a nestabilita podlozia. Budu sa musiet robit pilotaze a s tym nikto nepocital. Ani za 20 rokov to nebude hotove a ked tak len v polovicnom profile.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale tak ja som optimista, do tych 20 by to mohlo byt :) alebo tak 25

mimochodom, na krizovatke D4 a D1 ma dojst k uplnemu rozobratiu D1 (pred vstupom do BA od TT) a zvyseniu o cca 1.5 metra - t.j. D1 pred BA nebude hodne dlhu chvilu (mesiace, roky) existovat - zatial nikto nepovedal, ako si to predstavuju a dobre vieme, co narobila oprava krizovatky Blatne - co spravili rozobrazie D1 asi netusi nikto

a hlavne: stat sa udajne v zmluve s Cintrou zaviazal, ze toto zvysenie D1 urobi sam a predtym, ako Cintra pride s D4 k danemu miestu - stat to ma urobit do roku 2019 - a kedze vieme, ze krizovatku Blatne robili asi rok, tak je jasne, ze vsetky zavazky vo vystavba D4 a krizovani s D1 su len papierova utopia

https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skutocne meskanie? 7 rokov

To vystuduje dalsia generacia stavbarov aj s doktoratom. Lenze Slovensko ma z toho tak prd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Slovensko z toho nema nic, ale myslim, ze niektori (vybrani) Slovaci z toho maju celkom dost...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte stále niekto

pochybuje , že sa tu robi pre ľudí , hrdo, odborne , slušne a o všetkom rozhoduje charakter ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Celkovo je podivné, že štátne objednávky dostávajú firmy, ktoré na danú prácu nemajú svoje technické a výrobné kapacity. Ono vždy budú roboty, ktoré si musí dať firma spraviť v subdodávke. Hlavne špecializované málo časté činnosti. Ale tých 80% by mala zvládnuť s vlastnými ľuďmi a vlastnými strojmi. Ak taká firma nie je dostupná, tak každý rozumný objednávateľ rozbije zákazku na menšie funkčné celky a zadá to firmám, ktoré to zvládnu, po čiastkach.
Nechcem zovšeobecňovať, ale mám osobnú skúsenosť, že technici firmy, ktorá v tomto štáte dostáva zákazky na dopravné stavby vo veľkých objemoch, mali problém s interpretáciou nameraných statických fyzikálnych veličín. A potom sa cíťte bezpečne na železnici alebo moste.....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Som zvedavy co si budu vymyslat, ked to dopadne ako obchvat Presova, kde to dali stavat suflikantom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

urobili sme všetko pre to, aby bol obchvat postavený kvalitne a v termíne, ale dopadlo to ako vždy...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika